2011-11-21, 18:10
Medlem
Langsdales avatar
Hej, jag har nu haft typ noll täckning i två veckor, idag har jag fått tillbaka täckningen men har endast en plupp.

Jag har pratat med flera som har Telenor och alla har fått detta problem att mottagningen är helt borta, så det är ju knappast min mobil eller något det är fel på. Någon som har varit med om samma och vet vad som är felet?

Tre har ju mottagningsproblem så tänkte om det kan vara samma anledning med telenor.

Så, vad ska jag göra? Tänker ju inte köpa ny mobil och byta bolag för detta, har dessutom abonnemang hos skittelenor.
Citera
2011-11-21, 18:14
Medlem
Daaaannnneeee90s avatar
Har själv också Telenor men har inte haft täckningsproblem (slå på trä), du vet inte om det har varit dåligt bara på några ställen i Sverige eller det har bara varit dåligt täckning i hela Sverige?
Citera
2011-11-21, 18:26
Bannlyst
Skaffa telia istället och du kommer aldrig ha några problem med täckningen.
Citera
2011-11-21, 18:47
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daaaannnneeee90
Har själv också Telenor men har inte haft täckningsproblem (slå på trä), du vet inte om det har varit dåligt bara på några ställen i Sverige eller det har bara varit dåligt täckning i hela Sverige?

Vet inte men jag bor och mina vänner som har Telenor bor även i mellersta Sverige.

Så det måste vara/varit något problem här? Men står inget på deras hemsida eller något, blir det inte bättre närmaste dagarna får man väl kontakta Telenor och kräva ersättning för man betalat flera hundra för något som inte funkar.
Citera
2011-11-22, 13:52
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Vet inte men jag bor och mina vänner som har Telenor bor även i mellersta Sverige.

Så det måste vara/varit något problem här? Men står inget på deras hemsida eller något, blir det inte bättre närmaste dagarna får man väl kontakta Telenor och kräva ersättning för man betalat flera hundra för något som inte funkar.

Jag gissar att det är nåt relativt lokalt problem, för i södra Sverige ligger de 11 största städerna plus en väldig massa andra halvstora orter.

Det hade väl blivit ett väldigt liv om det då, i media, om problemen även funnits där.
Citera
2011-11-23, 16:17
Medlem
Fungerar din telefon på annan plats (då menar jag någon kilometer bort)

Tre delar master med Telenor, så det verkar troligt det du säger att det inte är din mobil som är trasig.

Minns inte exakt men.. tror inte att du får någon ersättning ifall det inte pågår mer än typ 5 dagar eller så. Operatörer lovar aldrig att det ska fungera 100% av tiden. Dom lovar dock att fixa felet om det fungerat bra/bättre på platsen tidigare.

Ring telenor och fråga om det är problem där och ifall en felanmälan är gjord, annars gör du en.
Citera
2011-11-23, 16:51
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ficks
Fungerar din telefon på annan plats (då menar jag någon kilometer bort)

Tre delar master med Telenor, så det verkar troligt det du säger att det inte är din mobil som är trasig.

Minns inte exakt men.. tror inte att du får någon ersättning ifall det inte pågår mer än typ 5 dagar eller så. Operatörer lovar aldrig att det ska fungera 100% av tiden. Dom lovar dock att fixa felet om det fungerat bra/bättre på platsen tidigare.

Ring telenor och fråga om det är problem där och ifall en felanmälan är gjord, annars gör du en.

Okej, tack för bra svar. Byter jag stad så får jag full mottagning, men inom en milsradie där jag befinner mig nu så är det ingen skillnad.

Men jag har iaf 1 plupp och blir det inte bättre inom en vecka då ska jag felanmäla det, verkar som de håller på och fixar eftersom hela förra veckan var det noll i mottagning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in