Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
Skulle ju kunna be dig googla det, för det är inte svårt att hitta information om det. Men kort beskrivet är det ju så att koldioxid och andra växthusgaser är genomskinliga och släpper igenom ljus och energi som värmer jordens yta... osv. Orkar inte, läs själv istället:
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xthuseffekten
Moln och partiklar i atmosfären däremot, blockerar instrålningen av solljus vilket gör att jordytan inte värms upp lika mycket.
Edit: Ja, som du kan se fungerar de på olika sätt. Man kan alltså vetenskapligt förklara skillnaden, precis som man vetenskapligt kan förklara vad kondensationsstrimmor är.
Det som däremot inte finns nån vetenskaplig förklaring, eller för den delen, förklaring till överhuvudtaget, är "chemtrails".
Det enda som finns är folk som tror att de finns. Helt utan bevis. Hade en enda av de som påstår att de finns kunnat producera repeterbara bevis hade saken hamnat i ett annat läge. Men just nu är det ju i paritet med religion, nåt man tror på, inte vet. Jag är inte religiös heller kanske jag ska tillägga.
Jag håller med dig i stort. Dock kan man inte följa vår tids präster (vetenskapsmännen) blint för då blir man lika dum som de som följer religioner. Det jag tycker många skeptiker saknar är nyfikenheten. Ni har redan bestämt er för en slutsats som ni hämtat från auktoriteterna (prästerna).
Det står ju i din länk att "Växthusgaserna absorberar det mesta av värmestrålningen från jordytan innan den hunnit ut i rymden" Varför skulle då det spela nån större roll för temperaturen om det är t.ex 300ppm eller 600ppm?
Risken finns att man startar ett projekt som blir helt fel om den första teorin är fel. Resultatet kan bli förödande.
Man kan ju även självfallet vetenskapligt förklara vad chemtrails är och man kan även bevisa vetenskapligt om de finns eller inte. Det finns folk som hävdar att de har dessa bevis. Vattenprov t.ex. Jag litar inte på dem, men problemet är att ni hade inte litat på mig heller.
Jag är sugen på att ta flertalet vattenprov i en damm och kolla själv helt enkelt. Om jag visar 3 prov låt oss säga 3 dagar efter när contrails/chemtrails är väl synliga på himmeln vs 3 prov som visar normalvärdet i exempelvis en damm över en tidsperiod. Om nu dessa vattenprov visar 4 gånger högre aluminiumhalt, hade du räknat detta som ett bevis eller åtminstone en indikator för chemtrails?
Först måste jag kontrollera kostnaden och huruvida de visar aluminiumhalt på rätt sätt. Enda problemet med mitt testande vore om jag helt enkelt testar contrails och det förekommer chemtrail projekt i mindre skala än vad som rapporteras av chemtrail-folket. Men det vore ju positivt i vilket fall fast det skulle stärka min övertygelse om att det inte genomförs något chemtrailande alls.
Har även sett att stora grisfarmar har dumpat piss i luften med flygplan för att slippa hantera kostnaden för att bli av med "avfallet" ,liknande möjligheter och terorier finns för chemtrails, då med en twist av rädda miljön.
Chemtrails are coal-ash.
https://www.youtube.com/watch?v=F6r0GqbH9Os
mvh