2007-10-04, 20:29
Medlem
marcus_tnss avatar
blunder...

vilken jäkla blunder jag gjorde idag då !!! Kom precis in i ett samhälle och körde visst 64 km/tim på 50 väg, ja va satan man kollar ju inte alltid och håller inte alltid 50 de vet väl alla men där stod polisen !! ugh 2400kr i böter !! er du nån som vill vara lite ledig i helgen ???? Fan... Har ni åkt dit någon gång ??? Detta var min allra första hade inte ens en p-bot. ps.. tur som satan att jag sänkte hastigheten ner från 110 km/tim då hahaha
Citera
2007-10-04, 21:45
Medlem
corpulentcowboys avatar
Fånig fråga kanske, men men

Har aldrig åkt taxi själv innan, men ska göra det i morgon. Ska jag sätta mig i passagerarsätet eller baksätet?
Citera
2007-10-04, 22:09
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
Fånig fråga kanske, men men

Har aldrig åkt taxi själv innan, men ska göra det i morgon. Ska jag sätta mig i passagerarsätet eller baksätet?

Beror väl på om du vill snacka med chaufförn eller inte.
Citera
2007-10-04, 22:11
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Beror väl på om du vill snacka med chaufförn eller inte.

Jag kan tänka mig att växla ett par ord under den ganska korta färden (5-10 min). Kan man inte snacka från baksätet alltså
Citera
2007-10-04, 22:51
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
Jag kan tänka mig att växla ett par ord under den ganska korta färden (5-10 min). Kan man inte snacka från baksätet alltså

Jag skulle inte sätta mig i bak om jag ska åka så kort, om jag inte har tänkt att göra nåt telefonsamtal eller kolla mejlen eller annat så att jag vill vara ostörd. Jag hade satt mig i fram och kanske växlat några ord med föraren. Det blir lite konstigt att sitta i baksätet och snacka med taxichaufförn, men det finns väl egentligen inget rätt och fel, gör som du vill.
Citera
2007-10-04, 23:02
Medlem
Läste att Taxi Stockholm idag tappade färdtjänsten(p.g.a för högt anbud) efter att ha fått köra den i 40 år.

Tycker ni Taxi Stockholm förare att det ska bli skönt att slippa dessa körningar?
Citera
2007-10-05, 00:37
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_tns
vilken jäkla blunder jag gjorde idag då !!! Kom precis in i ett samhälle och körde visst 64 km/tim på 50 väg, ja va satan man kollar ju inte alltid och håller inte alltid 50 de vet väl alla men där stod polisen !! ugh 2400kr i böter !! er du nån som vill vara lite ledig i helgen ???? Fan... Har ni åkt dit någon gång ??? Detta var min allra första hade inte ens en p-bot. ps.. tur som satan att jag sänkte hastigheten ner från 110 km/tim då hahaha

Usch ja! Jag var stressad och körde 72 på 50 väg. Konstapeln vinkade in mig och gav mig bannor för att jag inte hade bilbälte på, ingen tidbok med mig, inget körkort hade jag på mig heller. Notan slutade på nästan 10 000 kr :-(

Nu kommer det värsta, efter 2 veckor kommer jag på samma väg och aningen snabbare än 50 km/h. Jag blir invinkad på exakt samma ställe och av samma polis!
Denne undrade om jag inte lärt mig nånting sen förra gången

Någon månad därefter sprang vi på varandra på stan. Det blev så att vi hejade på varann
Citera
2007-10-05, 12:16
Bannlyst
Hämtade igår ut mitt nya fina taxiförarlegg Nu är det bara att söka jobb också..Först när jag pluggat klart umeås alla gator då..
Citera
2007-10-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
Hämtade igår ut mitt nya fina taxiförarlegg Nu är det bara att söka jobb också..Först när jag pluggat klart umeås alla gator då..

Är det fler än tio?
Citera
2007-10-05, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78

Taxi-chafför jobbet äger, min morsa jobbar med det och hon älskar sitt jobb. Visst ibland är det riktigt tråkigt att behöva vakna halv 4 på morgonen och gå till jobbet, men det är riktigt bra betalt om man jobbar som ett svin.
Citera
2007-10-05, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Är det fler än tio?

Ja det kan man säga.Sammanlagt ca 600 st.Man får 50 slumpmässigt utvalda gator man ska märka ut på en blindkarta och man måste ha minst 90% rätt..Bara att ligga i då med gatupluggningen!
Citera
2007-10-05, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Taxi-chafför jobbet äger, min morsa jobbar med det och hon älskar sitt jobb. Visst ibland är det riktigt tråkigt att behöva vakna halv 4 på morgonen och gå till jobbet, men det är riktigt bra betalt om man jobbar som ett svin.

Att jobba oregelbundna arbetstider är jag van vid.Jag räknar inte med att göra mig så mycket pengar nu i början dock.Vad som lockar mig är att få göra nått nytt,slippa sitta inne och mögla på nån fabrik.Har gjort det tillräckligt många år av mitt liv nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in