2008-04-10, 00:11
  #3337
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N I K E M A N
Tjenare på er... Kul att det är såpass många här på FB som verkar vara intresserade av taxiyrket ändå.

En fråga: Jag som är nybilen egenåkare (Grattis till mig själv ) är sugen på att hänga på lite större fälgar än dom fula tråkiga 15" orginalfälgarna.... Måste man bes om taxametern om man byter hjul?

Tror att det är ombesiktning som gäller. Men tänk på att ju större fälgar, desto dyrare att reparera om något händer och däckkostnaden kommer att gå upp med, likså förbrukningen.
Citera
2008-04-10, 00:23
  #3338
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Tror att det är ombesiktning som gäller. Men tänk på att ju större fälgar, desto dyrare att reparera om något händer och däckkostnaden kommer att gå upp med, likså förbrukningen.

Men snyggt är det med ett par lättmetallfälgar
Citera
2008-04-10, 02:42
  #3339
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Men snyggt är det med ett par lättmetallfälgar
En välvårdad, rentvättad bil med snygga fälgar drar lättare till sig kunder, händer mig ofta att kunder går förbi andra lediga bilar för att sätta sig i min.
Citera
2008-04-10, 06:28
  #3340
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
En välvårdad, rentvättad bil med snygga fälgar drar lättare till sig kunder, händer mig ofta att kunder går förbi andra lediga bilar för att sätta sig i min.

vill du tro ja.
Citera
2008-04-10, 10:17
  #3341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
En välvårdad, rentvättad bil med snygga fälgar drar lättare till sig kunder, händer mig ofta att kunder går förbi andra lediga bilar för att sätta sig i min.

Ja och om inte annat så blir det trevligare att arbeta iallafall
Citera
2008-04-10, 10:26
  #3342
Medlem
Hur betalar ni för tvätt då? Brukar åkaren ha något kort liggande i bilen till tvättautomaten på macken som ni kör igenom?

Tvättpengar tas från dricksen?
Citera
2008-04-10, 10:45
  #3343
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hur betalar ni för tvätt då? Brukar åkaren ha något kort liggande i bilen till tvättautomaten på macken som ni kör igenom?

Tvättpengar tas från dricksen?

Ett kort liggandes i bilen, samma som man tankar med.
Citera
2008-04-10, 10:46
  #3344
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
En välvårdad, rentvättad bil med snygga fälgar drar lättare till sig kunder, händer mig ofta att kunder går förbi andra lediga bilar för att sätta sig i min.

Säger ni inte i eran stad att kunden om den kommer till bilen längst bak att han/hon ska ta bilen längst fram i Taxi kön?
Citera
2008-04-10, 12:15
  #3345
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
En välvårdad, rentvättad bil med snygga fälgar drar lättare till sig kunder, händer mig ofta att kunder går förbi andra lediga bilar för att sätta sig i min.

En taxi är en taxi är en taxi

Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hur betalar ni för tvätt då? Brukar åkaren ha något kort liggande i bilen till tvättautomaten på macken som ni kör igenom?

Tvättpengar tas från dricksen?
Åkaren har egen tvättplats för två bilar i taget


Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Säger ni inte i eran stad att kunden om den kommer till bilen längst bak att han/hon ska ta bilen längst fram i Taxi kön?

Jo, alltid bilen längst fram som gäller
Citera
2008-04-10, 12:42
  #3346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78

Jo, alltid bilen längst fram som gäller

Bilen längst fram, OM det är samma bolag... skulle aldrig skicka fram en kund till en friåkare eller konkurrerande bolag.
Citera
2008-04-10, 14:33
  #3347
Medlem
pilt77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Jag tipsade lite tidigare om just detta problem.

Ring VV redan i morgon och begär ett underlag till nytt kort. Det gamla klipps inte när du får ut det nya. Nu har du ett i reserv att plocka fram när nån stjäl ditt kort.

Jag har nog också skrivit tidigare att det är bara skitsnack, det räcker att du ringer polisen och anmäler kortet stulet så får du köra vidare.
Citera
2008-04-10, 15:09
  #3348
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Big D
Bilen längst fram, OM det är samma bolag... skulle aldrig skicka fram en kund till en friåkare eller konkurrerande bolag.
Det har jag slutat med sen något år tillbaka. Alltför många "kollegor" struntar i den principen för att det skall vara någon idé för mig att tillämpa den.

Varför hänvisa kunder till en annan bil när andra bilar endast i undantagsfall hänvisar till mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in