Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
(OT) Inte säkert - en bekant blev inlagd på sjukhus efter att själv ha kört dit. Hon hade ingen som kunde forsla hem bilen. Den var lika späckad med böteslappar som ett Amerikabrev med frimärken förr i världen...Räcker med att bilen har stått på fel ställe ett par dagar lite då och då, om lapplisorna har samma policy idag.
Men att denna kvinna gång på gång har blivit vald till ledande svenska förtroendeposter är egendomligt. Vill inte tänka tanken, men: säger inte det något om den svenska väljarkåren? T o m Leif GW, när han bekänner färg

Jag tror att den svenska väljarkåren hade velat ha bort Mona Sahlin för längesen. Oavsett vad de röstar på faktiskt. Jag har alltid tyckt illa om henne - ärligt talat har jag tyckt så mycket illa om henne att jag nästan fått dåligt samvete av det. Så mycket har jag avskytt Mona Sahlin från start. Jag vill bara slänga mig på teven och stänga av när hon kommer med sin släpiga röst och falska cockerspanielögon. Har alltid tyckt att hon verkar bortskämd, slapp, inställsam, högfärdig och odemokratisk. Sättet att hålla huvudet, rösten, allt. Hon har nästan gjort mig mörkrädd, kunde lätt föreställa mig Mona Sahlin som nåt slags diktatorsfru som beordrar massmord.
Ja, hurrm. Nej Sillynamnam skärp dig: ingen människa är så rutten som du tänkt att Mona var!
Inte bara "slarvet" och det ekonomiska tvivelaktigheterna utan bortförklaringarna. Sa hon inte att "alla kan väl ta ut lite i förskott på lönen" eller nåt sånt? Tror hon på allvar att det är så? Hon kanske tror att alla kan åka till Mauritius också?
Någon gång ibland har jag tyckt synd om Sahlin för att hon ser knäckt ut, sorgsna ögon.
Om det stämmer att hon sagt att livvakten är hennes bästa vän, så betyder det kanske att hon knappt har några vänner. Ens livvakt ska väl inte vara bästa vännen?
Nej, nu hoppas jag att hon åker i fängelse. Rakt i fängelse utan att passera gå!
Efter korrekt utredning och rättegång, förstås.
Tillägg: helt klart handlar det om korruption inom S också - samt jävligt dåliga rådgivare.