Hej, Jag har ett stort problem med min hy och behöver tex Bioclavid, jag var till vårdcentralen och fick då en salva att "prova" men efter 3 månader så fick jag några "milda" tabletter och prova med men de fungerar typ bara genom att inflammationen stannar upp så det blir heller inte bättre, sen kom jag tillbaka till vårdcentralen och ska slussas vidare och det har nu tagit 11 månader utan hjälp, sanningen är den att jag i princip inte kan gå ut pga min infektion och nu så kommer jag försöka ordna det här själv i stället det tar alldeles för l¨ång tid....Kan nån brtätta hur jag kan få tag på Bioclavid, helst lagligt såklart , typ nåt nätapotek som fungerar eller så ? Det finns flera olika varianter av medicinen så de behöver inte heta samma sak.
Bioclavid är ett bakteriedödande läkemedel som tillhör antibiotikagruppen penicilliner. Det verksamma ämnet är amoxicillin. Medicinen innehåller även ett ämne, klavulansyra, som skyddar penicillinet från att förstöras av vissa bakterier.
Bioclavid förhindrar att bakteriens cellväggar byggs upp och då dör bakterierna.
Tacksam för hjälp !!!!