Jag är helt säker på att många personer skulle lägga märke till annonsen, då nästan alla som handlar lägger fram en sådan pinne på rullbandet. Frågan är dock hur många som orkar lägga annonsen på minnet när dom handlar. Man försöker ju fokusera på att ta upp plånboken, lägga upp varorna bland annat.
Hur meddelandet skulle utformas? Jag tror det endast räcker med en kort mening och företagets namn/logotyp. Med tanke på det begränsade utrymmet får man ju inte direkt plats med en fin bild som ska dra ögonen mot sig. Jag tänker mig en fråga. Till exempel, "Dags att ta ett lån?". Kanske ett dåligt exempel men du förstår nog vart jag vill komma. Det där lilla räcker för att kunden ska få nys om företaget som annonserar. Ibland behövs inte mer än så. Ett erbjudande direkt på pinnen kan vara överflödigt, det räcker med att företagets namn fastnar hos kunden, det blir lättare att lägga på minnet när man står och håller på med annat, i det här fallet, handla.
Att få med företagets hemsida tror jag är en väldigt viktig detalj man ej bör missa.