Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Jag använder ett program som söker av ett antal trackers efter nytt material och automatiskt laddar ner nyheter. uTorrent placerar sedan dessa i "Dowload" mappen på min dator och jag får manuellt flytta in dem i korrekt mapp och undermapp.
Jag undrar om man på något sätt kan få automator eller annat program att söka av Download mappen en gång om dagen och själv flytta de filen som finns där in i rätt mapp och undermapp
T.ex.
Download mappen innhåller två filer som heter
1. fil.1.1
2. fil.2.2
Automator känner av att dessa finns där och söker av min externa hårddisk efter mappen "Fil"
Fil.1.1 flyttas till "Fil" och undermapp "fil 1"
Fil.2.2 flyttas till "Fil" och undermapp "fil 2"
I Transmission så kan man ställa in så programmet sparar de nerladdade filerna i olika mappar efter olika kritier. Jag hade t.ex. så att alla som torrents som hade S01-S25 i namnet flyttades till min tv-shows mapp. Blir rätt mycket jobb om man följer 10 olika serier och vill att varje avsnitt ska placeras i tex /Seriensnamn/säsong men det går att fixa iaf.
Dock är jag lite intresserad av programmet du använder som söker av torrentsidorna.. Vad heter det? Och går det att ställa in så den enbart laddar hem specifika serier? Finns det något sätt att undvika att den drar ner 4-5 olika versioner av samma avsnitt?