Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-08-23, 15:44
  #61
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orangerazzz
Bah tog fel starter deck. Önskar man kunde byta. Jag valde de blå. Men tycker de är svåra att spela bra med. Ska nog satsa på en annan deck. Någon som vet vilken som är lättast (nybörjarvänlig)?

Testar trial nu men har fastnat på en som har samma deck men många fler starka kort. Vet inte hur jag ska kunna vinna. Visserligen har han 5 liv mindre men han börjar med 2 feta gubbar. Svårt.

Nåväl tycker om spelet annars förutom att jag valde fel i början. Skulle hellre testa growth eller energy.
Jag tycker Growth är enklast att spela med när man kör vargrushtaktiker. Order verkar lite krångligt, det är det jag spelat allra minst, men det är riktigt svårt när man möter någon orderlirare som kan det bra. Jag ska nog ta och köra någon match idag hoppa gärna in på Flashback-chattkanalen så kanske vi "ses".
Citera
2013-08-26, 18:42
  #62
Medlem
TheBoots avatar
Så vad tycker ni om Decay?

Den känns väldigt inriktad på att boosta stats för några enskilda creatures genom att offra andra. Många kort känns smått värdelösa, t.ex. Athritis (1 dmg varje gång fienden utdelar dmg), Infected gravelock är mest bara användbar som vägg eftersom han inte kan röra sig, Pillar or Fatique kan vara bra i endgame om man är väldigt säker på att avslutet håller, men annars ett farligt kort.

Kort jag gillar, särskilt i kombination är Pestis på Ilmire Rot Eater, låta honom generera tillräckligt med Mangy rats, uppa hälsan med Regeniture närhelst det går, och släppa en till IRE med råttor och svaga creatures runt båda, avsluta med Damning Cure på en fiende, alternativt Grisly Craft, fortsätt i samma stil så länge det går.

Annars har jag inte hittat så många roliga combos med grundkortleken, går att byta vem som ska bli bumpad men i slutändan tycker jag det verkar inriktat på småskalig damage var för sig som inte räcker till, eller att man bumpar 2-3 creatures över 3-5 rundor styck, om man nu lyckas få dem att överleva så länge. Sen ska de göra nytta för allt det jobbet också, ett par VB eller liknande och du är chanslös.

Bara mitt omdöme efter ett några matcher med preconstructed. Vet inte alls vad som finns bland korten jag inte har än, kan vara solid. Men just nu känns den lite svajig, och definitivt mer taktisk än någon av de andra lekarna.
Citera
2013-08-29, 15:14
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Jag tycker Growth är enklast att spela med när man kör vargrushtaktiker. Order verkar lite krångligt, det är det jag spelat allra minst, men det är riktigt svårt när man möter någon orderlirare som kan det bra. Jag ska nog ta och köra någon match idag hoppa gärna in på Flashback-chattkanalen så kanske vi "ses".

hehe jag visste inte ens att det fanns en chatt. ska väl kolla upp det mer när jag slutar jobbet.

Ska nog spara till en Decay lek, de verkar cool.
Citera
2013-12-17, 13:31
  #64
Medlem
En fråga:

Går scrolls att köra på iOS? Om inte, finns sådana planer?
Citera
2013-12-20, 15:33
  #65
Medlem
Som Mojang har skrivit på sin blogg så kan alla som äger Scrolls ge bort en kopia av spelet till en person. Riktigt sugen på att spela spelet men har tyvärr inte råd att köpa det. Någon vänlig själ som har lust att ge en kopia till mig? Skicka gärna ett mail till mig, gizmo_alpha@hotmail.com

God jul allihop!
Citera
2013-12-22, 16:50
  #66
Medlem
Flakons avatar
Hade en av de mest spännande matcherna hittills precis i Judgementmode! Möter en snubbe som enligt egen utsago är ganska ny på spelet, men han lyckas få ganska bra board control och har vid runda 20 fått ner två av mina idols och skadat de tre andra. Tankarna börjar dra sig åt surrender-knappen, men det känns ändå inte riktigt rätt. Jag spelar med en Energy/Order-mix och får ut en Ether Pump, Machine Divinator och ett par Charge Coils som gör det jobbigt för honom. Jag utnyttjar hans små "nybörjarfelsteg" så gott jag kan och vid uppe på runda 45 börjar det vända än mer åt min fördel.

får jag servererror, och när jag loggar in igen har jag "looking for a judgement game". Panikångesten sätter in och jag skriver desperat av mig lite wajn i general chat innan jag får idén att logga ut och in en gång till. Kommer tillbaks in i matchen och kan till slut plocka hem vinsten i runda ~54!

Hade velat ha den recordad, men har inte fixat mig någon sådan mod.. Någon annan som trixar med sådant och kan rekommendera? Kolla förresten in esl-ligan, den är inte särskilt aktiv nu men sätter förhoppningsvis igång lite mer på allvar strax! http://www.esl.eu/eu/scrolls/ Är ju även cup idag för den som hinner! (inte jag)
Citera
2013-12-22, 17:11
  #67
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Hade en av de mest spännande matcherna hittills precis i Judgementmode! Möter en snubbe som enligt egen utsago är ganska ny på spelet, men han lyckas få ganska bra board control och har vid runda 20 fått ner två av mina idols och skadat de tre andra. Tankarna börjar dra sig åt surrender-knappen, men det känns ändå inte riktigt rätt. Jag spelar med en Energy/Order-mix och får ut en Ether Pump, Machine Divinator och ett par Charge Coils som gör det jobbigt för honom. Jag utnyttjar hans små "nybörjarfelsteg" så gott jag kan och vid uppe på runda 45 börjar det vända än mer åt min fördel.

Hade velat ha den recordad, men har inte fixat mig någon sådan mod.. Någon annan som trixar med sådant och kan rekommendera? Kolla förresten in esl-ligan, den är inte särskilt aktiv nu men sätter förhoppningsvis igång lite mer på allvar strax! http://www.esl.eu/eu/scrolls/ Är ju även cup idag för den som hinner! (inte jag)
http://fraps.com/ - är nog absolut lättaste och minst RAM-slösande för kvalitén.

Du har inte möjligen en invite att göra dig av med på mig? Tipset var gratis i vilket fall.
Citera
2013-12-22, 17:38
  #68
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
http://fraps.com/ - är nog absolut lättaste och minst RAM-slösande för kvalitén.

Du har inte möjligen en invite att göra dig av med på mig? Tipset var gratis i vilket fall.
Är inte helt hundra på att fraps är helt bäst, har fått för mig att det ska finnas någon mod som du laddar i scrolls som kan typ spara dina matcher, men tack för tipset ändå! Tyvärr har jag givit min invite till en kompis redan!
Citera
2013-12-24, 13:08
  #69
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Är inte helt hundra på att fraps är helt bäst, har fått för mig att det ska finnas någon mod som du laddar i scrolls som kan typ spara dina matcher, men tack för tipset ändå! Tyvärr har jag givit min invite till en kompis redan!
Okej, absolut inga problem ... kan tänka mig att om man laddar ner ett mod till Spelet så blir det likt Wc3s replays, helt åt helvete drygt format..
Fraps är lättast, definitivt inte mest lämpat åt särskilt mycket, men ett bra program att ha installerat, då det inte är så bökigt att ha att göra med.

God jul
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback