2012-07-17, 19:09
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/forskare-ska-kyla-ner-jorden-med-solsprej

Tänkte precis lägga den länken här i tråden.

"Två amerikanska forskare planerar att släppa ut tusentals ton av solreflekterande partiklar i atmosfären för att kyla ner jorden. Forskarna hoppas kunna motverka den globala uppvärmningen, men experter varnar för att ”solsprejen” kan få katastrofala följder. "

Vad tror ni detta får för reaktioner? Framförallt kopplat med chemtrails då.
Citera
2012-07-17, 19:43
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/forskare-ska-kyla-ner-jorden-med-solsprej

Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Tänkte precis lägga den länken här i tråden.

"Två amerikanska forskare planerar att släppa ut tusentals ton av solreflekterande partiklar i atmosfären för att kyla ner jorden. Forskarna hoppas kunna motverka den globala uppvärmningen, men experter varnar för att ”solsprejen” kan få katastrofala följder. "

Vad tror ni detta får för reaktioner? Framförallt kopplat med chemtrails då.

För hundrade gången, att det går att släppa ut div. aerosoler från flyg; att det har användningsområden; att det har gjorts och så vidare har ingenting med "chemtrail"-konspirationen att göra.

"Chemtrail"-konspirationen handlar uttryckligen om de långa strimmor som ständigt syns i luften idag, just nu, igår och imorgon, och som härrör från diverse reguljärflygningar. Chemtrailsanhängarna menar alltså att dessa inte består av kondenserad vattenånga utan att det är skumma kemikalier med något hemligt syfte som via en fruktansvärt enorm konspiration smygs upp i luften buret av stora flygbolags vingar. För att "stödja" detta så menar de bland annat att subtila skillnader finns mellan sätten vanliga k-strimmor resp. "chemtrails" uppträder och att flygplanen flyger i skumma mönster som inte motsvarar reguljärflygets linjer m.m. Stöd för detta har aldrig presenterats, utan det verkar vara rent av påhittade kriterier som inte har något med verkligheten att göra.

Sedan gör man som ni gör ovan, postar saker om olika former av annan flygbesprutning och mena att detta stöder ovanstående konspirationsteori. En annan grej är att peka på förhöjda halter av ämne X någonstans och mena att det stöder konspirationsteorin också, trots att man inte någonstans visat på minsta antydan till kausal koppling. Det är inte bara dålig vetenskap, det är riktigt pinsamt.
Citera
2012-07-17, 20:02
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=RbtrC5vR4oM&feature=player_embedded#!

intressant video med en mängd olika klipp där olika plan sprutar ut vad de nu sprutar ut.
en del klipp är jag dock inte helt säker på men det spelar mindre roll. Sålänge ETT klipp är 'äkta'.

Frågan är ju VAD det är som sprutas....... inte OM de sprutar.. för det gör de ju uppenbarligen.

Ber er också checka in Case Orange. (Covert Stratospheric Aerosol Geoengineering)
Ganska solklara bevis på att Chemtrails existerar

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread860155/pg1
Tråden på ATS
Senast redigerad av summer2012 2012-07-17 kl. 20:10.
Citera
2012-07-17, 20:21
Medlem
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=TtqWHsnfc9o

Relaterad video. Han som talar i denna video (Cliff Carnicom) länkar Chemtrails fenomenet med HAARP.
Chemtrails är alltså inte enligt honom, ett sätt att förgifta oss med Barium och Aluminium - utan dessa metaller sprutas ut i atmosfären för att i samarbete med HAARP ionisera luften och skapa plasma moln. Laddade partiklar alltså. Varför? Tja..
Kanske bör skapa en ny tråd om detta...
Citera
2012-07-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbasher
Jag ser vanliga flygplan dagligen, ser strimman som försvinner succesivt efter , har inte sett en ända sträcka som finns kvar i luften, oavsett vilket håll det har varit , vad beror det på?

har varit med om alla olika väderförhållande med..
Så du menar alltså att "chemtrails" inte försvinner succesivt?
I så fall borde väl din himmel vara alldeles full av sådant som finns kvar från förr?
Är du den enda människa på jorden som sett "alla olika väderförhållanden?"
Citera
2012-07-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
Kan du specificera var du ser att de består av något annat kemiskt ämne än diväteoxid?
Citera
2012-07-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Kan du specificera var du ser att de består av något annat kemiskt ämne än diväteoxid?

vafan? jag svarade ju på dehär för ett par dagar sen??
hmm.... nåja, svarar igen

Citat:
Ber er också checka in Case Orange. (Covert Stratospheric Aerosol Geoengineering)

Citera
2012-07-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
vafan? jag svarade ju på dehär för ett par dagar sen??
hmm.... nåja, svarar igen
Nä, du svarade inte på var i den du hittade nåt bevis på annat än diväteoxid.
Citera
2012-07-31, 09:48
Medlem
Vattenångan efter flygplanen försvinner eller stannar kvar beroende av luftfuktigheten. Det är olika luftfuktigheter på olika höjder, vilket förklarar varför vissa plan lämnar mer långvariga spår än andra.

Ge upp, alla foliehattar. Gör något konstruktivt av er tid i stället.

Sånt här kan man ta reda på ganska lätt själv. Men det kanske är lättare att lyssna på "ledande konspirationsteoretiker" som har konspirationsteorier om precis ALLTING. Jösses vilka idioter ni är.
Citera
2012-08-19, 20:43
Medlem
wembis avatar
Är det fler än jag som har märkt att chemtrailsen har ökat de sista dagarna?

Jag märkte för tre fyra dagar sedan att de började spruta ut dem här och jag har läst på andra sidor på nätet att de också har märkt det. I dag såg jag de tydligaste tecken på chemtrails som jag någonsin sett. Hela himlen var täckt med ett rutmönstrat nät av chemtrails och det har varit ovanligt mycket flygtrafik från allehanda flygdon.
Bl.a flygvapnet har jag sett ovanligt mycket de senaste dagarna. De flyger under rutmönstret.

Har ni inte sett något så kan ni titta lite noggrannare imorgon så blir det nog tydligt även för en skeptiker. Tidigt på dagen verkar vara bäst.
Citera
2012-08-19, 21:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Är det fler än jag som har märkt att chemtrailsen har ökat de sista dagarna?

Jag märkte för tre fyra dagar sedan att de började spruta ut dem här och jag har läst på andra sidor på nätet att de också har märkt det. I dag såg jag de tydligaste tecken på chemtrails som jag någonsin sett. Hela himlen var täckt med ett rutmönstrat nät av chemtrails och det har varit ovanligt mycket flygtrafik från allehanda flygdon.
Bl.a flygvapnet har jag sett ovanligt mycket de senaste dagarna. De flyger under rutmönstret.

Har ni inte sett något så kan ni titta lite noggrannare imorgon så blir det nog tydligt även för en skeptiker. Tidigt på dagen verkar vara bäst.
Försök åtminstone komma på en faktor som kan ha ändrats senaste dagarna som påverkar hur länge kondensstrimmorna ligger kvar. Du måste klara det efter allt som skrivits i tråden, t o m så sent som inlägget ovanför ditt.
Citera
2012-08-19, 22:01
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Försök åtminstone komma på en faktor som kan ha ändrats senaste dagarna som påverkar hur länge kondensstrimmorna ligger kvar. Du måste klara det efter allt som skrivits i tråden, t o m så sent som inlägget ovanför ditt.

Jaha, så det var det inlägget som du tycker ska stoppa alla diskussioner? Och ingen i hela vääärlden har fattat detta utan fortsätter att se chemtrails när allt de behöver göra är att kolla in denna tråden och bli lika övertygad som du är?

Försök att komma på åtminstone en faktor som inte har ändrat sig de senaste dagarna.
(Du bidrar inte till diskussionen om du envist propsar på att främst göda ditt egna ego)

Nej. Hans försök till förklaring förklarar inte alla observationer över världen, och inte min heller.

Men nu var det ju inte bevis eller motbevis som mitt inlägg antyder att jag ville diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in