Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-19, 11:06
  #1
Medlem
wallchars avatar
Jag har blivit sugen på att skaffa en xbox 360 och detta blir inom närmaste veckan troligtvis. Problemet är dock att jag har fått för mig att det bara kan kopplas till tv'n via hdmi kabel? För tillfället har jag bara en 32" tjocktv som jag kan använda, och undrar då om det krävs ett tv-köp också för att kunna använda den?

Ett tv-köp blir det så klart förr eller senare ändå. Känns dock inte aktuellt just nu. Men vill inte ha ett 360 som samlar damm strax efter ett köp!

Tack på förhand.
Citera
2011-11-19, 11:10
  #2
Medlem
Skugges avatar
Jag köpte en 360 Slim 250GB nyligen och då fick man med en scartkabel i paketet.
Citera
2011-11-19, 11:18
  #3
Medlem
Walkman1337s avatar
Nej, du måste inte koppla den via HDMI utan det går lika bra med SCART. Som ovan nämnt så följer det med en kabel .
Citera
2011-11-19, 11:27
  #4
Medlem
wallchars avatar
Tack för så snabba svar nu slipper jag bli orolig hehe!
Citera
2011-11-19, 11:46
  #5
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Man får inte med scart utan endast komposit-video i den svenska utgåvan av 360 Slim (den gula kabeln, röd och vit för tvåkanalsljud).
Men jag rekommenderar att man skaffar en 360 Scart-kabel om man har tjock-TV då komposit ger usel bild.

Det som skribenterna ovan syftar på är kanske en Scart-adapter? Den överför endast den dåliga komposit-signalen och kan inte överföra RGB.

Förr fick man med komponentvideo till premium-utgåvan av 360 för HD-bild, men det är borta då de moderna modellerna är utrustade med HDMI.
Citera
2011-11-19, 11:52
  #6
Medlem
Delicates avatar
Det du får med i paketet är följande:

* Svart Xbox 360 konsol med HDMI-port, inbyggd Wi-Fi samt som är förberedd för Kinect
* En svart handkontroll
* 250 GB hårddisk
* Svart headset
* Xbox Live Silver-medlemskap
* En månads Xbox Live Guld-Medlemskap
* Nätadapter
* AV-kabel
* En nätverkskabel
* Batterier
Citera
2011-11-19, 13:20
  #7
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
* AV-kabel

Precis!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback