• 2
  • 3
2012-07-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Kul att höra!

Hur har det gått med grammatiken och semantiken?

Min kunskap inom dem ämnena är inte den bästa, men jag försöker. Rätta mig gärna om jag skrev något som blev fel.
Citera
2012-08-01, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashdrive
Jag är väldigt lättlärd, ser enkelt logik i det mesta, och min IQ ligger runt 125 - 130.

Det är inte mycket att göra då är jag rädd annat än att utbilda dig och verkligen extremslita för att uppväga för din med största sannolikhet lägre intelligens än din konkurrens där du rimligen bör satsa på att hamna (investmentbanker o dyl.).
Du har inte tillräcklig kognitiv kapacitet för att skapa något eget och bli rik på det, för det krävs i regel minst 140+ i iq (vilket räknas som gränsande till geni enligt den standardiserade iq-skalan med standardavvikelsen 15).

Edit* Ser nu att du har en mentor, då kan du nog med största sannolikhet lyckas då du givetvis är väldigt smart, men komma på något eget kan du däremot inte göra.
Senast redigerad av T.O.P.S 2012-08-01 kl. 07:00.
Citera
2012-08-02, 16:56
Medlem
grattis
Senast redigerad av tarzano 2012-08-02 kl. 17:02.
Citera
2012-08-02, 17:09
Medlem
Bara jag som får känslan av att grabben besitter betydligt lägre IQ än vad han utger sig ha.
Mycket starkt driv eller bra sociala kontakter (dvs. någons annans arbete) är nog det enda som kommer ge denna pojk några miljoner.
Citera
2012-08-03, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Bara jag som får känslan av att grabben besitter betydligt lägre IQ än vad han utger sig ha.
Mycket starkt driv eller bra sociala kontakter (dvs. någons annans arbete) är nog det enda som kommer ge denna pojk några miljoner.

Din iakttagelse är definitivt av substans.
Citera
2012-08-05, 11:14
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Jo, jag har samma uppfattning. Jag har också gjort något skittest och fått liknande IQ. För det första så tror jag inte att det är så pålitligt, och för det andra...vad ska jag ha IQ till?
Tror knappast att det är så att alla över 135 IQ tjänar 50k+ i månaden medan dem med 125-135 tjänar 35k i månaden.
Lycka till såklart, men tänk också tanken: Om det är lätt att tjäna mycket pengar, varför gör inte fler det?
Att sen dessutom inte klara av gymnasiet (jag skiter i allas bortförklaringar om hur det är lärarens fel) tyder inte på något extremt geni.
Citera
2012-08-05, 14:29
Medlem
panelbeaters avatar
Du kan nog tjäna 3 miljoner som diamanthandlare. Regga ett företag och hitta köpare .. Gör en detaljerad lista på vad de är villiga att betala för oslipade diamanter av alla olika sorters kvalitet.
Sedan tar du en röd spritpenna o markerar vilka företag som betalar över rapaport priserna som du finner här: http://www.diamonds.net/ ..(Du måste ha en prenumeration).
Sen kan du höra av dig till mig så ska jag presentera dig för köpare.

Men du får fan ringa runt till Judarna själv. Jag orkar inte med dem..inte ens för 3 miljoner.

Edit: Du behöver inte ha stor IQ för att klara detta.
Senast redigerad av panelbeater 2012-08-05 kl. 14:33.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in