Kanske inga underligheter men inget som man ser idag, Är när jag var i 6-8 års åldern, Militären hade en stor övning mitt i kvarteret där jag är uppväxt, Dom hade intagit ett stort ödehus och övade krigsföring i stadsmiljö. Dom hade slagit ut väggar och kulsprutorna stack ut lite här och där i fasaden. Huset var ett mycket stort lägenhetshus som legat öde säkert i 10-15 år. Taggtråd överallt och massor av soldater överallt. Min kompis och jag utlöste en larmmina när vi smög runt på området. Soldaterna omringade oss och förklarade att nu var det krig! Dom gav oss i uppgift att hålla utkik efter fienden gav oss choklad och massor med Tic-Tac?? Vi fick även massor med tomhylsor och kulspruteband att hänga runt halsen.
Sedan smög vi runt och letade efter fienden och avlade rapporter om skumma bilar och människor som rörde sig i området
Ontopic: I en gammal Scanfabrik på orten fanns det en ventilationstrumma, Bakom den var det en tunnel på ca två meter sedan en stege ner till ett hemligt skyddsrum där det fanns gasmasker, M/50 hjälmar?? stridsselar och konserver.