Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
Alla inom Taxi Stockholm nu tar rullstolsbussar o ch V klass jo för nu jävlar rullar cashen in på färdtjänst
Har Landstinget höjt ersättningstariffen?
Citat:
Ursprungligen postat av
q1029078
Går utbildning nu och då säger de att radion strikt ska vara avstängd, hur gör ni med det? Är det inte trevligt att ha radion på låg volym istället för begravningsstämning?
Vad säger ni som kör? Följer ni den regeln?
Som resenär tycker jag det är trevligt med musikradio på. Bara volymen är så pass låg att det går bra att kommunicera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
Hahaha glöm det. Inte direkt att kunden skulle betala om de spydde ned hela bilen om vi vänder. Så vafan ska jag bry mig om kunden dricksar sin pinkod.
Sup dig inte dyngrak så har du bättre koll
Läser ofta den här tråden och du tillför mycket vettigt men ibland kommer du med värsta pajasinläggen. Jag har aldrig spytt ned en taxi men jag vet förr i tiden fick folk betala extra om de gjorde det. Oavsett om kunden är berusad eller ej så jobbar du med ett serviceyrke men det kanske är en mognadsfråga? Är också verksam inom transport med inom åkerinäringen. Vi kör ju inte runt på folk men man har ju med anställda hos kunderna och göra och det spelar ingen roll om de är idioter -jag bemöter de med respekt ändå. Tänker att det kanske har en dålig dag eller något.
Det kallas för yrkesstolthet.

Jag har nån gång för länge sedan lyckats med klassikern att vara på väg att slå in pinkoden där man kan ge dricks men blivit tillrättavisad av chauffören. Det skulle väl spela mindre roll om en pinkod började på en 1:a men när ens kod börjar på en 8:a el. 9:a är det inte längre nån småsumma det handlar om.