Det börjar nästan bli ett ekonomiskt problem att mitt huvudhår växer så fort som det gör. Det verkar som mitt hår växer snabbare och snabbare med tiden. Jag snaggade mig för en månad sedan till 3-4 mm. Nu är hårstråna över 5 cm. Jag kan inte påstå att jag är någon grottmänniska heller utan min kroppsbehårig är standard.
Det jag har läst är att håret på huvudet växer cirka 1 cm per månad, jag ligger långt över det.
Vad beror det på?
Någon mer därute som har samma problem?
Det börjar nästan bli ett ekonomiskt problem att mitt huvudhår växer så fort som det gör. Det verkar som mitt hår växer snabbare och snabbare med tiden. Jag snaggade mig för en månad sedan till 3-4 mm. Nu är hårstråna över 5 cm. Jag kan inte påstå att jag är någon grottmänniska heller utan min kroppsbehårig är standard.
Det jag har läst är att håret på huvudet växer cirka 1 cm per månad, jag ligger långt över det.
Vad beror det på?
Någon mer därute som har samma problem?
Jag har också så ibland. En gång växte håret över 12 centi på två månader. Det kunde jag mäta på hårstrån då jag hade färgat håret och såg var det "nya" håret började. Men det går i perioder för min del. B-vitamin är väl en sak som främjar hårväxt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!