Citat:
Ursprungligen postat av localfreak
Hej.
Kommer troligtvis att få någon sorts benzo utskriven av min läkare mot ångest/depression.
Har dock väldigt dålig koll på vilka som finns och va de gör, men de jag undrar är följande:
Vilka är biverkningarna förutom beroende? har inga intentioner om att ta dom i berusnings-syfte så jag oroar mig inte för det.
Men kommer jag att kunna uppleva minskad sexlust? gå upp i vikt? känna mig som en zombie? inte längre "kunna ha kul" ? eller andra skumma grejer som jag absolut inte vill uppleva.. då är jag hellre utan!
så om man håller sig till den dos läkaren säger, vilka är biverkningarna jag löper risk att utsättas för? har googlat och sökt på forumet utan framgång.. är rätt kass på att formulera mig.
Fått Mirtazapin utskrivet men det vågar jag inte ta pga alla nasty side-effects.. tacksam för svar!
Mot ångest tillfälligt,,men mot depression är inte benzo så smart,då måste du ju äta dom varje dag eller,,,,är det det din läkare menar,min läkare sa att benzo är inte alls en bra långsiktig lösning mot depression ,,utan ångest o de skillnad på depp o ångest