Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Nog kan man väl säga att hon gör rätt för sig. Men att det skulle vara frivilligt, eller på initiativ av henne själv, är ju helt fel.
Först kom rättsapparaten och bötfällde henne för att hon inte hade gjort rätt för sig i skattebetalningen. Nu kommer Kronis och tar pengar från henne, eftersom hon inte har gjort rätt för sig i sina betalningar.
Vanligt hyggligt folk klarar av att göra rätt för av sig själva. Mona behöver otroligt mycket hjälp på traven av myndigheter, för att klara av det alla andra förutsätts hantera på myndighetsdagen.
I min värld är det knappast "att göra rätt för sig" när man struntar i att betala fakturor och andra räkningar/skulder och låter det gå så långt att Kronofogden konfiskerar pengar från ens konto så fort det kommer in pengar där.
Gör man rätt för sig står man vid sitt ord och betalar sina räkningar i tid. Punkt.
Mona Sahlin har en lååång historia av att ge blanka fasen i att "göra rätt för sig", allt från obetalda dagisavgifter till bilskatt, p-böter och Riksdagens kontokort (som hon missbrukade till mycket mer än bara den ökända Toblerone-chokladen som många tydligen tror var det enda felet hon gjorde den gången).
"Jag är baske mig ingen fifflare" sa Sahlin i sitt famösa försvarstal innan hon tog "time out" och drog till Mauritius.
Jo, Mona Sahlin. Du är en fifflare och tricksare och myglare, och vad värre är egentligen: en hycklare av monumental rang. Att du har fått hållas i så många år är ett oerhört kraftigt underbetyg till alla som har jobbat ihop med dig och förstått vad du har hållit på med på skattebetalarnas bekostnad.
Man kan bara undra vad du har för saftiga hållhakar på dina före detta parti- och riksdagskollegor.