Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-11-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stray_dog
Vill inte skryta, mitt bryderi är rätt seriöst även om det kan ses som ett lyxproblem kanske. Jag drar in runt 65k efter skatt och gör av med ungefär hälften. Förstår inte riktigt vart pengarna försvinner men efter att kollat mitt Amex online så verkar jag lägga ut typ 8-10k per månad på restaurangbesök (lagar aldrig mat hemma) och typ 5k på resor per månad. Hyran ligger på kring 10k, bil 2500kr, försäkringar 1200kr, telefon 700kr.

Sparar alltså typ 25-30k per månad, men om jag drog ner på sparandet hade jag ju t.ex. kunnat köra en Porsche 911 GT3(!). Frågan är hur man ska se på det där. Man lever ju bara en gång så att säga och har ju bara några år till innan man bör skaffa familj osv.

Med en hög inkomst följer stora utgifter
Citera
2011-11-20, 14:30
Medlem
Goto10s avatar
Jobbar du och är bosatt i Sverige? Om inte, hur mycket betalar din arbetsgivare in till din pension och var placeras pengarna?
Citera
2011-11-20, 16:11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themillionar
Med en hög inkomst följer stora utgifter

Det har jag aldrig märkt? Däremot tar man kanske på sig lite dyrare vanor men att alla skaffar sig lika stora utgifter som inkomster stämmer verkligen inte.
Citera
2011-11-21, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Jobbar du och är bosatt i Sverige? Om inte, hur mycket betalar din arbetsgivare in till din pension och var placeras pengarna?

Jobbar i USA. Arbetsgivaren betalar till social security och sen finns det 401k osv utöver det som är frivilligt. Tror att man kan spara 1500 dollar per månad eller något i ett sådant så skjuter arbetsgivaren till lika mycket och att det då är skattefritt fram tills man tar ut det och kan placeras i fonder osv. Har inte börjat betala till det, känns så avlägset.
Citera
2011-11-21, 11:04
Medlem
Köp dig en grym porsche det bästa man kan göra
Citera
2011-11-22, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Köp dig en grym porsche det bästa man kan göra

Har du erfarenhet? Lite krasst så är det väl ingen bra investering ekonomiskt sett. Men jag gillar verkligen att trycka på gasen när jag kör. Samtidigt finns det ju en ny Ford Mustang med 650 hästar som är billig jmf med Porsche.

Så till syvende och sist handlar det väl som vanligt om kvinnor. Kan en Porsche vara värt det i och med att det genererar ligg?
Citera
2011-11-22, 07:11
Medlem
Zvis avatar
4k /mån låter bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto