2004-12-31, 11:06
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Någon som kommer ihåg serietecknaren Vuillemin och hans orgier i våld, smaklöshet, rövknulleri och ren galenskap?
Han var så jävla otäck så det var med skräckblandad förtjusning som jag läste allt han producerade. Hans serier var som en värkande tand, man var tvungen att vispa runt med tungan i hålet trots att man visste att det skulle göra ännu ondare!
Naturligtvis så samlar jag även på allt med honom.
Han förekom flitigt i den nu avsomnade tidningen Pox samt även sporadiskt i Crack vill jag minnas.

Album med Vuillemin:
http://www.epix.se/dyrgripar/samlare...sondringar.gif

Längst ned på denna sida hittade jag även lite uppgifter om Vuillemin:
http://www.epix.se/scripts/acme2.pl?...ower.lista.htm

Någon som har lite uppgifter om honom? Vad gör han nu för tiden? Jag har googlat men inte hittat så mycket faktiskt.
Citera
2004-12-31, 12:57
Medlem
Bobfishs avatar
Har du sett den där skämtteckningen av Vuillemin där Jesus hänger på korset och blir misshandlad av två romerska soldater. Följande dialog utspelar sig:

Jesus: Förlåt dem herre ty de veta icke vad de göra!

Romare: I helvete heller! Det vet vi visst!

Romare2: Vilka tar du oss för, va?

Ett av V's seriealbum blev förövrigt förbjudet i Frankrike, nämligen den nattsvarta parodin Hitler=SS
Citera
2004-12-31, 14:10
Medlem
Bobfish:

Ja, det är en person som gör ytterst obehagliga serier men ändå så kan man inte hålla sig ifrån att läsa dem.
Citera
2005-01-10, 04:11
Medlem
DarkNightOfOsts avatar
Visst minns jag Vuillemin och visst var han obehaglig, obehaglig och bra.

Måste också säga att POX och dom andra "vuxenserietidningarna" var grymt bra. Saknar dom och tycker det är synd att det är så svårt för seriemediet att rota sig i Sverige, Det är i princip bara barn och ungdoms tidningar som funkar verkar det som.
Citera
2005-02-06, 11:41
Medlem
Broder Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Någon som kommer ihåg serietecknaren Vuillemin och hans orgier i våld, smaklöshet, rövknulleri och ren galenskap?
Han var så jävla otäck så det var med skräckblandad förtjusning som jag läste allt han producerade. Hans serier var som en värkande tand, man var tvungen att vispa runt med tungan i hålet trots att man visste att det skulle göra ännu ondare!
Jaaaa! En sann hjälte! Och du beskriver det perfekt, det var det grövsta man läst dittills och man måste fortsätta fast det var jobbigt. En personlig favorit är när en chilenare som behöver fly till Europa lurar en fransk kommunist att komma till chile så han kan byta identitet med honom. Givetvis grips fransosen av fascisterna och vädjar till dem i tortyrcellen:

"M-men... Internationell solidaritet..."

Torteraren [drar fram kuken] "Den här då, den är väl både internationell och solidarisk?"

(Eller var det "humanism och jämlikhet"? Fräscha upp mitt minne Hårdrockare! Hur som helst en underbar scen...)

Så, "Utsöndringar" är ett samlarobjekt nu? Det var som fan...
Citera
2005-02-06, 12:28
Medlem
Broder Tuck:

T
Citat:
orteraren [drar fram kuken] "Den här då, den är väl både internationell och solidarisk?"

He! He! Fast jag har för mig att det var: "Men den här då, den är väl både internationell och mänsklig?"

Jävligt bra! En annan klassiker är ju när en kille drar med sig sin lillebror på bio, lurar in honom på en porrfilm som visar sig vara en bögrulle. Alltihop slutar med att båda blir rövknullade á det grundligaste!

En annan klassiker är ju följetongen som gick i Pox, kommer fan inte ihåg vad huvudpersonen hette men han var ytterst obehaglig. "Xxxx och Druserna" hette den i alla fall.
Citera
2005-02-06, 15:00
Medlem
Broder Tucks avatar
Hittade lite bilder:

Vuillemin kommenterar 9-11

Bartendern: "Punktlighet, precision, effektivitet..."

Gästen: "Det kan inte vara ett jobb av araber"

Hunden: "Det är nödvändigt att hitta ett alternativt spår. Jag tror på la suze (schweizarna?)"

En till

Den här kan Babelfish inte riktigt översätta, men snubben i publiken gapar nåt om belgare, araber och judar - och att han skäms över att vara belgare?

Buktalaren: Hallå, lugna ned er min herre, [oöversättbart]

Snubben: "Du, den stora, håll käft! Det är den lille jag snackar med."
Citera
2005-02-16, 09:02
Medlem
Onkel Gagels avatar
Farsan har i stort sett alla nummer av Epix och Pox som gavs ut, vet att jag har sett Utsöndringar där. Annars är serien med bögporrfilmen på bion riktigt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in