Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Ja exakt! De va en tjej för länge sen som ja gillade grovt hon gilla mig med men inte på de sättet. Men just nu känner jag ju inget för den tjejen eller så men ändå. De är väl något i de undermedvetna som spökar. Men så du beskriver, ja är precis lika dan.
Yes, detta kan jag relatera till. Var likadan i sena tonår. Hade blivit sårad av första flickvännen, mådde dåligt och gjorde som du gör nu - dissa dem före de dissar mig.
Lösning? Ta dig själv och relationer på mindre allvar, inse att allt i livet i behövs tas med 100 procents seriositet. Hur? Gå utanför din bekvämlighetszon; att prata om problemen och bli serverad teoretiska lösningar, fundera över dem och sedan försöka lösa det genom självrannsakan fixar oftast inte allt. Gör saker som du aldrig skulle kunna tänka dig att göra, ever. Saker du inte alls är bekväm med. Du var ganska blyg sa du? Well, när du börjar känna dig liten och försiktig, ta upp mer plats än någonsin.
Att vara för bekväm med hur livet är nu, dvs. oftast ett bra humör, inga större problem eller bekymmer eller så, det hämmar en att utvecklas som person. Jag tror att du är för bekväm med hur saker och ting är nu, to be honest. Om du får en chans att göra något utanför din bekvämlighetszon (i detta fall att riskera att bli dissad av en tjej du gillar) ryggar du tillbaka, tvekar och lägger det på hyllan just för att du är så
bekväm med hur det är nu.