2012-02-13, 18:48
Medlem
Några bohuslänska förare här måntro?
Citera
2012-02-13, 18:54
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_tns
Kul att se att taxislusk tråden håller i sig Samma skrytande om inkörde belopp ser jag

Tycker du?
Tycker halva tråden handlar om hur överetablerad branschen är och hur sunkig kassa man har efter 12h jobb.
Citera
2012-02-13, 18:59
Medlem
Mvks avatar
Jag svor att aldrig börja köra igen men kör igen.
Det skulle aldrig falla mig in att sitta som förr och knega ihop en sketen kassa efter sketen kassa så när åkaren ringde och erbjöd mig fast timlön så kunde jag inte säga nej.

Han har nog insett att det finns så många stolpskott till chaufförer att det lönar sig att öppna plånboken lite mer och betala för dom chaufförer som ger allt, inte krockar varje vecka, inte får reklamationer och stjäl av åkaren i form av svartkörningar.

Dagchauffören körde för 020 i sthlm i 10 år och nu kör han här i GBG för tgbg och han tycker det är stor skillnad på kundflödet.
I sthlm rullade det på mycket bättre. Han kassa låg på 3000-5000 varje dag.
Så ni 08: or som inte fattar varför vi i GBG gnäller över överetableringen kanske skulle prova på att jobba här något år.

Har jobbat nu en månad kväll 15-01 och inte kommit över 3000 en enda gång.
2800 som mest 1600 som minst så det är tur att man får fast timlön.
Citera
2012-02-13, 19:49
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Jag svor att aldrig börja köra igen men kör igen.
Det skulle aldrig falla mig in att sitta som förr och knega ihop en sketen kassa efter sketen kassa så när åkaren ringde och erbjöd mig fast timlön så kunde jag inte säga nej.

Han har nog insett att det finns så många stolpskott till chaufförer att det lönar sig att öppna plånboken lite mer och betala för dom chaufförer som ger allt, inte krockar varje vecka, inte får reklamationer och stjäl av åkaren i form av svartkörningar.

Dagchauffören körde för 020 i sthlm i 10 år och nu kör han här i GBG för tgbg och han tycker det är stor skillnad på kundflödet.
I sthlm rullade det på mycket bättre. Han kassa låg på 3000-5000 varje dag.
Så ni 08: or som inte fattar varför vi i GBG gnäller över överetableringen kanske skulle prova på att jobba här något år.

Har jobbat nu en månad kväll 15-01 och inte kommit över 3000 en enda gång.
2800 som mest 1600 som minst så det är tur att man får fast timlön.

Vad ligger timlönen på, får du nåt OB?
Citera
2012-02-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Hallå alla chaufförer!

Hur gör ni med dricksen i deklarationen?
Jag vet att jag är skyldig att skatta.

Men hur fungerar det i praktiken?

Stövel-Anders
Dricks är således skattefritt, så det skall icke tas med i deklaration. Så har det alltid varit som jag har fattat det
Citera
2012-02-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Hallå alla chaufförer!

Hur gör ni med dricksen i deklarationen?
Jag vet att jag är skyldig att skatta.

Men hur fungerar det i praktiken?

Stövel-Anders

Dricks är således skattefritt, så det skall icke tas med i deklaration. Så har det alltid varit som jag har fattat det
Citera
2012-02-14, 15:01
Medlem
Hej, måste man drogtestas innan man blir anställd som chaufför?
Citera
2012-02-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIC5
Hej, måste man drogtestas innan man blir anställd som chaufför?

Nej nej, åkarna ser gärna att du puffar lite då och då och tar en lina tll helgen.
Citera
2012-02-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Nej nej, åkarna ser gärna att du puffar lite då och då och tar en lina tll helgen.

Jag uppskattar sarkasm lika mycket som dig men jag behöver ett seriöst svar. Jag är ingen pundare och jag tänker inte röka igen på länge om jag får jobbet. Men i och med att jag förlorade mitt senaste jobb pga arbetsbrist för flera månader sedan så har jag haft en massa extra tid som jag då har investerar i att vara hög, lol. Och nu är jag orolig.
Senast redigerad av BIC5 2012-02-14 kl. 20:04.
Citera
2012-02-14, 21:01
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Vad ligger timlönen på, får du nåt OB?

Får samma lön som jag hade på färdtjänsten.
115.31/h
ob 26kr/h efter 19:00 på vardagar.

Jobbar ej helger men på helger är ob:t: 36kr/h efter kl 19 på lör, gäller sen hela söndagen.

Btw, körde nyår och hade 7300kr 16-06.
Juldagen hade jag 5300kr 17-05.
DET kallar jag kassa.
Taxi hade varit världens BÄSTA jobb om det bara fanns kunder och man hade en ordentlig kassa efter varje pass.
Reglera skiten och inför hårdare prov för chaufförerna.
Med rådande system är det nästan som om folk uppmanas att köra svart och bryta mot vilotidsregler för att få ihop vettiga kassor.

1000-1500 bilar som snurrar gata upp och gata ner i metropolen Göteborg är inte klokt.
Halvera antalet bilar i stan sen kan vi börja snacka.
Fast jag skiter ju i det nu för jag har fast lön.
Citera
2012-02-15, 15:43
Medlem
crandits avatar
Tänkte fråga en sak angående att starta eget.
Vilka bilar är dem bästa att äga när man startar ett taxiföretag? Menar då miljömässigt och bränsleförbrukningen. Har suttit kollat in Volvos miljöbilar och dem lockar. Men ni kanske vet något annat?

Tack på förhand!
Citera
2012-02-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crandit
Tänkte fråga en sak angående att starta eget.
Vilka bilar är dem bästa att äga när man startar ett taxiföretag? Menar då miljömässigt och bränsleförbrukningen. Har suttit kollat in Volvos miljöbilar och dem lockar. Men ni kanske vet något annat?

Tack på förhand!

Du är på rätt spår med Volvos miljöbilar.
V70 diesel är en riktigt bra taxibil.

Bilen är väldigt bränsleekonomisk.
Den har ett fantastiskt lastutrymme.

Stolarna håller världsklass.
Jag kör själv en sådan bil.

Stövel-Anders
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem