2018-03-17, 23:25
Medlem
Hegamons avatar
Har Mona Sahlin betalat ut lön vitt till livvakten. Sedan har hon fått pengarna tillbaka beskattade från livvakten? För att hon inte officiellt vill ha hög lön, för det kan sticka i ögonen på folk? (Alltså, gjort en privat deal med livvakten, att får du lön av mig så vill jag ha tillbaka beskattade pengar).
Citera
2018-03-18, 00:18
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har Mona Sahlin betalat ut lön vitt till livvakten. Sedan har hon fått pengarna tillbaka beskattade från livvakten? För att hon inte officiellt vill ha hög lön, för det kan sticka i ögonen på folk? (Alltså, gjort en privat deal med livvakten, att får du lön av mig så vill jag ha tillbaka beskattade pengar).

Kanske.

Men tror du hon är så smart för ett sånt upplägg? Kanske möjligen om nån tipsat om det. Och vem kan ha tipsat i så fall?
Citera
2018-03-18, 00:36
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Nej, jag tror inte vare sig Labbe eller Mona är kapabla att tänka i så många led. Jag tror att den ena lögnen gav nästa.

Labbe vill köpa fin villa för den inkomsten han får för det framtida toppjobb på FN.
Banken är skeptisk till att låna ut pengar för framtida jobb.
Labbe ber Mona skriva ett intyg att han tjänar en massa pengar, och glatt går han och betalar handpenning med pengar lånade av Mona. Säkerheten är väl det framtida toppjobbet på FN.
Någon undrar hur Labbe kan tjäna så bra på sitt jobb, och någon undersöker intyget. Detta gör att Mona påstår att det är hon som anställt Labbe.
Då kommer det fram att Mona inte betalat skatt och sociala avgifter på denna fiktiva lön.
Mona tvingas nu betala skatter och avgifter för en lön till Labbe, som aldrig betalats. Detta har hon naturligtvis inte råd med, utan detta går Till Kronofogden.
Citera
2018-03-18, 00:43
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, jag tror inte vare sig Labbe eller Mona är kapabla att tänka i så många led. Jag tror att den ena lögnen gav nästa.

Labbe vill köpa fin villa för den inkomsten han får för det framtida toppjobb på FN.
Banken är skeptisk till att låna ut pengar för framtida jobb.
Labbe ber Mona skriva ett intyg att han tjänar en massa pengar, och glatt går han och betalar handpenning med pengar lånade av Mona. Säkerheten är väl det framtida toppjobbet på FN.
Någon undrar hur Labbe kan tjäna så bra på sitt jobb, och någon undersöker intyget. Detta gör att Mona påstår att det är hon som anställt Labbe.
Då kommer det fram att Mona inte betalat skatt och sociala avgifter på denna fiktiva lön.
Mona tvingas nu betala skatter och avgifter för en lön till Labbe, som aldrig betalats. Detta har hon naturligtvis inte råd med, utan detta går Till Kronofogden.

Så då har MS gjort sig skyldig till sexköp?
Utnyttjande av person i beroendeställning?

Borde finnas mobil/dator loggar för polisen att bevisa det.

Torsk på Rosenbad. 😀
Senast redigerad av Fashwave 2018-03-18 kl. 00:49.
Citera
2018-03-18, 00:45
Medlem
Fashwaves avatar
Är inte MS skyldig Rickard Wolff dödsbo en rejäl slant?

RUINERADE HON INTE ANNA LINDHS MINNESFOND också?
Senast redigerad av Fashwave 2018-03-18 kl. 00:48.
Citera
2018-03-18, 00:45
Medlem
Hela grejen stinker.

Pro primo: "Livvakt" existerar inte. Personskydd roterar eftersom det är en löjligt tråkig och enformig tjänst. Källa: Jag - som har suttit i bilar, soffor och båthus på uppdrag.
Citera
2018-03-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Detta har hon naturligtvis inte råd med, utan detta går Till Kronofogden.

Klockrent. Betänk nu att människan var vice chef över Sverige...
Citera
2018-03-18, 01:15
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Så då har MS gjort sig skyldig till sexköp?
Utnyttjande av person i beroendeställning?

Borde finnas mobil/dator loggar för polisen att bevisa det.

Torsk på Rosenbad. 😀
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Är inte MS skyldig Rickard Wolff dödsbo en rejäl slant?

RUINERADE HON INTE ANNA LINDHS MINNESFOND också?
Det kan ligga något i alla dessa fyra frågor.
Gällande Anna Lindhs minnesfond osar Mona Sahlins namn som fan. Hur många miljoner har egentligen försvunnit, med MS goda minne? Alltså framför allt under den tid då Måna Muslim var ordförande. Hur mycket deg roffade Sahlin åt sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Kjell.A.Padetakk
Hela grejen stinker.

Pro primo: "Livvakt" existerar inte. Personskydd roterar eftersom det är en löjligt tråkig och enformig tjänst. Källa: Jag - som har suttit i bilar, soffor och båthus på uppdrag.
Vet du något om hur Sahlins personskydd sett ut?
Citera
2018-03-18, 01:19
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Det var vackert formulerat!!
Jag blir alldeles tårögd.

Får nog fira i kväll med lite 10årig Ardbeg tror jag.....

Ahh, också min favorit. Undrar om den finns som 21-åring också?

Denna artikel är ju också en lösning på problemet Sahlin.
Citera
2018-03-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell

Vet du något om hur Sahlins personskydd sett ut?

Inte en susning. Men om till och med AB sätter "Livvakt", så...
Citera
2018-03-18, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Denna artikel är ju också en lösning på problemet Sahlin.

Intressant men knappast troligt. Speciellt inte före valet. Nu gäller det att blidka det svenska folket, läs väljarna, så mycket det bara går.

Måna är inget problem som kräver någon lösning f n.

Bedömningen för min del är att Lars Ohly blir ambassadör i Moskva innan Måna blir ambassadör i Tokyo.

Mvh
Burt
Citera
2018-03-18, 11:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Det kan ligga något i alla dessa fyra frågor.
Gällande Anna Lindhs minnesfond osar Mona Sahlins namn som fan. Hur många miljoner har egentligen försvunnit, med MS goda minne? Alltså framför allt under den tid då Måna Muslim var ordförande. Hur mycket deg roffade Sahlin åt sig?
...

Hon roffade inte åt sig något av de pengarna. Det fungerar inte så. Hon satt i styrelsen för stiftelsen, och de pengar som aningslösa svenskar betalat in till Anna Lindhs minne.

Hon kan naturligtvis inte betala ut pengar till sig själv. Däremot går det bra att betala arvoden till andra för mycket lite arbete, eller överdrivna gager till artister för det pompa och ståt som ramade i arrangemangen. En mycket liten del av pengarna gick alltså till pristagarna. Och nu är pengarna slut.

Så Mona nollade inte av stiftelsens pengar. Det är för enkelt. Däremot var det tänkt att hon skulle få del av pengar från andra källor.

Korruption kallas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in