• 3
  • 4
2011-11-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwells
Han ska hinna träna och äta på 1 timmes lunchrast, det får nog bara bli löpband.

Hade du läst mitt första inlägg lite bättre hade du sett att jag kan äta efter min timmes lunchrast.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Du får betänka att folk i det här forumet har lite fel i huvudet och störda proportioner i största allmänhet. Idealet är i 95% av fallen i storleksordningen Arnold eller Cutler - vilket råden man rapar upp slentrianmässigt också reflekterar.

Med det sagt så är det fortfarande värt att ge sig på styrketräningen vid sidan av konditionsträning. Du kommer inte bli jättestor bara för att du börjar styrketräna, men däremot förhoppningsvis få en lite bättre profil.

Vidare rekommenderas en lagom dos styrketräning idag även t.om. till äldre eftersom det finns många fördelar, minskad risk för fallskador, och en - i synnerhet hos äldre - väl belagd korrelation mellan muskelsvaghet och ökad risk för olika problem och sjukdomar. Så ur hälsosynpunkt kan man nog med fog säga att en lagom dos styrketräning inte alls är så dumt.

Om ditt träningsmål är mest av hälsoskäl så behöver du inte heller nödvändigtvis följa den basövningshysteri som man här hela tiden väsnas om . Det är inget ändamål i sig att träna basövningar om man inte tycker om dem. Gymmen brukar alltid ha instruktörer som man kan boka pass med, och därefter kan du förslagsvis testa dig runt lite och se vilka övningar du gillar. Förslagsvis ändå med någon slags strategi i bakhuvudet, i synnerhet om du tänker träna flera dagar i veckan så du får med alla muskelgrupper och inte övertränar vissa muskelgrupper i onödan.

Absolut det vettigaste som skrivits i den här tråden.

Då egentligen all form av motion / träning är en förbättring för mig så kommer jag förmoldigen ta fasta på ditt inlägg mer än någon annan.
Citera
2011-11-20, 09:17
Medlem
iSlashs avatar
Cyklar/löpband/roddmaskiner brukar ha intervallprogram. Ställ in tid och motstånd. Du cyklar/springer/ror med lätt motstånd i kanske 30 sekunder, sen 30 sekunder med stenhårt motstånd, 30 lätt igen osv. Räcker med 20 minuter mån, ons, fre och då får du gott om tid över till både dusch och lunch.

Naturligtvis är detta ingen elitträning, men det som efterfrågas av TS är en god allmänhälsa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in