Okej,
Först till er andra som svarat här,
När någon ber om hjälp för att ändra ett betende både ni och individen själv tycker är dåligt,
Varför neka personen istället för att försöka bidra? I min bok gör det er till sämre människor än TS.
Till TS:
Som en del har nämnt, på ett väldigt dåligt sätt, men hursom,
Så ja, det är vanligt att den typen av betende finns under tonåren,
Både pga hur instabil en tonåring är (hormoner osv bla bla bla),
Dels för att man fortfarande försöker lära sig gränser, sympati/empati är inte fullt utvecklat m.m.
Så, förhoppningsvis- och troligtvis eftersom du tycks själv må ärligt dåligt över detta,
Så är det ett betende du kommer växa ifrån, dock inte helt säkert.
Oavsett dock hurvida detta är något som med tiden försvinner eller om det är ett mer långvarigt beskymmer är ganska irrelevant just nu.
Problematiken existerar i nutid, så det bör lösas på något sätt, göras mer hanterligt alla fall.
1. eftersom du har kontakt med psykriatrin redan vad jag förstår anser jag att det vore ett bra tips att berätta för dem om problemet för att se fall dem kan ge dig någon hjälp, stå på dig och kämpa för det.
2. Prata med din pojkvän, det kan vara jävligt svårt, men försök förklara för honom så gott du kan alla fall, även om det i sig inte ändrar problemet kan det både vara skönt för hans psyke att veta vad som pågår, och dels ger det en större möjlighet att ni som par kan jobba med det.
3. analysera dig själv. Kan vara rätt vanligt att man tar ut egen smärta på andra- om så är fallet, försök hitta grundproblematiken och lös den- gärna med hjälp från psykriatri och pojkvän. Analysera vad som triggrar dina utbrott? Vad gör att det känns bra att trycka ner honom? att du står över honom? att du får agera ut frustration?
4. försök hitta något sätt att stoppa utbrotten när dem är påväg att hända,
Som vilken dålig vana som helst egentligen, När du märker av dem- sluta självklart direkt,
Märker du att det är påväg- gör nått annat, be helst din pojkvän när du förklarat problemet att påminna dig om att du gör det när han märker det osv.
Förövrigt nämnde du en aspergers diagnos,
Vilket skapade en liten teori i mitt huvud,
Fall du varit relativt osocial tidigare i livet (eller kanske till och med fortfarande),
Inte haft normal mängd social kontakt, så kan detta förklara en så att säga sen social utveckling,
Du har helt enkelt inte hunnit lära dig allt än, vilket då inte är konstigt... lite som att börja skolan ett par år senare än resten så kan man ju inte samma som dem jämngamla...
Hoppas verkligen det blir bättre, och att jag kunde bidra med något alla fall

Återkom gärna till tråden senare och berätta om eventuell utveckling i frågan

Lycka till!