2016-09-21, 21:47
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja det skulle också bli en jävligt stor skandal. för visst skulle det komma ut, och media har ögona på det här.
Jag tycker det här nya gänget känns mindre korrupt än det gamla sahlin-bodström-typerna.
Men jag tycker det är konstigt att t.ex Ingvar Carlsson släppte fram Sahlin så långt. Bortskämdheten skiner ju omkring henne.
Jag är säker på att det försigår mycket under bordet som varken du eller jag får reda på.

Under min studietid umgicks jag mycket med studentpolitiker av olika valörer. Den gemensamma nämnaren för dessa proselyter var den närmast sexuella njutningen de verkade uppnå när de 'kuppade' eller lyckades flyga något under radarn.
Redan då fick jag en känsla att dessa individer hade mer gemensamt med psykopater och kriminella än någon annan.

Ingvar Carlssons fästhet vid Mona Sahlin är bortom mitt förstånd. De är varandras diametrala motsatser.
Citera
2016-09-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som jag skrev, fast det kanske gick dig förbi, är det 21 år sedan som MS sade att hon inte var en fifflare.

Konkursbolag, kronofogdeärenden, parkeringsböter ...vad vill du säga? Har du inga bekanta med samma problematik? "Fixat praktikplats åt sin in dotter" är också rena rama nyset eftersom de flesta av oss föräldrar med någorlunda attraktiv jobb försöker få praktikplatser för våra barn och vi använder våra kontakter för att våra barn ska få praktik/jobb.
Hon ljög då och hon ljuger nu, så enkelt är det.
Givetvis har jag bekanta som ställt till det för sig men du fick det att låta som MS är som vilken Svensson som helst och det var det jag svarade på.

Att hon sedan ordnat en plats för sin dotter är faktiskt den enda av de punkter jag nämnde som jag har förståelse för! Så funkar livet och jag rycker i de trådar jag kan för att få det så bra som möjligt för mig och mina närmaste och där håller jag med dig, något som inte händer ofta;-)
Citera
2016-09-21, 22:01
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja hon har ju förflyttats allt längre från maktcentrum. Det var mycket länge sedan hon sågs som en tänkbar partiledare i (s).

Ja vem vet, hon kanske hämnas å det gruvligaste lagom inför nästa val?

Jag tror att Mona kommer utnyttja allt sitt kvarvarande politiska kapital för att undgå lagens långa arm. Subtil utpressning…
Citera
2016-09-21, 22:09
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Sahlins försvarare: Intygen var korrekta när de skrevs
http://omni.se/sahlins-forsvarare-intygen-var-korrekta-nar-de-skrevs/a/MB79K

Det skrivs alltså fortfarande i media att hon har skjutit till hans lön så att det inte var fel belopp i intygen. Vad jag minns så hade hon iaf inte redovisat och/eller betalt skatt och sociala avgifter för det. Någon som har koll?
Jävligt märkligt att hon då hånflinande påstod att hon "skrivit fel" framför Expressens rullande kamera.
Om det varit korrekt hela tiden är det väl bara att hala fram anställningskontraktet.
Skatt och sociala avgifter har jag för mig betalades in efter att Expressen ställt Mona mot väggen.
Citera
2016-09-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag är säker på att det försigår mycket under bordet som varken du eller jag får reda på.

Under min studietid umgicks jag mycket med studentpolitiker av olika valörer. Den gemensamma nämnaren för dessa proselyter var den närmast sexuella njutningen de verkade uppnå när de 'kuppade' eller lyckades flyga något under radarn.
Redan då fick jag en känsla att dessa individer hade mer gemensamt med psykopater och kriminella än någon annan.

Ingvar Carlssons fästhet vid Mona Sahlin är bortom mitt förstånd. De är varandras diametrala motsatser.

Exakt. Men det kan ju vara så att hon var bättre/hederligare från början. Eller att hon ger ett annat intryck i det politiska arbetet bakom fasaden s.a.s... Men han stöttade väl henne även en bra bit efter att hon gjort allt för många fel. Jag vill ha fler politiker av Ingvar Carlssons sort men de är nog väldigt ovanliga numera i alla politiska partier.
Citera
2016-09-21, 22:35
Medlem
Citat:
Exakt. Men det kan ju vara så att hon var bättre/hederligare från början. Eller att hon ger ett annat intryck i det politiska arbetet bakom fasaden s.a.s... Men han stöttade väl henne även en bra bit efter att hon gjort allt för många fel. Jag vill ha fler politiker av Ingvar Carlssons sort men de är nog väldigt ovanliga numera i alla politiska partier.

Jag minns att jag har läst att när Tage Erlander lämnade sina politiska uppdrag för gott lämnade han till och med tillbaka en blyertspenna som det stod "Tillhör Statsverket" på. Kanske inte riktigt Sahlins stil.
Citera
2016-09-21, 22:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Jag tror att Mona kommer utnyttja allt sitt kvarvarande politiska kapital för att undgå lagens långa arm. Subtil utpressning…

Måna Muslim har inget sådant kapital. Hon är ute i kylan på allvar denna gång. T o m kretinen Lena Mellin på Aftonbladet inser detta. Dock spelar det ingen roll; kärringen kommer leva gott på sin statsrådspension och hon kommer klara sig undan med böter. Sosseriet kan skratta sig lyckliga som på detta sätt blev av med detta sänke i god tid innan nästa val.
Citera
2016-09-21, 23:09
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:

Det skall inte förglömmas att Ingvar Carlsson var fullständigt oförsonlig i sitt närmast förblindande hat mot Moderaterna. Han var dock i stora drag såväl en begåvad som pragmatisk såsse som till råga på allt levde som han lärde. Att han dessutom inte var helt jävla obildad är ytterligare ett försonande drag hos honom.

Mona däremot… *suck*

Det jag har hört från rörelsen var att man hade fått för sig att gamla tanter älskade prata med Mona då hon enligt uppgift hade förmågan att tala så att tanterna förstod, eller åtminstone inbillade sig förstå vad Mona yrade om.

En lågbegåvad obildad bortskämd inbilsk inbillad röstmagnet helt enkelt.

Det kanske kan finns någon märklig koppling mellan Invars blinda Moderathat och Monas upphöjning till röstmagent?
Jag har ytterst svårt att se hur denne utbildade och närmast asketiske pragmatiker kan hysa någon som helst respekt för Mona som vi alla känner henne…
Citera
2016-09-21, 23:19
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Måna Muslim har inget sådant kapital. Hon är ute i kylan på allvar denna gång. T o m kretinen Lena Mellin på Aftonbladet inser detta. Dock spelar det ingen roll; kärringen kommer leva gott på sin statsrådspension och hon kommer klara sig undan med böter. Sosseriet kan skratta sig lyckliga som på detta sätt blev av med detta sänke i god tid innan nästa val.
Nja, jag håller inte med dig.
Efter att ha spenderat hela sitt liv in the upper enchelon of såsseriet besitter Mona sannolikt så mycket kunskap om begravda hundar och deras sista viloplats att blotta tanken på att Mona skulle gå full Arnstad en dag, gör att såssarna i det längsta försöker hålla Mona så skadefri som det bara är möjligt.
Citera
2016-09-21, 23:44
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Nja, jag håller inte med dig.
Efter att ha spenderat hela sitt liv in the upper enchelon of såsseriet besitter Mona sannolikt så mycket kunskap om begravda hundar och deras sista viloplats att blotta tanken på att Mona skulle gå full Arnstad en dag, gör att såssarna i det längsta försöker hålla Mona så skadefri som det bara är möjligt.

You never go full Arnstad!

Jag tror också att hållhakarna och gentjänsterna är många. Skuldsättningsspelet har hon med stor sannolikhet spelat väl. Kom även ihåg att hon har martyrkapacitet. Om du säger något negativt om Mona är du enligt hennes cheerleaders - kvinnohatare, trångsynt, småsint, förmodligen någon sorts nazist eller vad det heter, lat, avundsjuk och värst allt - oskön! Är det så du vill framstå va?

De kanske inte är lika många som förr men hon har ju haft på sig slöja, pratat om att betala skatt och att hon är mamma. Precis det som gör mediahipsters fuktiga i trosorna.
Citera
2016-09-22, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jävligt märkligt att hon då hånflinande påstod att hon "skrivit fel" framför Expressens rullande kamera.
Om det varit korrekt hela tiden är det väl bara att hala fram anställningskontraktet.
Skatt och sociala avgifter har jag för mig betalades in efter att Expressen ställt Mona mot väggen.

Ja nu minns jag! Efter att avslöjandet kom ut i pressen alltså. Skatt och soc ska redovisas varje månad så det där var ju bara hittepå. Det lär väl åklagaren ta med i utredningen... Att hon har haft en anställd och betalat lön utan att göra rätt med skatter o s v i flera månader är ju helt otroligt!

edit:
http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-betalade-efter-expressens-fragor/
Senast redigerad av BV56 2016-09-22 kl. 02:00.
Citera
2016-09-22, 07:57
Medlem
Crime-boys avatar
"Häftigt att betala skatt". Sen hoppar hon in i sin fina bil..värdig en förkämpe mot våldsbejakande extremism. Vilken jävla sopa...
Senast redigerad av Crime-boy 2016-09-22 kl. 07:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in