Nu är det så att jag har fått fast tjänst som Personlig Assistent på 75%
Vilket ger mig ca 13-15 tusen rent i månaden.
(eller jag väntar in det, att det ska bli klart. antingen från 1'a dec eller 1'a Jan och tjänsten är såklart tillsvidare eftersom det är personlig assistent jobb)
Jag tjänar 125kr i timmen (exl OB tillägg oså).
Sen jobbar jag extra på en mack 1-4ggr i månaden.
Och dömer innebandy på vardagar som helger Sep-April,
Där jag drar in minst 2000-5000kr i månaden rent.
Och min undran är om jag kan ta Banklån, isånafall hur mycket?
Jag har idag skuld till CSN på typ 30.000, KLARNA 17.000 & Gammal Lägenhetshyra på Inkasso
från då jag gick i en Folkhögskola, och min mamma sa upp företaget & min styvfar var arbetslös.
Och jag hade ingen Ekonomi att kunna betala det själv, så vi gjorde upp en avbetalning med Kommunens Inkasso som idag är hos VISMA eftersom allting gick dit och det är på 17.000kr (400kr i månaden)
Skulle jag kunna få lån av banken för att betala av det dära?
Jag har Swedbank idag. 23år och har aldrig tagit lån förut, aldrig varit i kronofogden!
Jag har inga fonder eller ingenting sparande, då jag mest vikarierat/pluggat och varit för duktig på slösa. Jag har ingen telefon/SIMkort abonnemang heller.
Min hyra är på 3700kr inkl värme, Elräkningen 200kr, Internet 300kr i månaden.
CSN avbetalning 1000kr, Klarna 1000kr, Visma 400kr, CSN årsbetalning 6200kr/år, Mat 1500kr.
Så jag har ju en hel del över så att säga, om jag inte slösar.
Och om jag får fast tjänst från 1'a december, kan jag ta lån på engång eller är det dära att jag måste vänta 3 månader? Sitter och funderar på detta rätt mycket utan framgång.
Och känns ju bara drygt att ta lån hos LENDO/BLUESTEP/IKANO banken och sådär, eller är det mitt enda val/hopp? Eller borde jag gå runt och kolla med bankerna i stan hur dom ser på det?
HJÄLP
Senast redigerad av speicer 2011-11-20 kl. 03:34.
Eftersom banken gör en individuell bedömning så är det omöjligt att svara på om du får lån eller inte.
Men om du inte har några betalningsanmärkningar och fast anställning och inte ska låna någon större summa så bör det ju inte vara några problem.
Trots att bankerna brukar vilja att man haft fast anst sen minst 6 månader.
Tror du kommer få mycket svårt att få lån med de förutsättningarna.
Anställningen . Är du fast anställd direkt? brukar vanligen vara prövotid. De kollar också på årsinkomst från förra året då det är det som syns i UC. Ibland kan det gå att prata för sig om ekonomin ser bra ut för övrigt vilket jag inte tycker det gör i ditt fall.
Kan du visa upp ett sparande så ökar dina chanser men skulle jag bedömma dig utifrån vad du skrivit skulle svaret bli ett nej.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!