Hej!
Har ett väldigt jobbigt problem, min stationära dator vägrar att hitta en anslutning till internet.
Allt har funkat helt perfekt till för kanske 2 dagar sedan, har inte ändrat något på datorn förutom att uppgradera mitt F-Secure till 2012. Har anslutit datan med sladd till routern som det inte ät något fel på, har testat att koppla min macbook till routern med samma sladd som går till stationära datorn så sladden är der inget fel på. Trådlöst funkar också som det ska. Så jag kan konstatera att det är datorn det är fel på. Lampan på moderkort som ska lysa då man kopplar in en internet sladd lyser inte heller. Någonting läskigt är att en kompis till mig fick exakt samma problem som mig fast någon timme tidigare samma dag. Vi laddade båda hem Assassins Creed 2 och Saints Row 3, har studerat kommentarerna noga på Tankafetast och TPB där vi laddade ner dessa utan att någon ska ha fått samma problem. Jag tycker ändå det låter logiskt med något virus har härjat runt jävligt nog. Mitt antivirus hittar däremot ingenting.
Något tips på vad ni tycker jag ska göra?
Uppskattar hjälp!