2019-04-06, 07:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxiiii
Hahaha, bara köra på nu då.
Pratade med en del av dina kollegor och dom sa att ni hade lugnt som tusan.
Samma för oss, väldigt ojämnt

Hmm ja sant och inte sant. Asså det gäller att veta vilka tider flest åker storbil.

Vad jag noterat är det mest vid 7-10 Alla äldre eller folk som ska till sjukhusen.

Runt 14-16:00 ska de flesta hem om de har varit på läkarbesök.

Vid 20:00-23:00 på helger är det en jävla rush alla ska ut o festa.

Men extra kul är de när de skriver in pinkod på totalbeloppet. Oftast efter krogstängning haha då ska du veta att 500kr regeln på taxibilens rutor inte går att fly undan (högsta jämförelsepris)
Citera
2019-04-06, 21:38
Medlem
För min del 20:00-23:00 lugnaste.
Om det bruka dra i gång är det nog efter 23:00 på helger, annars är det lugnt, som i går var det hel dött... känns att helger blir sämre och sämre..
Citera
2019-04-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hmm ja sant och inte sant. Asså det gäller att veta vilka tider flest åker storbil.

Vad jag noterat är det mest vid 7-10 Alla äldre eller folk som ska till sjukhusen.

Runt 14-16:00 ska de flesta hem om de har varit på läkarbesök.

Vid 20:00-23:00 på helger är det en jävla rush alla ska ut o festa.

Men extra kul är de när de skriver in pinkod på totalbeloppet. Oftast efter krogstängning haha då ska du veta att 500kr regeln på taxibilens rutor inte går att fly undan (högsta jämförelsepris)

”Men extra kul är de när de skriver in pinkod på totalbeloppet. Oftast efter krogstängning haha då ska du veta att 500kr regeln på taxibilens rutor inte går att fly undan (högsta jämförelsepris).”

Andra gången du skriver det där, jävla svarting.
Citera
2019-04-07, 15:07
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
”Men extra kul är de när de skriver in pinkod på totalbeloppet. Oftast efter krogstängning haha då ska du veta att 500kr regeln på taxibilens rutor inte går att fly undan (högsta jämförelsepris).”

Andra gången du skriver det där, jävla svarting.

För det första är jag inte riktigt svarting.

För det andra det gynnar ju inte mig det är ju åkaren som tar cashen.

Det är väl inte mitt fel att en dum idiotiskt person på fyllan dricksar sin "pinkod" på totalbeloppet. Deras ansvar
Citera
2019-04-07, 15:21
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualia9
Lugnt är bara förnamnet
Färdtjänst är inte så roligt att köra..
jag avstår nog helst att köra färdtjänst...
Nu vet jag varför förare undviker färdtjänst.
Från Globen till Vällingby får du knappt 400kr.
Man gör ju ändå över 3k på vardagar när man börjar vid 16.30 och slutar vid 24.00.
3000 är ju ingen höjdare. Jag kör rullstolstaxi med trappklättrare och kör in mellan 6000 och 7000 en normal vardag.
Citera
2019-04-07, 20:14
Medlem
Citat:
För det första är jag inte riktigt svarting.

För det andra det gynnar ju inte mig det är ju åkaren som tar cashen.

Det är väl inte mitt fel att en dum idiotiskt person på fyllan dricksar sin "pinkod" på totalbeloppet. Deras ansvar

Du har missförstått ditt yrke och vanlig jävla svensk moral.

Berusade personer ska du serva, inte råna.
Citera
2019-04-08, 00:22
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
3000 är ju ingen höjdare. Jag kör rullstolstaxi med trappklättrare och kör in mellan 6000 och 7000 en normal vardag.

Är det en jaga jaga jaga förstq rullstolsburna kund du får beställning på?

Eller är de mest just exakt då är du i de områdena?

Eller tar du någon timmes rast eller längre varje arbetsdag?
Citera
2019-04-08, 00:24
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Du har missförstått ditt yrke och vanlig jävla svensk moral.

Berusade personer ska du serva, inte råna.

Hahaha glöm det. Inte direkt att kunden skulle betala om de spydde ned hela bilen om vi vänder. Så vafan ska jag bry mig om kunden dricksar sin pinkod.

Sup dig inte dyngrak så har du bättre koll
Citera
2019-04-08, 01:45
Medlem
Kan bero på att det är ej lika hårt konkurrens på rullstolstaxi?
Bara Gratulerar till er som kör in 7k med rullstol taxi,dock så kommer jag aldrig att köra rullstolstaxi..

Spya är värsta som finns! värre än spring nota...
Citera
2019-04-08, 02:17
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Alla inom Taxi Stockholm nu tar rullstolsbussar o ch V klass jo för nu jävlar rullar cashen in på färdtjänst

Har Landstinget höjt ersättningstariffen?

Citat:
Ursprungligen postat av q1029078
Går utbildning nu och då säger de att radion strikt ska vara avstängd, hur gör ni med det? Är det inte trevligt att ha radion på låg volym istället för begravningsstämning?

Vad säger ni som kör? Följer ni den regeln?

Som resenär tycker jag det är trevligt med musikradio på. Bara volymen är så pass låg att det går bra att kommunicera.

Citat:
Hahaha glöm det. Inte direkt att kunden skulle betala om de spydde ned hela bilen om vi vänder. Så vafan ska jag bry mig om kunden dricksar sin pinkod.

Sup dig inte dyngrak så har du bättre koll

Läser ofta den här tråden och du tillför mycket vettigt men ibland kommer du med värsta pajasinläggen. Jag har aldrig spytt ned en taxi men jag vet förr i tiden fick folk betala extra om de gjorde det. Oavsett om kunden är berusad eller ej så jobbar du med ett serviceyrke men det kanske är en mognadsfråga? Är också verksam inom transport med inom åkerinäringen. Vi kör ju inte runt på folk men man har ju med anställda hos kunderna och göra och det spelar ingen roll om de är idioter -jag bemöter de med respekt ändå. Tänker att det kanske har en dålig dag eller något.

Det kallas för yrkesstolthet.
Jag har nån gång för länge sedan lyckats med klassikern att vara på väg att slå in pinkoden där man kan ge dricks men blivit tillrättavisad av chauffören. Det skulle väl spela mindre roll om en pinkod började på en 1:a men när ens kod börjar på en 8:a el. 9:a är det inte längre nån småsumma det handlar om.
Citera
2019-04-08, 05:40
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Är det en jaga jaga jaga förstq rullstolsburna kund du får beställning på?

Eller är de mest just exakt då är du i de områdena?

Eller tar du någon timmes rast eller längre varje arbetsdag?
Jag kör mycket fasta kunder. Alltså kunder som bokar sina resor direkt via mig. Plockar sällan jobb direkt från gatan numer.

Hur dagen ser ut varierar en del men ligger jag på 7000 eller över blir det inte mycket rast nej, kortare raster för mat och toabesök.. Brukar köra mellan 06.30 och 16.30 ungefär.
Citera
2019-04-08, 05:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualia9
Kan bero på att det är ej lika hårt konkurrens på rullstolstaxi?
Bara Gratulerar till er som kör in 7k med rullstol taxi,dock så kommer jag aldrig att köra rullstolstaxi..

Spya är värsta som finns! värre än spring nota...
Det stämmer väl delvis, konkurrensen på vanlig taxi är ju löjlig nu. Själv skulle jag aldrig köra vanlig brännare för 3000 - 4000 för ett 12 timmarspass, när jag kan köra in det dubbla på 10-11 timmar.

Det är ju ett helt annat jobb dock. Mycket mer slit och spring och inte bara sitta på arslet. Särskilt med trappklättrare. Men utan trappis kommer man knappast upp i över 5000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in