Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det fetmarkerade... Håller verkligen med dig! Blir så himla sur, arg och ledsen på de här satans ockerpriserna på Oxy

Jag förstår inte hur det blivit såna priser ens... måste ha blivit något fel alldeles i början, när Oxy var helnytt. Typ att de första som köpte det var oerfarna som inte hade koll på priserna, sen har det spridit sig. Kan fan inte komma på någon annan anledning. Vissa hävdar ju att de får betala 5 kr/mg t.o.m. Och ju fler kranar som ser att det går att ta såna här ockerpriser, desto fler kommer att göra det =(
Det sorgliga är ju att när ett pris fått fäste så... hur 17 får man ned det till normal nivå igen? När gamarna fått reda på vad det går att få så är det ju försent.
När det nu går att sälja Oxy för 3, 4 och 5 kr/mg... varför tar inte folk i t. ex. Sthlm 800-1000 för en B8? Det skulle ju vara lika sjukt det men funkar det för en drog så lär det ju funka på alla. Nej där verkar folk ha spärrar trots allt men Oxy... rena anarkin ju! Fan vad arg jag blir! Och det trots att jag själv får betala normalpris. Men jag gillar inte inställningen "Kan man ta överpriser så gör man ju det, man är ju inte dum!" Finns inget jag hatar så mycket som utnyttjare och blåsare i den här världen. Det går att ta i princip vad som helst för en drog när det finns människor som behöver den... men det är fan inte ok bara för det =(
3 kr mg... det är 360 kr dosen för mig, och det kan kosta runt 1680 kr/dag att gå på Oxy då. Det är fan sjukt ju. Men ändå verkar inte folk reagera så jättemycket alls över priset... "Ok 3 kr? Visst, taget!" Nej det är sjukt!
Det absolut bästa är när man hittar någon som inte vet vad de har för något. En medelåldersmänniska som försöker dryga ut inkomsten. Fick en tur träff i sommras. En kvinna som hade fått 100stycken 40mg oxy och inte riktigt viste vad de var värda. Vi bjöd 2500kr för alla hundra. Hon verkade "treva" lite och det blev ingen affär. Tre dagar senare när hyran skulle betalas så ringde hon och vi låtades att vi inte hade några köpare men att vi kunde ta alla 100stycken för 2000kr kontant på en gång!
Visst, det tog 30 minuter sen kom hon körandes och vi köpte alla 100stycken för 2000kr! Sånt händer bara ibland! En annan gång så var det en äldre farbror med cancer, han hade två stycken burkar med 100stycken flu-mitrazepam som han ville sälja! Som alltid sa vi att vi inte hade några köpare och att de inte var så eftertraktade som han först trott! Så vi köpte 200stycken "flunisar för 1000kr!
Du kan ju tänka dig vad det blir för vinst på dem när vi kunde sälja dem för 25kr stycket till missbrukarna! Samma med oxyn vi höjde priset till 60kr stycket och av någon andledning så var det ont om heroin för tillfället så en hel del jonkare höpte upp dem på två dagar!
Detta funkar max ett par gånger plus att man riskerar att bli ovänner när de förstår att vi "lurat" dem litegrann! Men det är ju så marknaden funkar, lite synd om dem och lite synd om oss för om vi inte redan var beroende så var vi det efter det!
I denna bransch så är det klart att man försöker, går det så går det!
Det bästa är nog ändå att sälja till "helgknarkarna", de kan ju ringa 19.00 på en fredag och vill ha en subutex till helgen. Dessa människor har ju arbete så de har ju pengarna! Så man drar ut lite på det hela och säger att det mesta är slut för alla har redan köpt det mesta till helgen! Det hela slutar med att man säljer en suboxone som man köpt för runt 100lappen och som man sedan säljer för 400-500kr och killen är skittacksamm!
Drogvärlden är ibland lustig!
Till alla myndigheter som läser dett så är allt jag skriver fantasi!
Det enda som är synd är ju att dessa människor till sist blir medvetna om vad deras tabletter till slut kostar och då höjer de priset på direkten!