2011-11-17, 00:34
Bannlyst
Jag snor oxycontin på jobbet och trar minst 40mg på kvällen, ibland 60. Nu har jag en kompis som jag har berättat denna hemlighet och han vill byta till sig oxycontin mot subutex?
Finns det något för mig att vinna på det? Egentligen vill jag bli drogfri.
Citera
2011-11-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
Jag snor oxycontin på jobbet och trar minst 40mg på kvällen, ibland 60. Nu har jag en kompis som jag har berättat denna hemlighet och han vill byta till sig oxycontin mot subutex?
Finns det något för mig att vinna på det? Egentligen vill jag bli drogfri.

ja varför inte! är det inte den behandlingen man får mot oxy missbruk eller är det metadon?

är det ingen som märker om det fattas 40-60mg varje kväll??
Citera
2011-11-17, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
ja varför inte! är det inte den behandlingen man får mot oxy missbruk eller är det metadon?

helst vill jag lägga av med oxyn och jag har lite idéer om att jag kan ha sub och trappa ner själv...?

Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
är det ingen som märker om det fattas 40-60mg varje kväll??

Nej, patienterna märker inte det...
Citera
2011-11-17, 00:53
Medlem
SMD FBs avatar
Du kan ju lättare trappa ut med sub än med oxy i alla fall om du siktar på drogfrihet. Själva ruset slår oxy sub rätt hårt.
Citera
2011-11-17, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Du kan ju lättare trappa ut med sub än med oxy i alla fall om du siktar på drogfrihet. Själva ruset slår oxy sub rätt hårt.

tänkte så, men jag vet att jag kommer att sakna oxyn
hur mycket oxy ska jag betala för att få sub?
jag har bara 20mg:are
Citera
2011-11-17, 01:05
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
tänkte så, men jag vet att jag kommer att sakna oxyn
hur mycket oxy ska jag betala för att få sub?
jag har bara 20mg:are
Suboxone kostar vanligtvis 100-200, subutex och bupronetex är max en hundring dyrare kanske. Oxyn tar du 3kr/mg tycker jag. Är det en snäll vän så kanske man kan sänka priset men det bestämmer du.
Citera
2011-11-17, 01:32
Medlem
AntiAliass avatar
Jaom du nu är helt allvarlig med att du vill sluta så kan det vara en idé att byta till dig lite subutex som du kan trappa ut oxy:n med! Men du ska tjäna på det mest för oxy är betydligt.. "bättre" än subutex och mer eftertraktat. Så fixa lite sub av honom och gå kanske några sista dagar och mys på oxyn för subutex kommer du inte få något rus av när du gått på någon annan opioid så var beredd på det! lycka till hoppas du lyckas sluta om du väljer att prova.
Citera
2011-11-17, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jaom du nu är helt allvarlig med att du vill sluta så kan det vara en idé att byta till dig lite subutex som du kan trappa ut oxy:n med! Men du ska tjäna på det mest för oxy är betydligt.. "bättre" än subutex och mer eftertraktat. Så fixa lite sub av honom och gå kanske några sista dagar och mys på oxyn för subutex kommer du inte få något rus av när du gått på någon annan opioid så var beredd på det! lycka till hoppas du lyckas sluta om du väljer att prova.

Ja, allvarlig och allvarlig. På ett intellektruellt plan så vill jag sluta, för det håller på att sabba hur mycket som helst. Problemet är att jag kommer för lätt undan med allt detta. Det är gratis för mig, ingen vet, ingen ser, ingen märker. Men jag injicerar inte. Där går gränsen. Jag kanske kan prova? Om det är så att subben tar bort AT och längtan också till oxy? Ja, då är jag beredd. Jag ska prova i alla fall.
20x20 mg oxy får man en s k sub8 för det? Eller två?
Citera
2011-11-17, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Suboxone kostar vanligtvis 100-200, subutex och bupronetex är max en hundring dyrare kanske. Oxyn tar du 3kr/mg tycker jag. Är det en snäll vän så kanske man kan sänka priset men det bestämmer du.

Grejen är att han är inte beredd att sälja till mig, bara byta. Men jag har hört att han har sålt till andra minsann! Han vill gärna ha mina varor. Men det är ju små mängder bara jag kan fixa.
Citera
2011-11-17, 02:04
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ja, allvarlig och allvarlig. På ett intellektruellt plan så vill jag sluta, för det håller på att sabba hur mycket som helst. Problemet är att jag kommer för lätt undan med allt detta. Det är gratis för mig, ingen vet, ingen ser, ingen märker. Men jag injicerar inte. Där går gränsen. Jag kanske kan prova? Om det är så att subben tar bort AT och längtan också till oxy? Ja, då är jag beredd. Jag ska prova i alla fall.
20x20 mg oxy får man en s k sub8 för det? Eller två?

Jag tycker absolut du ska få en sub8a för 40mg oxy totalt! Och ja suben tar absolut bort abstinensen men kanske inte längtan lika mycket åtminstonde..
Citera
2011-11-17, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag tycker absolut du ska få en sub8a för 40mg oxy totalt! Och ja suben tar absolut bort abstinensen men kanske inte längtan lika mycket åtminstonde..

Det låter bra. Det är inte kul att bli lurad. Men hur ska jag dosera subben? Tar 40-60mg oxy per dag. Men egentligen skulle jag vilja ta mer, men jag vill inte att det ska spåra ur.
Citera
2011-11-17, 02:21
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Det låter bra. Det är inte kul att bli lurad. Men hur ska jag dosera subben? Tar 40-60mg oxy per dag. Men egentligen skulle jag vilja ta mer, men jag vill inte att det ska spåra ur.

jo när man har gått in sig på opiater så vill man alltid ha mer. När jag väl är igång går inte min aptit att släcka..

Jag tycker du borde byta till dig kanske 3-4 subutex åtminstonde och börja med lite mer än en halv kanske första dagen och sen se hur det känns och trappa ut i den takt som du fortfarande kan känna dig frisk på..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in