2018-03-16, 14:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Än en gång: vad är det hon inte betalat in skatt på?
Är det bara fastighetsförsäljning?
Kan hon blivit skattskyldig för att ha sagt att hon betalat lön till livvakten?
Självklart, skatter och arbetsgivaravgifter.
Citera
2018-03-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Helvete vad ansvarslöst och korkat av Måna "det är häftigt att betala skatt" Muslim. Hur fan kan gula blend-tanten hantera sin ekonomi så galet punschigt - när hon trots allt har en statsrådspension på 56 papp?!

Ja, var har Måna Muslim spenderat kulorna? På sin knull-livvakt, chilenske hingsten Hernando Labbé Solinas?
På spånken (svindyrt rödtjut?)? På storskaligt spel? På annat skumrask?

Kärringen har väl skyddade personuppgifter fortfarande? Synd. Vore annars festligt att dissekera Måna Muslims ekonomi.

Intressant att kriminella och patrask kan skydda sina personuppgifter meda det ska vara helt ok att söka på skattebetalare och exponera dem för kriminella.

Ludret Mona Muslim bryr sig inte för hon har varit kriminell ända sedan hon blev politiker och så gör ju "alla" politiker. Det är därför man blir "politiker". Man inser att man är en nolla men att man är "bra" på att vara tjuv, lögnare och ett kriminellt patrask. Man gör det man känner för och gör av med andras pengar, so kriminella brukar göra. Anledningen till att han åker dit denna gånger är för att någon har tjallat på henne. Någon tröttnade på hennes kriminella bana och ville sätta stopp för det, en gång för alla. Man borde sätta en kula i henne. En muslim mindre.
Citera
2018-03-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nej han var pappan till hennes första dotter Ann Sofie.

Hon tycks ha en klockarkärlek för latinska män. Jag antar att Bosse kändes lite tråkig mot slutet.

Hon behövde Bosse för namnet skull och på den tiden var det norm att ha en svensk namn om man ville komma någonstans inom politiken. Nu behöver hon ju inte honom.
Citera
2018-03-16, 15:26
Medlem
Sqrbankens avatar
Mona Sahlin är Såsseadeln porträtterad. Hon är inte ensam om att mygla inom detta skrå och leva tvärt emot hur man lär men skulle tro hon blivit ertappad flertalet gånger eftersom hon är för korkad, åtminstone otaktisk.
Citera
2018-03-16, 16:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Mona gör alltid rätt för sig
Om hon inte blivit påkommen gång på gång så hade hor*n aldrig gjort rätt för sig.

Nog kan man väl säga att hon gör rätt för sig. Men att det skulle vara frivilligt, eller på initiativ av henne själv, är ju helt fel.

Först kom rättsapparaten och bötfällde henne för att hon inte hade gjort rätt för sig i skattebetalningen. Nu kommer Kronis och tar pengar från henne, eftersom hon inte har gjort rätt för sig i sina betalningar.

Vanligt hyggligt folk klarar av att göra rätt för av sig själva. Mona behöver otroligt mycket hjälp på traven av myndigheter, för att klara av det alla andra förutsätts hantera på myndighetsdagen.
Citera
2018-03-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nog kan man väl säga att hon gör rätt för sig. Men att det skulle vara frivilligt, eller på initiativ av henne själv, är ju helt fel.

Först kom rättsapparaten och bötfällde henne för att hon inte hade gjort rätt för sig i skattebetalningen. Nu kommer Kronis och tar pengar från henne, eftersom hon inte har gjort rätt för sig i sina betalningar.

Vanligt hyggligt folk klarar av att göra rätt för av sig själva. Mona behöver otroligt mycket hjälp på traven av myndigheter, för att klara av det alla andra förutsätts hantera på myndighetsdagen.

I min värld är det knappast "att göra rätt för sig" när man struntar i att betala fakturor och andra räkningar/skulder och låter det gå så långt att Kronofogden konfiskerar pengar från ens konto så fort det kommer in pengar där.
Gör man rätt för sig står man vid sitt ord och betalar sina räkningar i tid. Punkt.
Mona Sahlin har en lååång historia av att ge blanka fasen i att "göra rätt för sig", allt från obetalda dagisavgifter till bilskatt, p-böter och Riksdagens kontokort (som hon missbrukade till mycket mer än bara den ökända Toblerone-chokladen som många tydligen tror var det enda felet hon gjorde den gången).
"Jag är baske mig ingen fifflare" sa Sahlin i sitt famösa försvarstal innan hon tog "time out" och drog till Mauritius.
Jo, Mona Sahlin. Du är en fifflare och tricksare och myglare, och vad värre är egentligen: en hycklare av monumental rang. Att du har fått hållas i så många år är ett oerhört kraftigt underbetyg till alla som har jobbat ihop med dig och förstått vad du har hållit på med på skattebetalarnas bekostnad.
Man kan bara undra vad du har för saftiga hållhakar på dina före detta parti- och riksdagskollegor.
Citera
2018-03-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellodarkness
Hon behövde Bosse för namnet skull och på den tiden var det norm att ha en svensk namn om man ville komma någonstans inom politiken. Nu behöver hon ju inte honom.

Nja,tror inte att hon behövde Bosse för namnet.På "den tiden",slutet på 70-talet-början på 80-talet så var det många invandrare som kom från Latinamerika.Var på ett SSUläger i Ransäter 1978,där var jättemånga deltagare från Chile,Guatemala,Columbia,Bolivia och allt var det var.
De Latinamerikanska SSUarna stod väldigt högt i kurs,kan inte minnas alls att det var någon diskussion i Sverige om den invandringen,men jag kanske glömt.
Citera
2018-03-16, 20:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleva
Inte konstigt att hon inte har några pengar kvar. Hon har i alla år ställt upp för maken Bosse, aldrigt sagt något, men tydligen har han problem med spelande. Dit har hennes pengar gått, och aldrig har hon yttrat ett ord utåt.
Vad jag hört så får inte Bosse några bidrag från Mona sen 10 år tillbaka och jag tycker fortfarande det är intressant vad hon gör med pengarna. Hon har väl hämtat ut minst 50 k per månad netto i tjugotalet år. Att Mona fortsatt får uppdrag likt t.ex. Dan Eliasson kan endast bero på att de vet något om makteliten smutsiga affärer.
Citera
2018-03-16, 21:46
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad jag hört så får inte Bosse några bidrag från Mona sen 10 år tillbaka och jag tycker fortfarande det är intressant vad hon gör med pengarna. Hon har väl hämtat ut minst 50 k per månad netto i tjugotalet år. Att Mona fortsatt får uppdrag likt t.ex. Dan Eliasson kan endast bero på att de vet något om makteliten smutsiga affärer.

Kanske. Men kan det inte vara så enkelt att de tar hand om "de sina"?

Men att hon har bränt, och bränner, så mycket stålar är uppseendeväckande. Själv har jag varit egen företagare i 30 bast och har aldrig varit i närheten av hennes inkomster. Trots högre utbildning. Men Kronkalle har aldrig varit i närheten av mig och jag lever ett högre medelklassliv med villa i "fin" förort och har skitdyr bil. Så skillnaden med att jobba hårt eller att alternativt glida i politikerkretsar är i det här fallet väldigt stort. Trots att många av det senare slaget även får ihop det. Men stackars Mona är en sanslös loser. Och det är ingen än hon själv som är upphovet till den stämpeln.
Citera
2018-03-16, 22:47
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hon tycks ha en klockarkärlek för latinska män. Jag antar att Bosse kändes lite tråkig mot slutet.
Det tycks vara så ja. Är det inte att svenska kvinnor åtrår gambianska långkukar, afghanska smådasar - så verkar det som i fallet med Måna Muslim (och dylika såsseluder) att de vill sätta på lätt impotenta fjollmacho-latinamerikaner som begåvningsreserven Labbé Solinas....

Att Sahlin och andra svenska kvinnor håller på på detta bisarra sätt handlar nog mest om att de tycker det är häftigt att jävlas med oss hyggliga svenska män.

Träskallen Bosse är inte tillräckligt intressant för Måna. Hans plånbok är på tok för tunn för hennes dyra vanor...

Citat:
Ursprungligen postat av hellodarkness
Intressant att kriminella och patrask kan skydda sina personuppgifter meda det ska vara helt ok att söka på skattebetalare och exponera dem för kriminella.

Ludret Mona Muslim bryr sig inte för hon har varit kriminell ända sedan hon blev politiker och så gör ju "alla" politiker. Det är därför man blir "politiker". Man inser att man är en nolla men att man är "bra" på att vara tjuv, lögnare och ett kriminellt patrask. Man gör det man känner för och gör av med andras pengar, so kriminella brukar göra. Anledningen till att han åker dit denna gånger är för att någon har tjallat på henne. Någon tröttnade på hennes kriminella bana och ville sätta stopp för det, en gång för alla. Man borde sätta en kula i henne. En muslim mindre.
Mussekärringen såsse-Måna är troligen den mest fifflande socialdemokraten - på den höga politiska nivå hon varit - i svensk historia. Intressant att hon fortsätter ljuga även när hon blir ertappad. Hennes senaste utspel är ju återigen genant som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Mona behöver otroligt mycket hjälp på traven av myndigheter, för att klara av det alla andra förutsätts hantera på myndighetsdagen.
Måna tycks behöva en god man som kan förvalta ekonomin...

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Kanske. Men kan det inte vara så enkelt att de tar hand om "de sina"?

Men att hon har bränt, och bränner, så mycket stålar är uppseendeväckande. Själv har jag varit egen företagare i 30 bast och har aldrig varit i närheten av hennes inkomster. Trots högre utbildning. Men Kronkalle har aldrig varit i närheten av mig och jag lever ett högre medelklassliv med villa i "fin" förort och har skitdyr bil. Så skillnaden med att jobba hårt eller att alternativt glida i politikerkretsar är i det här fallet väldigt stort. Trots att många av det senare slaget även får ihop det. Men stackars Mona är en sanslös loser. Och det är ingen än hon själv som är upphovet till den stämpeln.
Hon själv är upphovet. Exakt.
Citera
2018-03-17, 05:43
Medlem
HaSib-HaSibs avatar
Citat:
I förundersökningen framkommer att Mona Sahlin utöver de falska intygen också har fört över stora summor pengar till 47-årige ex-livvakten mellan 2012 och 2015.
De ska röra sig om nästan en miljon kronor – årligen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8a9EA/mona-sahlin-i-forhor-far-man-inte-lana-ut-pengar-till-vanner

Hur kan kärringjävelen vara plopp? Har Latino-Labbe blåst henne på de miljonerna hon "lånat" ut till honom? I annat fall borde hon vara långt ifrån barskrapad.
Hur som helst, är det någon som förtjänat att krypa i skiten så är det hon. Hoppas man slipper se det äckliga hånleendet framöver.
Citera
2018-03-17, 08:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaSib-HaSib
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8a9EA/mona-sahlin-i-forhor-far-man-inte-lana-ut-pengar-till-vanner

Hur kan kärringjävelen vara plopp? Har Latino-Labbe blåst henne på de miljonerna hon "lånat" ut till honom? I annat fall borde hon vara långt ifrån barskrapad.
Hur som helst, är det någon som förtjänat att krypa i skiten så är det hon. Hoppas man slipper se det äckliga hånleendet framöver.

Han verkar vara gjord av samma material som Mona. Han konsumerar direkt upp de pengar han fick på en Audi-råtta. För de båda trodde sig vara säkra på att få toppjobb inom FN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in