2011-11-20, 14:54
Medlem
Sodajacks avatar
Om man är under 25, man är inte studerande och man är skriven som företagare - hur kan man då få en inkomst? Utgå från att företaget är inaktivt.

Har sålt allt jag har men de pengarna är slut och behöver nu cirka 3000 SEK per månad för att överleva. Hur kan man få tag på det?

Socialbidrag. Kan man få det om man är skriven som egen företagare?

Lån. Kan man få det utan stabil inkomst? Har cirka 200 000 som kommit in på kontot det här året - kan man använda de utskrifterna för att på något sätt lura till sig ett lån?

All hjälp uppskattas.
Citera
2011-11-20, 15:01
Medlem
skaffa ett jobb?
Citera
2011-11-20, 15:04
Medlem
Du tjänar MER än 3000 kronor om du är timanställd på McDonald's och jobbar fyra-fem pass i månaden... Kom igen nu
Citera
2011-11-20, 16:31
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OB-
Du tjänar MER än 3000 kronor om du är timanställd på McDonald's och jobbar fyra-fem pass i månaden... Kom igen nu

Enligt Ams statistik var det vecka 45 ca 672 000 sökande öppet arebetssökande och i olika typer av åtgärder. Hur många mcdonalds finns det i detta land? Har de plats för så många timanställda? Annars tippar jag på att konkurrensen om sådana enkla okvalificerade jobb är enormt hög...
Citera
2011-11-20, 17:09
Medlem
Sodajacks avatar
Problemet är att jag inte har en timme på dygnet över att ta anställning. Jag kan skaffa mig tid men då kommer en serie av händelser att påverka varandra tills det inte längre är 3000 jag behöver utan 500 000... Så något annat tips vore snällt.
Citera
2011-11-20, 17:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodajack
Problemet är att jag inte har en timme på dygnet över att ta anställning. Jag kan skaffa mig tid men då kommer en serie av händelser att påverka varandra tills det inte längre är 3000 jag behöver utan 500 000... Så något annat tips vore snällt.

Om du inte har en timme över till att ta anställning och ändå har problem med ekonomin så är någonting fel. Lägg ner företaget och gå till soc för hjälp.
Citera
2011-11-22, 08:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Enligt Ams statistik var det vecka 45 ca 672 000 sökande öppet arebetssökande och i olika typer av åtgärder. Hur många mcdonalds finns det i detta land? Har de plats för så många timanställda? Annars tippar jag på att konkurrensen om sådana enkla okvalificerade jobb är enormt hög...

Hälften av dessa har redan svart arbete och lyfter samtidigt bidrag.

Skatteverket har räknat ut att ca 1 000 000 svenskar jobbar svart någon gång per år och att det finns ca 200 000 heltidssvartjobb. Räkna sedan in att det knappt finns någon som jobbar 8-16 svart och räkna även bort dessa som är inskrivna på AMS fast de är arbetsoförmögna och man inser snart att arbetslösheten inte hade behövt hade behövt vara så hög i Sverige. Det finns jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in