2009-09-28, 23:10
  #5149
Medlem
Starten

Citat:
Ursprungligen postat av pendejo4life
Köpte du ny bil? har även hört att taxistockholm tar inträdesavgift för att börja köra hos dom och att den summar ligger på ca 80-100 tusen?

Jag köpte ny bil. Tycker jag är en självklarhet, man behöver en bra bil. Den kommer ju rulla varje dag, så den måste hålla och vara bekväm.

Växlarna har också idag hårda krav på att bilar som tas i trafik är nya bilar, och miljöbilar. Det måste vara en miljöbil, den policyn kör alla växlar med! Sen kan du sura över att den drar mer än andra bilar eller inte går att få i den modell som du önskar, men det skiter kunden i och idag är det kunden som styr marknaden. Nu är det miljö som gäller. Sen är inte alla miljöbilar bra, utan de har sina sidor, men det är en annan tråd.

Taxi Stockholm kommer du inte in i om du inte först visar framfötterna som anställd i några år först, sen kanske du får ställa dig i kö för att bli åkare, och du behöver också meriter från någon annan åkare som berättar att du är bra och förtjänar den platsen, och ja, var beredd på att slänga in en insats på 100 lök. Varför då kanske du undrar? Ja kanske för att de som vill bli åkare vill köra för Taxi Stockholm? Varför då? Varför vill de flesta komma in i Taxi Stockholm...? Tänk på den du!
__________________
Senast redigerad av TaxiTaxi 2009-09-28 kl. 23:30.
Citera
2009-09-28, 23:45
  #5150
Medlem
Taxihälsa

Vill bara säga att ni ska ta hand om er därute i Taxin.

Livet handlar inte bara om pengar... Jag har många exempel på Taxikillar som har gett Taxi 100% sen har de tappat det sociala livet, börja dricka eller äta för mycket, stressat sig igenom karriären och sen hux flux så sitter de där i rullstolen efter en hjärnblödning som kollin. Tyvärr men sant, en del av sådana har jag som kunder i Taxin, åker till och från Rehabiliteringen.

Det är ett krävande jobb på många sätt och för många blir jakten på pengar något som tar över. Viktigt ha en sund inställning, tror jag. Sen lära sig hantera jobbet och livet, för det är speciellt med taxi, just den social biten.

Men det vet ni alla som kör... Bra att röra på sig, äta nyttigt, arbeta på det sociala livet också.
Citera
2009-09-29, 02:55
  #5151
Medlem
Bra svarat TaxiTaxi! tack för att du tog dig tid.
Citera
2009-09-29, 08:47
  #5152
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantletaren
Det låter ju nästan sämre än att dela ut tidningar, otroligt att semesterersättningen är inkluderad också.

Jag undrar om Gävle kanske är det bästa ställen i Sverige att köra taxi i faktiskt som alla klagar här. Jag tjänar fin-fina pengar på taxiriet. Jag kör däribland när jag är hemma. Men då är det ju inte så bra konkurrens där egentligen heller. Det finns fyra-fem bolag men det är egentligen bara två som är ordentligt etablerade som folk ringer.

Annars är det plugg i Lund. Ska ju börja köra härnere nu och testa som sagt. Så jag kanske hamnar i knällgänget snart jag med då möjligen, då det förmodligen verkar sämre här. Här nere är det lika många bolag som bilar i Gävle känns det som ibland.
Citera
2009-09-29, 11:09
  #5153
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantletaren
Det låter ju nästan sämre än att dela ut tidningar, otroligt att semesterersättningen är inkluderad också.

Det är helt värdelöst betalt! Iaf om man jobbar heltid i den stad jag kör i, dvs Umeå. Som extrajobb på helgerna så är det bättre för det är i princip bara då det finns någorlunda bra kundunderlag vilket gör att man får högre timlön. Det är inte alls omöjligt att köra in så att man får ut 2000 efter skatt om man kör ett fre-lör pass och det är ju helt ok
Citera
2009-09-29, 20:09
  #5154
Medlem
Diamantletarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
Det är helt värdelöst betalt! Iaf om man jobbar heltid i den stad jag kör i, dvs Umeå.

Jag har en kompis i Umeå som är åkare, han har bara en bil, som visserligen går dygnet runt, men han säger att det knappt går att leva på längre. Han har varit åkare i snart femton år, levt ganska gott, men nu är det alltid klagomål om att det är svårt att få det att gå ihop. Synd.
Umeå är väl ganska konkurrensutsatt nu också av vad jag förstår.
Citera
2009-10-01, 21:02
  #5155
Medlem
Jippppi

Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii blev idag godkänd på mitt taxi körprov

Blev bara tvungen att dela med mig av min glädje
Citera
2009-10-01, 21:03
  #5156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkeln
Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii blev idag godkänd på mitt taxi körprov

Blev bara tvungen att dela med mig av min glädje

Grattis
Citera
2009-10-01, 21:14
  #5157
Medlem
Diamantletarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkeln
Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii blev idag godkänd på mitt taxi körprov

Blev bara tvungen att dela med mig av min glädje

Grattis!

Imorrn gör jag kartprovet, tränar på provfrågor från 2005 jag fått tag i på Pirate Bay. Inser att jag inte kommer fixa provet imorgon. Mina resultat av 20 poäng varit 14, 13 och det sista 8 ( hann jag inte med på två timmar, det var nästan bara beräkningsuppgifter.) Först på 16 är man godkänd. Så djävulskt svårt det verkar vara.
Någon som har erfarenhet av dessa 500 frågor som ligger på Pirate Bay?
__________________
Senast redigerad av Diamantletaren 2009-10-01 kl. 21:29.
Citera
2009-10-01, 21:49
  #5158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantletaren
Grattis!

Imorrn gör jag kartprovet, tränar på provfrågor från 2005 jag fått tag i på Pirate Bay. Inser att jag inte kommer fixa provet imorgon. Mina resultat av 20 poäng varit 14, 13 och det sista 8 ( hann jag inte med på två timmar, det var nästan bara beräkningsuppgifter.) Först på 16 är man godkänd. Så djävulskt svårt det verkar vara.
Någon som har erfarenhet av dessa 500 frågor som ligger på Pirate Bay?

Nix. Men ta det bara lungt så ska det nog gå bra, försöka att inte stressa.
Citera
2009-10-01, 21:50
  #5159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohBe
Grattis

Tackar Tackar
Citera
2009-10-01, 22:25
  #5160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkeln
Tackar Tackar

Jag har samma problem med karta, jag har gjort det två gånger och bara haft 7 och 8 rätt.... ( så man blir ju förbannad och undrar om det är läkarexamen, dom andra två proven gjorde jag med ett fel vardera, så jag undrar om det finns ngn vänlig själ som kan ge mig ett BRA tips på vad som kan vara fel.....?? förmodlingen ngt med kartmätningen, men det måste ju finnas ngt krux, så jag undrar om det finns ngn som kan ge ngt VETTIGT tips ?? inte sådant där att plugga mer, för jag vet ju inte vad jag ska plugga på mer när jag inte vet var jag gjort fel....
ps har gjort övningsfrågor som jag laddat ner, och där är allt OK... men det verkar inte vara till ngt hjälp när man gör provet på VV

Tacksam för all hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in