Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-07, 19:47
  #8245
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Hur vet du vilken flyghöjd man håller?

Sverige har för övrigt förvisso kvar fasta ATS-rutter men man har Free Route Airspace på hög höjd numera vilket har gjort flyg på hög höjd mer utspritt jämfört med t.ex. 10 år sedan.

När man ser svetsfogarna på planet flyger de lågt! Inte riktigt så lågt men de var extremt låga. Man såg delar på planet. Inte bara konturerna.
Citera
2016-06-07, 20:00
  #8246
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
När man ser svetsfogarna på planet flyger de lågt! Inte riktigt så lågt men de var extremt låga. Man såg delar på planet. Inte bara konturerna.

Vilka flygplansmodeller svetsas exteriört??
Vad såg du för "delar" menar du? Hur lågt uppskattar du det till?
Citera
2016-06-07, 21:27
  #8247
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Med andra ord stämmer inte antalet streck vs officialla flygplan. Så nu är det befogat för din del - och alla andra förnekare här - att "sitta och vara orolig" då det MEST SANNOLIKT ÄR MILITÄRA FLYGPLAN SOM CHEMTRAILAR OCH UTFÖR GEOENGINEERING.

Jag är ganska säkert på att det stämmer alldeles utmärkt. Att du inte hittar några plan beror nog på att du har svårt att tolka din verklighet till en kartbild. Eller på att du helt enkelt ljuger.

Och nej, jag är självklart inte ett skit orolig eftersom jag utan problem kan mappa mellan verkligheten och vad jag ser på FR24. Faktum är att samtliga strimmor jag ser kommer från vanliga passagerarplan.

Faktum är att jag enbart är road över hur ohyggligt knasiga vissa människor är. Frågan är hur länge konspirationsteorin överlever - hur länge tror du t.ex att du orkar engagera dig i något så fullständigt idiotiskt?
Citera
2016-06-08, 11:11
  #8248
Medlem
Hur kan det vara olika färg på con-trailsen?

Ena sträcket efter ett plan som jag såg va mycket mörkare än det andra.

Obs ej troende
Citera
2016-06-08, 11:26
  #8249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Hur kan det vara olika färg på con-trailsen?

Ena sträcket efter ett plan som jag såg va mycket mörkare än det andra.

Obs ej troende

Finns flera tänkbara anledningar.
- Spåren ligger på olika höjd, och påverkas av olika ljusförhållanden
- Mängden vatten i spåren är ju direkt proportionell mot bränsleförbrukningen
Stora flygplan med stora motorer drar mera soppa, och generar således mera vatten, och detta kan ge ett tjockare/mörkare spår
- Vissa (fr.a äldre) motorer ger en tydlig förbränningsrök

Finns säkert flera anledningar än så....

/T
Citera
2016-06-08, 14:07
  #8250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Hur kan det vara olika färg på con-trailsen?

Ena sträcket efter ett plan som jag såg va mycket mörkare än det andra.

Obs ej troende

Samma effekt som gör att moln har olika färg. Rödfärg skapas ofta av lågt stående solljus eller brytningar i vatten. Mörka möln är oftast vattenbärande eller skuggade.

Eftersom contrails, som ju alla vet, är cirrusmoln har dom precis samma egenskaper som moln.
Citera
2016-06-08, 16:41
  #8251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Samma effekt som gör att moln har olika färg. Rödfärg skapas ofta av lågt stående solljus eller brytningar i vatten. Mörka möln är oftast vattenbärande eller skuggade.

Eftersom contrails, som ju alla vet, är cirrusmoln har dom precis samma egenskaper som moln.


Ja men con-trailsen va från samma plan.
Citera
2016-06-08, 16:59
  #8252
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Hur kan det vara olika färg på con-trailsen?

Ena sträcket efter ett plan som jag såg va mycket mörkare än det andra.

Obs ej troende

Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Ja men con-trailsen va från samma plan.

Mest troligt är att ljuset faller olika på spåren. Kanske det var så enkelt som att det ena spåret blev skuggat av det andra spåret?

Här är en bild på cirrusmoln och som du kan se så skiftar färgen ganska mycket även på delar som ligger nära varandra. Från vitt, via rödskimrande till nästan svart för de delar som inte har direkt solljus på sig.
http://thumbs.dreamstime.com/t/stor-...g-31176555.jpg
Citera
2016-06-08, 18:01
  #8253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Nja.

Du snackar din vanliga skit.
Jag svarar.
Sedan svarar du med än mer skitsnack; "så brukar det låta", "alla är dumma", "alla är emot dig" och "Jag, militären, meteorologer, piloter, Naturskyddsförening, flygintresserade och hundra andra yrkesgrupper är alla med i den stora konspirationen".

Vem fan tror du att du är? Någon jävla självutnämnd expert?! Snarare verkar du vara helt jävla off! Att dra slutsatser är uppenbarligen inte din starkaste sida. Tror du inte att exempelvis militären kan genomföra geoengineering ovanför andras huvuden?!

Detta utan att "alla är dumma", "alla är emot dig" och "Jag, militären, meteorologer, piloter, Naturskyddsförening, flygintresserade och hundra andra yrkesgrupper är alla med i den stora konspirationen".

Kom in i matchen någon gång.



Betänk denna motsägelse istället. En tio kilometer lång, nästan rak vägsträcka är fylld av sprayade streck vilka går över vägen. Samtidigt syns plan spraya fler streck. Dock har endast ETT plan - enligt flightradar24.com - flygit över den aktuella vägen de föregående två timmarna!

Sanningen kan göra ont.

Jag vet att militären inte kan flyga runt obemärkt ovanför mig för jag är en av flygledarna som arbetar i luftrummet ovanför staden där jag bor. Vi ser även militära flyg för vi undviker dom med civil trafik när vi så behöver. På samma sätt vet jag också enkelt vilka flyg som contrailar och inte, jag har suttit många nattskift vid 5-6 på morgonen i tornet och sett hur morgonflygen börjar flyga över och contraila. Ibland kan man se contrail ifrån flyg som ligger över 50 km bort mätt över marken (betydligt mer om man mäter längs hypotenusan).


Sen kvarstår ju precis vad madtop säger. I tråden har du metreologiska, kemiska och fysiska förklaringar på hur contrails uppstår och varför. Du har dessutom piloter och flygledare som är tekniskt kunniga och vet vad som rör sig i luftrummet.

Trots detta har alla som faktiskt har professionel erfarenhet eller vetenskaplig bakgrund enligt dig fel, trots att du själv inte har något faktiskt att komma med förutom att du tycker det du ser verkar konstigt.

Dessutom har ingen lyckats förklar hur logistiken fungerar, vad motivet är eller vem som skulle ligga bakom hittepåt med "chemtrails". Antingen är konspirationen extremt bra, eller mer sannolikt, det är bara goja och sanningen ligger i precis det som majoriteten i den här tråden redan vet, nämligen att "chemtrails" inte finns.
Citera
2016-06-08, 18:36
  #8254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Jag vet att militären inte kan flyga runt obemärkt ovanför mig för jag är en av flygledarna som arbetar i luftrummet ovanför staden där jag bor. Vi ser även militära flyg för vi undviker dom med civil trafik när vi så behöver. På samma sätt vet jag också enkelt vilka flyg som contrailar och inte, jag har suttit många nattskift vid 5-6 på morgonen i tornet och sett hur morgonflygen börjar flyga över och contraila. Ibland kan man se contrail ifrån flyg som ligger över 50 km bort mätt över marken (betydligt mer om man mäter längs hypotenusan).

I vilken stad arbetar du som flygledare?
Är du säker på att alla flyg behöver synas?
Tror du att militären själva har koll på luftrummet och kan undvika civil trafik?

Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Sen kvarstår ju precis vad madtop säger. I tråden har du metreologiska, kemiska och fysiska förklaringar på hur contrails uppstår och varför. Du har dessutom piloter och flygledare som är tekniskt kunniga och vet vad som rör sig i luftrummet.

Trots detta har alla som faktiskt har professionel erfarenhet eller vetenskaplig bakgrund enligt dig fel, trots att du själv inte har något faktiskt att komma med förutom att du tycker det du ser verkar konstigt.

Det finns mängder av personer och auktoriteter som hävdar att geoengineering och chemtrails är på riktigt. Vad gäller vetenskapliga studer betänk J. Marvin Herndon. Geoengeeering är inget påhitt utan något som diskuteras på allvar (och som uppenbarligen genomförs). Det enda som saknas är ett officiellt erkännande.

Har själv bevittnat hur plan vs streck inte överensstämmer. Har själv sett nedskitandet av himlen. Hur en och samma dag kan vara som himmel och helvete - trots att förutsättningarna inte förändrats (se även mina tidigare inlägg). Jag är långt ifrån den enda som sett detta. Tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Dessutom har ingen lyckats förklar hur logistiken fungerar, vad motivet är eller vem som skulle ligga bakom hittepåt med "chemtrails". Antingen är konspirationen extremt bra, eller mer sannolikt, det är bara goja och sanningen ligger i precis det som majoriteten i den här tråden redan vet, nämligen att "chemtrails" inte finns.

Du har fel eller så har du inte hängt med. Hur det hela kan fungera har det getts generella förslag på. Motiv har diskuterats än mer. Förslag har även getts beträffande vilka som kan tänkas ligga bakom. Så var det med det.
Citera
2016-06-08, 19:13
  #8255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
I vilken stad arbetar du som flygledare?
Är du säker på att alla flyg behöver synas?
Tror du att militären själva har koll på luftrummet och kan undvika civil trafik?
Jag arbetar i en större stad i UK.
Vi ser väder och all möjlig annan skit på vår radar så ja vi ser flygplan (ända ner till microlights och ultralätta flygplan).

Jag vet att dom har det.

Vad har du själv för erfarenhet/kvalifikationer inom ATM och flygledning?

Citat:
Det finns mängder av personer och auktoriteter som hävdar att geoengineering och chemtrails är på riktigt. Vad gäller vetenskapliga studer betänk J. Marvin Herndon. Geoengeeering är inget påhitt utan något som diskuteras på allvar (och som uppenbarligen genomförs). Det enda som saknas är ett officiellt erkännande.

Har själv bevittnat hur plan vs streck inte överensstämmer. Har själv sett nedskitandet av himlen. Hur en och samma dag kan vara som himmel och helvete - trots att förutsättningarna inte förändrats (se även mina tidigare inlägg). Jag är långt ifrån den enda som sett detta. Tvärtom.

Herndons tillbakadragna studie diskuterades, vilket du vet, och undantaget just dig själv (återkommande tema det där) verkar konsensus vara att studien hade stora brister i genomförande och överlag gav ett oklart resultat. Den har dessutom oavsett dragits tillbaka och inga försök har gjorts att ompublicera. Några fler studier har jag inte sett refererats i tråden.

Geoengineering är inte vad duskussionen gäller. Det finns nog ingen i tråden som förnekar att man t.ex. besprutar grödor med flygplan i vissa delar världen, eller saker såsom cloud seeding. Det är dock inte alls samma sak som att kommersiella flygplan dagligen sprider ut enorma mängder kemikalier jorden över för okända ändamål.

Citat:
Du har fel eller så har du inte hängt med. Hur det hela kan fungera har det getts generella förslag på. Motiv har diskuterats än mer. Förslag har även getts beträffande vilka som kan tänkas ligga bakom. Så var det med det.

Vart skulle kemikalierna införas? Bränslet? Vem gör det? Är dessa personer med i konspirationen? Hur ser man till att motorerna fortfarande fungerar när man slängt in en massa kemikalier? Hur säkerställer man att kemikalierna fungerar efter att ha genomgått förbränning vid hög temperatur? Hur anpassar man vikt- och prestandaberäkningar när bränslets vikt inte överensstämmer med vad jetbränsle borde väga?

Motivet vet vi inte alls. Förslagen i den här tråden varierar från att det har att göra med mobilsignaler till att utomjordingar ligger bakom. Vilket är det? Eller är det faktiskt allihopa på en gång?

Samma gäller med vilka som ligger bakom. Är det CIA, eller kanske kungpungpats insekter ifrån yttre rymden?


Det är mer hål i teorierna om chemtrails än i en skiva ost (och arbetar man inom flyget vet man mycket om "swizz cheese model" kan jag avslöja ).
__________________
Senast redigerad av Hefaiston 2016-06-08 kl. 19:16.
Citera
2016-06-08, 19:49
  #8256
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Du har fel eller så har du inte hängt med. Hur det hela kan fungera har det getts generella förslag på. Motiv har diskuterats än mer. Förslag har även getts beträffande vilka som kan tänkas ligga bakom. Så var det med det.

Så låt oss då diskutera logistiken och hur det hela går till. Det vore ytterst intressant att få reda på din syn på det eftersom det finns väldigt många olika teorier.

Stämmer det att du hävdar att det är enbart är militära plan som utför besprutningen? Inga civila passagerarplan?

Hur går besprutningen till? Är det inblandat i bränslet eller finns det speciella "chemtrailsmunstycken?

Vilken typ av plan används och hur många plan finns det? Var är deras baser?

Vilka ligger bakom? NATO? Ryssland? Kina? (Betänk att det finns strimmor i alla länder).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback