2011-11-15, 14:41
Medlem
Hejsan!

Undrar ifall ni har några tips på svaga sidor som man kan nämna på en jobbintervju ifall de skulle fråga om det? Man vill ju säga något som kan låta som en svag sida men har en fördel i sig också.

Tacksam för all svar!
Citera
2011-11-15, 14:45
Medlem
Joangels avatar
Det ska ju vara en svag sida då verkligen har och inte någon påhitt. Så, vad har du för svagheter? Så kan jag hjälpa dej att få det att låta bättre än vad det är. Eller tvärtom: är det något du är för bra på?
Citera
2011-11-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Det ska ju vara en svag sida då verkligen har och inte någon påhitt. Så, vad har du för svagheter? Så kan jag hjälpa dej att få det att låta bättre än vad det är. Eller tvärtom: är det något du är för bra på?

Jag kan vara väldigt lat ibland och har ofta dålig framförhållning. Vet inte hur man vänder det här till att låta bra Men jag får iofs saker gjort, fastän det är i sista sekund ibland
Citera
2011-11-15, 14:52
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante274
Jag kan vara väldigt lat ibland och har ofta dålig framförhållning. Vet inte hur man vänder det här till att låta bra Men jag får iofs saker gjort, fastän det är i sista sekund ibland

Du kan kanske säga att du inte är ute i god tid med saker, för att du är så noggrann och vill tänka igenom först innan du handlar/producerar och att det alltid är klart till deadline.
Citera
2011-11-15, 14:54
Medlem
Citat:
Du kan kanske säga att du inte är ute i god tid med saker, för att du är så noggrann och vill tänka igenom först innan du handlar/producerar och att det alltid är klart till deadline.

Det var faktiskt en ganska bra formulering måste jag säga
Citera
2011-11-15, 15:07
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante274
Det var faktiskt en ganska bra formulering måste jag säga

Tack! Lycka till på intervjun! Denna video peppade jag med innan min intervju som ledde till jobb för en månad sedan.
Citera
2011-11-15, 15:26
Medlem
Citat:
Tack! Lycka till på intervjun! Denna video peppade jag med innan min intervju som ledde till jobb för en månad sedan.

Haha, Kvarteret Skatan är så peppande som det kan bli
Citera
2011-11-15, 15:59
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:

Det sjuka är att jag inte blev erbjuden ett jobb en gång då jag "inte passade in" som intervjuaren skrev som anledning. De enda sakerna som jag inte var samma som de som jobbade var att jag gillade eletronisk musik framför rock och hade atari istället för amiga.
Citera
2011-11-15, 17:21
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Det sjuka är att jag inte blev erbjuden ett jobb en gång då jag "inte passade in" som intervjuaren skrev som anledning. De enda sakerna som jag inte var samma som de som jobbade var att jag gillade eletronisk musik framför rock och hade atari istället för amiga.
Du tror inte att det finns andra saker än dina intressen som inte kan passa in, exempelvis din personlighet. Eller så kanske det fanns tio hårdrockande amigaspelare som också sökte jobbet.

Jag tycker inte att TS ska komma dragande med löjliga bra "dåliga" sidor. Skulle jag vara arbetsgivare skulle jag nobba folk som lom dragandes med "jag är för empatisk ibland" eller "jag tar på mig för mycket uppgifter ibland". Visa att du faktiskt är en människa och berätta några av dina riktiga dåliga sidor, men du kan ju hoppa över det där om hur du älskar att knarka, och det helst efter du våldtagit din syster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in