• 2
  • 3
2011-11-22, 12:18
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Anade att jag skulle få sådana här svar. Går i terapi och har aspergers, samt är lite allmänt konstig i huvudet. Man får hoppas att jag växer ifrån det snart dock, inte alls kul att känna sig såhär Jag vill ju vara snäll men det blir så fel.

Jag känner en kille med as som också gillar konflikter...fast han gillar mer att tussa ihop 2 andra och sen bara titta på (jag känner 2 till riktigt väl som inte är som denna egenhet)

AS växer man väl inte ifrån, men man lär sig förhålla sig till det

Har man AS och inte känner någon riktig samhörighet med människor så är det ju enklare att leka med dem
Citera
2011-11-22, 12:20
Medlem
Painfields avatar
Citat:
...men inte ens jag som har fel på min empati skulle kunna säga något sådant till någon.

Självklart inte. ALLT utom just det vore ju att gå över gränsen.

Citera
2011-11-22, 12:43
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Kul att du gillade mitt inlägg Jag har liknande problem och om du vill prata mer om det så skulle du kunna skicka mig ett PM med skype elr msn

Men ett stort tips är att alltid tänka efter innan man agerar. Det kan vara svårt men det är lättare att tänka till efter att man agerar fast då har de ju redan hänt men poängen är då att man kommer då automatiskt att tänka till innan man gör något senare

Hoppas du förstod detta xD Jag skriver lite konstigt ibland haha

Jo jag förstod! Jag har jobbat med mig själv ett bra tag nu men det är svårt att lösa just det här, jag känner att det är något som "tar över" mig och gör mig elak när jag tappar kontrollen (Ja det där lät ju inte alls konstigt) och jag måste klara av att hålla tillbaka det.

Till er andra, jag blir ledsen när ni klagar på mig. Jag är inte världens bästa på att formulera mig och nu får jag en klump i magen varje gång jag ska kolla den här tråden efter svar. Nåväl, jag kan ju inte begära att ni ska vara trevliga mot mig men sluta skicka PM till mig om vilken fitta jag är, det är inte alls kul.
Citera
2011-11-22, 15:30
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Jo jag förstod! Jag har jobbat med mig själv ett bra tag nu men det är svårt att lösa just det här, jag känner att det är något som "tar över" mig och gör mig elak när jag tappar kontrollen (Ja det där lät ju inte alls konstigt) och jag måste klara av att hålla tillbaka det.

Till er andra, jag blir ledsen när ni klagar på mig. Jag är inte världens bästa på att formulera mig och nu får jag en klump i magen varje gång jag ska kolla den här tråden efter svar. Nåväl, jag kan ju inte begära att ni ska vara trevliga mot mig men sluta skicka PM till mig om vilken fitta jag är, det är inte alls kul.

Först av allt så vill jag bara säga till er andra att ni ska sluta hålla på med att vara taskiga mot människor som söker hjälp. Istället för att vara jobbiga så kan ni väll åtminstonde försöka hjälpa till och vara till lite nytta!

Till TS: Om jag nu ska vara hellt ärlig så har jag precis samma problem. Jag går i gymnasiet och det förekommer då och då att jag är taskig mot människor utan att jag själv äns vet om det. Jag kommer på det i efterhandmen då är det ju redan försent. Jag försöker att kontrollera mig själv och har hittat lite tips och tricks

Har brottom nu och ska dra men skicka mig ett PM med msn eller skype om du vill veta mer så kan vi snacka när jag kommer hem mer om du vill och tjänner att det är nödvändigt! om inte så lycka till! och glöm inte att du inte är ensam!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in