Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Antagligen att bli dissad eller förstöra de vi har måste de väl vara eller att bara binda sig liksom. Träffas hela tiden o sånt. De är de jag vill. Men rädd för. Något sånt. Sorry men jag vet fan inte själv var problemet är men försöker komma till en slutsast så ja kan bli kvitt denna känslan.
Om jag tillåts spekulera så skulle jag tro att det ligger i det första du säger. Du dissar först för att inte bli dissad. Jag tror inte att det handlar om att du vill förstöra det ni har, då det alltid varit så här - även med tjejer du kanske inte varit kompis med innan. Tror inte heller det handlar om att du inte vill binda dig, då du säger att du faktiskt vill träffa tjejen ofta.
Problemet ligger nog som sagt i att du känner att du vill dissa först, varför gör du då det? Jag tror att det kan grunda sig i en personlig osäkerhet, en rädsla för att släppa någon för tätt inpå för att bli sårad. Hur är det med din självkänsla, känner du att du räcker till?
Det är inte konstigt att känna som du gör när det handlar om att ge sig in på något helt nytt, som ett förhållande. Nya marker är alltid osäkra, men man måste slutligen våga göra något åt det för att övervinna den där osäkerheten. Efter ett tag kommer du bli mer och mer bekväm med situationen, men det handlar om att våga först. Om man fortsätter springa ifrån så gör man tyvärr bara sig själv en björntjänst, då kommer man aldrig ur träsket.