Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Okej, och om man gör allt du skriver och känner mig ändå stressad. Att jag skulle sitta på café finns inte på kartan, aldrig att jag blir "ledig tills vidare"

Av allt att döma är jag inte ensam heller, dom flesta andra jag pratar med känner sig stressade. Eftersom du tjänar %lön kan det förmodligen bero på det också, har man timlön är det klart dom pressar in så mycket som möjligt?
Sedan är det stressande i sig veta om man går på rast 12-12.30 kan dom få för sig att man ska hämta 12.30, helt otroligt vad dumma i huvvet dom kan va
Varför tror du Sandarna och majvallen med flera söker nya förare hela tiden om det är så lugnt och trevligt arbete? det är ett tyvärr ett pissjobb som är bra i grunden, bättre o köra budbil eller nåt.
Att köra budbil är faktiskt ännu värre, trust me - I know. Budbilar brukar betala runt 20-35% på inkört belopp till växelföretaget. Du kan inte själv påverka hur mycket du tjänar om du jämför med taxi. Där kan du få en kund på gatan, man brukar inte direkt få paket på gatan som budbil :-)
Budbilsförare har ibland väldigt hektiskt men det kan också vara att de sitter i princip en hel dag och tjänar nada. Många budförare jobbar ofta över för det kommer långkörningar sent på arbetsdagen, man har ofta jour utanför arbetstid om företaget har viktiga kunder. De flesta bryter mot vilotidsreglerna. Om du tittar på t.ex Stockholm så har det där varit ett enormt priskrig där budföretagen har gått ut med kampanjer i olika industriområden så man kör i princip budet gratis.
Vad många inte tänker på är att taxi är en bransch som många inte jobbar länge i. De flesta kommer och går, några få stannar kvar. Det tycker jag är synd då det innebär att branschen har dåligt rykte. Det blir inte bättre av att det finns rufflare och oseriösa inom branschen.