2025-07-05, 16:25
Avstängd
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Dina älskade massmedia-kamerater som pratar om att dimma solen, som om det handlar om att kyla ner, fast teknikerna lika gärna kan värma upp jorden, som förklarat flera gånger.
Transhumanism, ja vad är egentligen det.....dom psykon som håller på at manipulera hela jorden, människorna m.m. är ju fullständigt loco, strör metalliska partiklar över jorden, likande känner vi igjen från sprutorna och tilbehör med graphene-innehåll och massa annan skit.
Du får nog höra flera gånger på presentationerna....och inte bara plocka fram ett par ord och säga "va fan". Elena har skrivit flera böcker om vad dessa psykos håller på med.

Du står fritt til å insätta dig mera i materialet, inte bara plocka några få ord och kverulera.

Gabriel Ehrling anser sig vara expert av någon dunkel anledning.

"Chemtrails" – en studiecirkel i kunskapsförakt"
https://www.st.nu/artikel/chemtrails-en-studiecirkel-i-kunskapsforakt/
Citera
2025-07-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Gabriel Ehrling anser sig vara expert av någon dunkel anledning.

"Chemtrails" – en studiecirkel i kunskapsförakt"
https://www.st.nu/artikel/chemtrails-en-studiecirkel-i-kunskapsforakt/

Du får citera lite som man förstår vad det handlar om:

Citat:
Av alla obskyra och verklighetsfrånvända konspirationsteorier på nätet kan den om "chemtrails" vara allra dummast. I korthet går den ut på att någon (NSA?, Bilderberggruppen?, CIA?, FN?, NASA?, "Militären"?, FBI? – ja, det är lite oklart just vilka) låter flygplan släppa ut kemikalier som drogar befolkningen till medgörlighet i maktens våld. Utsläppen kan också vara ett sätt att styra vädret. Alternativt en metod för att förgifta jordens befolkning i största allmänhet...

Och det är enligt mig en bra sammanfattning av "chemtrails". Ni har inga bevis eller ens indicier, ni vet inte vem, hur eller varför. Och det enda ni egentligen är överens om att strimmorna omöjligen kan vara contrails... men ni kan inte förklara hur ni kom fram till det.
Citera
2025-07-05, 20:43
Avslutad
"Florida Governor Ron DeSantis just signed a law that BANS geoengineering and weather modification in Florida skies"

Video 2.53 minuter lång. https://www.youtube.com/watch?v=KXu5qXWB0SA
Citera
2025-07-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
"Florida Governor Ron DeSantis just signed a law that BANS geoengineering and weather modification in Florida skies"

Blir spännande att se vad den lagen får för effekt. Det kanske bara handlar om populism?

Tennesse stiftade ju en motsvarande lag för mer än ett år sedan men vad jag har hört strimmas det fortfarande för fullt där. Är Tennesses guvernör en del av den satanistiska eliten som vill förgifta oss vakna och rätttrogna?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-05 kl. 20:55.
Citera
2025-07-05, 20:57
Avstängd
Zopencos avatar
Citat:

Når gårdagens konspiration blir dagens nyheter ...
Citera
2025-07-05, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Når gårdagens konspiration blir dagens nyheter ...
Exakt så, jag har predikat om detta i säkert 15 år, men jävligt svårt att få npc´s att lyssna även om de kan se det själv.....
Citera
2025-07-05, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Blir spännande att se vad den lagen får för effekt. Det kanske bara handlar om populism?

Tennesse stiftade ju en motsvarande lag för mer än ett år sedan men vad jag har hört strimmas det fortfarande för fullt där. Är Tennesses guvernör en del av den satanistiska eliten som vill förgifta oss vakna och rätttrogna?
Tror inte på populism då detta varit en konspirations teori så länge, varför vill en guvernör tala om för massorna att detta är på riktigt?

Edit: Eller ja du har ju rätt om populism egentligen
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-05 kl. 21:08.
Citera
2025-07-05, 21:40
Medlem
Citat:
Tror inte på populism då detta varit en konspirations teori så länge, varför vill en guvernör tala om för massorna att detta är på riktigt?

Varför i hela världen tror du att han tror det är på riktigt? Populism handlar om att säga till pöbeln vad pöbeln vill höra.

Citat:
Edit: Eller ja du har ju rätt om populism egentligen

Ja inte fan handlar det om deSantis tror på "chemtrails" i alla fall.

Citat:
... då detta varit en konspirations teori så länge...

Det är väl något slags mått på hur vettigt konspirationsteorin är. Ju längre tid utan substans desto knasigare. Chemtrails var väl lite halvkul för 25 år sedan men numera känns det ju mest tjatigt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-05 kl. 21:44.
Citera
2025-07-05, 21:58
Avslutad
Citat:

Det är väl något slags mått på hur vettigt konspirationsteorin är. Ju längre tid utan substans desto knasigare. Chemtrails var väl lite halvkul för 25 år sedan men numera känns det ju mest tjatigt.
Är du född ur ett åsne arsle? Verkar så i alla fall, så du ser inte hur de sprayar detta varenda jävla dag då det råkar vara soligt? Jag bor i ett mindre samhälle norröver, varför skulle "Kommersiella" flyg flyga över här 20+ gånger per dag och efter dem så blir hela himlen till den jävla vit dimma? Jag växte upp här och detta existerade inte förens någon gång på 2000 talet.
Citera
2025-07-05, 22:45
Medlem
Citat:
Är du född ur ett åsne arsle? Verkar så i alla fall, ....

Citat:
... så du ser inte hur de sprayar detta varenda jävla dag då det råkar vara soligt? ...

Jo men jag är helt övertygad om att det är contrails

Citat:
varför skulle "Kommersiella" flyg flyga över här 20+ gånger per dag och efter dem så blir hela himlen till den jävla vit dimma?

Därför att de vill transportera passagerare från A till B, det är liksom deras affärside.

Om du tar ett djupt andetag och kollar lite fakta kommer du att upptäcka att 100% av de läskiga strimmorna är skapade av just kommersiella flyg. Jag föreslår att de kollar upp flygen i t.ex FR24 och därefter återkommer - det du hetsar upp dig över är vanliga flygplan från SAS, Emirates och Air China som flyger helt vanliga rutter.

Citat:
Jag växte upp här och detta existerade inte förens någon gång på 2000 talet.

Jag har växt upp här och din och min minnesbild är inte samma. Och att flygplan har skapat contrails är ju knappast en ny observation - fenomenet finns beskrivet från så långt tillbaka som 40-talet.

Om du vill så kan jag visa upp gamla böcker, filmer och fotografier från långt innan 2000-talet där man kan se strimmor.

Citat:
Är du född ur ett åsne arsle?

Jag är lite intresserad av de psykologiska faktorerna bakom "vakna". Hur har du hamnat här och vilka existentiella problem tror du att du kan fixa genom att tro på chemtrails? Inbillar du dig att du kan få någon slags revasch på samhället genom att argumetera för att strimmorna bakom SAS-kärran är en illasinnad illuminati-konspiration?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-05 kl. 22:59.
Citera
2025-07-05, 23:00
Avslutad
Citat:

Jo men jag är helt övertygad om att det är contrails Jag har växt upp här och din och min minnesbild är inte samma. Och att flygplan har skapat contrails är ju knappast en ny observation - fenomenet finns beskrivet från så långt tillbaka som 40-talet.

Om du vill så kan jag visa upp gamla böcker, filmer och fotografier från långt innan 2000-talet där man kan se strimmor.
Gör gärna det och förklara gärna varför dessa "contrails" går i kors? Borde inte dessa flygplan flyga i samma riktning, om de nu ska till samma flygplatser? Studera gärna det en dag så kommer du att se
Citera
2025-07-05, 23:09
Medlem
Citat:
Gör gärna det ...
https://www.metabunk.org/threads/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.3201/

Ovan bevisar att kvarliggande strimmor inte är ett nytt fenomen.

Citat:
... och förklara gärna varför dessa "contrails" går i kors? ...

Några flygplan flyger från Dubai till New York medan andra flyger från Paris till Tokyo.

Citat:
.... om de nu ska till samma flygplatser? ...

Varför i hela världen tror du de ska till samma flygplatser?
Över Sverige passerar flyg från London till Helsingfors, från Moskva till New York, från Paris till Tokyo och från Qatar till LA.

Inte för att vara taskig men du verkar ju inte ha någon som helst koll.

Citat:
Studera gärna det en dag så kommer du att se

Jag har studerat det i decenier...
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-05 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in