• 1
  • 2
2011-11-20, 17:06
Medlem
Men hur? Jag är 19 år och har knappt någon utbildning pga komplikationer och en avsaknad av mål i livet under min uppväxt. Studerar fortfarande på gymnasium som jag blir klar med 2013.

Senaste året har jag blivit mer intresserad utav pengar, det har resulterat i ett halvårs frånvaro i skolan för att börja bygga upp ett företag. Jag var/är säker på min idé och produkt, men jag vart osäker på mig själv, jag insåg att det skulle bli kämpigt att driva företaget med mina meriter, och risken var stor att jag skulle flaskhalsa företagets potential. Därför bestämde jag mig för att slutföra min gymnasiala utbildning och få behörighet till universitet.

Om jag sedan skulle gå på ett universitet som hhs eller kth så skulle jag ha en säker ekonomisk framtid. Men tror jag skulle vara runt 30 - 40 år gammal innan jag ens skulle få en skymt av några större summor.

Jag behöver jag inte ekonomisk säkerhet för att bli tillfredställd. Jag behöver tre miljoner.

Så min fråga lyder såhär, hur uppnår jag mitt mål på tre miljoner kroner så snabbt och enkelt som möjligt? Antar att många kommer tycka att jag ska gå universitet, men jag vet att det finns andra, snabbare, sätt att tjäna stora pengar på. Poker är ett bra exmpel, du behöver inga meriter, har du kompetens så kan du dra ihop stora summor, haken är att det inte finns någon trygghet i att ha poker som yrke.

Vilken väg tror du är optimal?
Citera
2011-11-20, 17:13
Bannlyst
Ett välplanerat rån? Börja smuggla knark? Flytta till Kuba och börja deala med människohandel? Eller du ville fixa pengarna hederligt?
Citera
2011-11-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Ett välplanerat rån? Börja smuggla knark? Flytta till Kuba och börja deala med människohandel? Eller du ville fixa pengarna hederligt?

Jag vill tjäna pengarna hederligt. Meningen med mitt mål är att uppnå ett slutresultat som jag kan vara nöjd med. Därför vill inte få pengarna genom tur eller kriminalitet.
Citera
2011-11-20, 17:30
Medlem
3 miljoner är INGENTING. Går du på soc hela livet kommer du "tjäna" mer än 3 mille. Men frågan är hur snabbt vill du ha dem? Är det på 1 år, 5 år, 10 år, 30 år, eller vad?

Det finns massor av jobb som du kan få en god inkomst på och spara ihop ett rejält kapital. Exempelvis sopgubbarna tjänar saftigt med pengar, mer än de flesta akademiker.

Ett gott råd är att inte börja med kriminell verksamhet. Du har större chans att bli rik på lotto än att bli rik på kriminalitet. Eftersom du inte ens klarar gymnasiet speciellt bra så kan du ju knappast börja med avancerad skatteplanering och penningtvätt heller. Nej, satsa på ett hederligt hantverksyrke. Det är nog din bästa chans att skrapa ihop pengar.
Citera
2011-11-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copacablanca
3 miljoner är INGENTING. Går du på soc hela livet kommer du "tjäna" mer än 3 mille. Men frågan är hur snabbt vill du ha dem? Är det på 1 år, 5 år, 10 år, 30 år, eller vad?

Det finns massor av jobb som du kan få en god inkomst på och spara ihop ett rejält kapital. Exempelvis sopgubbarna tjänar saftigt med pengar, mer än de flesta akademiker.

Ett gott råd är att inte börja med kriminell verksamhet. Du har större chans att bli rik på lotto än att bli rik på kriminalitet. Eftersom du inte ens klarar gymnasiet speciellt bra så kan du ju knappast börja med avancerad skatteplanering och penningtvätt heller. Nej, satsa på ett hederligt hantverksyrke. Det är nog din bästa chans att skrapa ihop pengar.

Inte ens klara gymnasiet speciellt bra? Och med det menar du att gymnasistudier är svåra? Känns som att du antar att jag är dum bara för att jag ligger efter i skolan. Din analys är fel och visar tecken på att det är du som borde satsa på ett hederligt hantverksyrke.

Men tack för att du försökte i alla fall.
Senast redigerad av flashdrive 2011-11-20 kl. 18:28.
Citera
2011-11-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdrive
Inte ens klara gymnasiet speciellt bra? Och med det menar du att gymnasistudier är svåra? Känns som att du antar att jag är dum bara för att jag ligger efter i skolan. Din analys är fel och visar tecken på att det är du som borde satsa på ett hederligt hantverksyrke.

Men tack för att du försökte i alla fall.

Jag föraktar ingen, men med din knapphändiga information så förmodade jag att du har svårt med studierna. Jag föraktar verkligen inte hantverkare, tvärtom, det är ett ypperligt sätt att tjäna pengar. Är du entreprenörisk lagd så är utbildning mindre viktigt (bildning är betydligt viktigare, något som verkligen inte är synonymt med utbildning). Starta igång din egna verksamhet och har du drivet så kommer det att lösa sig.
Citera
2011-11-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copacablanca
Jag föraktar ingen, men med din knapphändiga information så förmodade jag att du har svårt med studierna. Jag föraktar verkligen inte hantverkare, tvärtom, det är ett ypperligt sätt att tjäna pengar. Är du entreprenörisk lagd så är utbildning mindre viktigt (bildning är betydligt viktigare, något som verkligen inte är synonymt med utbildning). Starta igång din egna verksamhet och har du drivet så kommer det att lösa sig.

Det är så jag har tänkt när jag har skolkat ifrån skolan, att bildning är viktigare än utbildning. Men sen började jag fundera på hur många som skulle ta en outbildad 19 åring seriöst. Och även om dem gjorde det, hur skulle jag kunna leva upp till kraven som ställs när företaget växer? Så det jag vart rädd för var att jag skulle spendera tid på ett företag som antingen skulle växa ifrån mig, eller som skulle inte skulle bli så framgånsrikt som jag önskat, pga av mig. Och därför har jag börjat blicka mot universitet, jag vill bilda mig, bli tagen seriöst och knyta kontakter.

Men anledningen till att jag skapade den här tråden var för att jag ville ha tips på hur man snabbast får ihop tre miljoner. Att utbilda sig i 5 år och sedan spendera några år på att bygga upp ett företag känns inte så optimalt när mitt mål är att få ihop tre miljoner. Hade mitt mål varit att bli ekonomiskt oberoende eller att bara ha en ljus ekonomisk framtid, så hade det passat bättre.
Citera
2011-11-21, 11:13
Medlem
Det finns ju inte så många sätt och framförallt inget hemligt supersätt. Det som gäller är:

1) Utbilda dig, få bra jobb i framtiden som ger en god inkomst och spara, spara och spara efter några år har du lite pengar.

2) Starta företag som går bra, efter några år tjänar du antignen bra på det eller kan sälja av det med vettig vinst om det har bra siffror.

Utöver detta är det inet så mycket mer om man räknar bort lotto och försäljning av droger.

Att som du säger snabbt få ihop 3 milj. alltså ca: 7-9 årslöner för en hyfsad betald person gör man inte hur som. Gjorde man det skulle avsevärt fler göra det.
Citera
2011-11-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Det finns ju inte så många sätt och framförallt inget hemligt supersätt. Det som gäller är:

1) Utbilda dig, få bra jobb i framtiden som ger en god inkomst och spara, spara och spara efter några år har du lite pengar.

2) Starta företag som går bra, efter några år tjänar du antignen bra på det eller kan sälja av det med vettig vinst om det har bra siffror.

Utöver detta är det inet så mycket mer om man räknar bort lotto och försäljning av droger.

Att som du säger snabbt få ihop 3 milj. alltså ca: 7-9 årslöner för en hyfsad betald person gör man inte hur som. Gjorde man det skulle avsevärt fler göra det.

Vet inte om jag håller med dig.

Det är folk som gör det här. Anledningen till att inte avsevärt fler gör det är:

1. Dem kräver säkerhet.
2. Dem har inte tid pga familj, vänner, skola, jobb.
3. Medel-intelligensen är för låg för att avsevärt fler eller hjorden ens skulle kunna göra det.

Jag vet att jag kan göra det, frågan är bara hur. Just nu lutar det nog mot onlinepoker.
Citera
2011-11-21, 18:39
Medlem
unawares avatar
Du är 19, det är lugnt.
Finns det något som är speciellt med dig, eller något som du är bra på, så kan du blogga.

Snabbaste sättet att tjäna (och förlora) pengar är att satsa jävligt stort på något. Poker kanske, som du föreslog själv. Problemet är att man kan stupa lika hårt... och det är väl det man får ta om man ska tjäna något fort.
Annars får du ta din tid.
Citera
2011-11-21, 20:40
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:

Det är folk som gör det här. Anledningen till att inte avsevärt fler gör det är:

1. Dem kräver säkerhet.
3. Medel-intelligensen är för låg för att avsevärt fler eller hjorden ens skulle kunna göra det.

Jag vet att jag kan göra det, frågan är bara hur. Just nu lutar det nog mot onlinepoker.

Det kommer att bli enkelt. Om du bara vinner ca 10 000 kr om dagen på din poker så har du dina tre miljoner på mindre än ett år.
Om du mot förmodan inte skulle lyckas så är det bara att kika i din lista ovan och fundera på vilken av punkterna som gällde i ditt fall.

Mvh
Citera
2011-11-21, 21:58
Medlem
Citat:

1. Dem kräver säkerhet.

Det är möjligt för vissa men oavsett vad du vet, vad har du mer än din önskan och övertygelse? det finns utryckligen tusentals kopior av dig som säger exakt samma sak och tror att det är DE som är ämnade för stora saker. Det är itne fel inte alls men du bör vara ödmjuk och inse att det inte är så lätt och att många människor inte är så dumma som du tror. Men du är 19 så jag förstår din sits jag var ungefär likadan själv men tyvärr han verkligheten ifatt mig

Det som också skiljer sig mellan de som verkligen lyckas och de som itne gör det är att de har kreativitet och driv, dvs de ställer i regel inet frågor om vad de ska göra, hur de ska göra utan det kommer naturligt. Det finns undantag men du nämner poker är du duktig i poker? har du en enorm matematisk och logisk läggning? att spela ihop 3 mille på poker görs nog inte hur som det heller även om det kan te sig enkelt i början.

Jag ställer frågan igen, du säger att det absolut går och ska inte vara så svårt men du har inget bättre alternativ än poker? då börjar jag tyvärr tvivla folk som söke snabba pengar slutar inte alltid så lyckliga. De som har lyckats i min närhet har börjat med något på skoj och jobbat hårt i många år utan att för den delen fokusera så hårt på att bli rika men sen är de ju mångmiljonärer och i ett fall miljadär vilket är lite annat än dina 3 mille.

Det du alltså bör fokusera på är: När vill du ha dina pengar? vilka alternativ föruom poker ser du vara lösningen på det? (för mig är poker en ickelösning )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in