2011-11-21, 07:22
Medlem
Epiqfails avatar
Hej Flashback tänkte att jag skulle börja med att skriva en bakgrunds historia om det hela.

Jag jobbar natt på ett medelstort bolag och har den senaste dagarna varit in till min granne och matat deras hundvalp nu när dom är bortresta. Hittills har detta gått utan några större problem men i morse hände det som inte fick hända hundjäveln smet. Om inte detta skulle vara illa nog så sprang hunden med jag hack i häl längst efter våran gatan för att utan förvarning slänga sig ut på vägen. Hunden sprang ca 50-100 meter på min sidan vägen för att sedan vika över ännu en fil vilket resulterade i att hundjäveln blev påkörd. Inte nog med att hundjäveln nu låg stilla som en pinne på vägen bestämmer sig idioten i Opeln att köra vidare.

Deras hundvalp är ca 9månader gammal och såg lite grand ut som en Chow Chow men är inte säker om det är en renrasig eller ej men stendöd är den i alla fall.

Hur kan man på bästa sättet lösa detta? Vet ej om min granne har någon försäkring eller ej, kan det att han som körde på hunden inte stannade påverka hur detta kommer att utveckla sig? Är detta något som min hemförsäkring eventuellt skulle kunna täcka?

Bor hos mina päron och har tagit på mig detta för ersättning av mina grannar är det något som kan påverka det hela?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

MVH EpiqFail
Citera
2011-11-21, 08:22
Medlem
harrings avatar
Du får altså betalt för att ta hand om deras hund och du dödade hundfan? Ring polisen och anmäl smitningen, inte insatt helt men om man smiter efter olyckan så får man väl skulden(även om det inte är smitarens fel)?

Ring upp ägarna/berätta när de kommer hem, lämna tillbaka ersättningen du fått. Har de en renrasig hund som kostar mycket pengar är har den nog livförsäkring.
Citera
2011-11-21, 08:33
Medlem
Epiqfails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Du får altså betalt för att ta hand om deras hund och du dödade hundfan? Ring polisen och anmäl smitningen, inte insatt helt men om man smiter efter olyckan så får man väl skulden(även om det inte är smitarens fel)?

Ring upp ägarna/berätta när de kommer hem, lämna tillbaka ersättningen du fått. Har de en renrasig hund som kostar mycket pengar är har den nog livförsäkring.

Jo har fått 1800kr för att vara hundvakt i en vecka. Då skall jag ge han mat på morgonen och gå med henne minst 2 gånger per dag. Men vad fan säger man till polisen? Var en ganska modern Opel kombi.

Skall ringa dom i eftermiddag och se vad dom säger. Men vafan det var ju inte mitt fel att hunden stack, hon backade som ut ur kopplet. Får se vad dom säger i eftermiddag!
Senast redigerad av Epiqfail 2011-11-21 kl. 08:42.
Citera
2011-11-21, 08:37
Medlem
brianmolkos avatar
Det var ju inte på grund av slarv eller så iaf
Citera
2011-11-21, 08:40
Medlem
Epiqfails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det var ju inte på grund av slarv eller så iaf

Dom har ju ett strypkoppel som hon backade ut ur när vi skulle gå från deras hus.
Citera
2011-11-21, 08:55
Medlem
Flinta82s avatar
Usch, lider med dig och är inte avundsjuk på ditt samtal till ägarna. Men var rakt på sak, det viktiga för dom när dom får beskedet är nog INTE det rättsliga efterspelet. Ta det som det kommer, men linda inte in beskedet i massa bomull.
Citera
2011-11-21, 09:01
Medlem
Epiqfails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Usch, lider med dig och är inte avundsjuk på ditt samtal till ägarna. Men var rakt på sak, det viktiga för dom när dom får beskedet är nog INTE det rättsliga efterspelet. Ta det som det kommer, men linda inte in beskedet i massa bomull.

Nej har så jävla mycket ångest inte kunnat somna sedan jag kom hem från jobbet. Ligger bara i sängen och funderar hur i helvette jag skall kunna lösa detta. Är själv uppväxt med hundar och har alltid haft dem kring mig och är därför sjukt ledsen för deras skull. Blir arg som fan på mig själv och på hunden som skulle hitta på att smita just idag.
Citera
2011-11-21, 09:05
Medlem
Ja du har ju rätt användarnamn iallafall... Sjukt onödigt! Och du fick ingen skymt av reg.numret på bilen?
Citera
2011-11-21, 09:09
Medlem
Epiqfails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sanctus
Ja du har ju rätt användarnamn iallafall... Sjukt onödigt! Och du fick ingen skymt av reg.numret på bilen?

Hmm jo det kan man ju tycka. Var inte direkt regnr som var mitt main concern vid tillfället.
Citera
2011-11-21, 09:31
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epiqfail
Jo har fått 1800kr för att vara hundvakt i en vecka. Då skall jag ge han mat på morgonen och gå med henne minst 2 gånger per dag. Men vad fan säger man till polisen? Var en ganska modern Opel kombi.

Skall ringa dom i eftermiddag och se vad dom säger. Men vafan det var ju inte mitt fel att hunden stack, hon backade som ut ur kopplet. Får se vad dom säger i eftermiddag!
Din story har väldigt många hål i sig, är det en han eller hon? Hur fick du bort kroppen från vägen? Vart gjorde du av den? Brukar inte klaga på stavning men är du säker på att du inte är typ indier eller nått och käkat upp hunden?
Citera
2011-11-21, 09:57
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epiqfail
Dom har ju ett strypkoppel som hon backade ut ur när vi skulle gå från deras hus.
förlåt, men hur kan en hund backa ut ur ett strypkoppel? är de inte gjorda för att hunden inte ska kunna ta sig loss?
Citera
2011-11-21, 10:00
Medlem
Epiqfails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Din story har väldigt många hål i sig, är det en han eller hon? Hur fick du bort kroppen från vägen? Vart gjorde du av den? Brukar inte klaga på stavning men är du säker på att du inte är typ indier eller nått och käkat upp hunden?

Det är en hon råkade skriva fel. Hur fan tror du? Tog bara tag i den och har burit den till min grannes bakgård inte mycket svårare än så. Sedan ber jag om ursäkt för min "Indiska" stavning men har legat i sängen och skrivit vilket inte är ultimat. Och nej jag är inte från Indien utan etnisk Svensk som bor i en lite större stad i norra Sverige.

PS. Har varit med min far och jagat sedan jag var 6-7 bast så har mina erfarenheter av att hantera döda djur och har inte direkt problem med det. Och hunden exploderade inte heller vid kollisionen med bilen utan träffade bilen ganska direkt framifrån och slänges åt sidan. När jag väl kom fram till kroppen så var hon tämligen död men utan några enorma skador rent ytligt.
Senast redigerad av Epiqfail 2011-11-21 kl. 10:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in