Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
Om jag står långt ut på vischan eller i ett område där täckning saknas/ alltså internetuppkoppling med terminal o bankens nät. Så blir det ju automatisk
SÄTT I KORT
TOTALBELOPP
PINKOD
ÖVERFÖR TRANSAKTION
MEDGES EJ blir det ju om det är dålig uppkoppling eller om de saknas pengar på bankkortet.
Som jag skrev alla här har inte nummer 9 som försts siffra i sin pinkod jag menade att de e rätt stor chans stt personen inte har 9000kr på kortet exenpelvis likaså att enligt banken finns de även en spärr på hur mycket varje enskild kortterminal kan ja dricka eller överföra.
Min åkare har "Babslink".
Hahaha ja en vacker dag åker du med mig eller vem vet har kanske haft en körning med dig.
En sak kan du vara säker på Har du åkt TSAB med Prius eller en Ford Mondeo eller BMW 5serie , Volkswagen caddy har det inte varit jag. Kan tillägga min takskylt har nummer 2XXX haha de du de numret kan fu fundera på lär finnas en o annan
Det bästa vore helt enkelt att kanske det där steget med att lägga till valfri summa inte kommer upp som ett alternativ innan pin. Vill man dricksa via kortbetalningen så skulle man få säga till chauffören som knappar in så det valet blir möjligt.
Man förstår ju varför det kommer upp som ett alternativ för det ger ju chans att få in mer pengar.
Numera så ser ju betalstationerna lite olika ut och jag har varit med om att alternativet att lägga till valfri summa inte dyker upp eller så har chauffören knappat förbi det åt en.
Det är nog vanligare än du tror att folk har täckning för 5-siffriga belopp på sina konsumentkonton. Det är troligtvis fler som har det än inte har det.
Ok, så jag behöver bara tänka Volvo eller MB som finns i nummerserien 2XXX så sitter vi snart och är på väg nånstans. Jag åker oftast från och till en norrförort men iom att jag lagt ned alkoholen så blir det inte så ofta som förr att man är ute och blir skjutsad på.
Den andra funderingen, har Landstinget gjort om i tariffen så att sjuktransporter ger bättre betalt till åkaren?
Citat:
SÄTT I KORT
TOTALBELOPP
PINKOD
Exakt så har det varit några gånger och då kommer inte tillvalet om att lägga till en summa och då kan man heller inte av misstag göra om pin-siffrorna till dricks.