2011-11-15, 08:48
Medlem
u-99s avatar
Undrar om det är nån mer som jag som har rösthallucinationer?

Jag har det dagligen mer eller mindre och det är ett väldigt jobbigt fenomen.
Citera
2011-11-15, 10:02
Medlem
Lucenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-99
Undrar om det är nån mer som jag som har rösthallucinationer?

Jag har det dagligen mer eller mindre och det är ett väldigt jobbigt fenomen.
Jag hade detta när jag var mindre, från när jag var 10-19. VÄLDIGT jobbigt, anledningen var nog att min mor gick bort. Tror det spelade en stor faktor, hade även dessa hallucinationer då jag trodde jag såg ''någon'' vid träden. Grejen var att jag var LIVRÄDD för det, kunde fan inte sova ensam tills jag var 13 och när jag fyllt 16 lärde jag mig att släcka lampan. Det finns självklart mediciner för detta, men jag tog aldrig medicin, jag kände att en dag kommer det bara försvinna och allt skulle bli bra.
Det som skrämde mig mest var när man sov på natten och man kunde höra någon säga mitt namn, öppnade man ett öga för att vara diskret så fanns det inget där, men om man fortsatte blunda och slogs med det så fortsatte det. Jag satte stopp för det när jag var 19, jag slutade vara livrädd för skiten och bara struntade i det, och med tiden försvann det. Vilken lättnad jag kände när man märkte att det var borta, mitt råd till dig är att ta medicin för ditt problem, och INTE göra som jag och skita i det. så många gånger jag velat ta livet av mig, hoppas det hjälpte, Lycka till!

Lucenzo
Citera
2011-11-19, 07:10
Medlem
Astroempiress avatar
Hade det pga stress och frustration, i dagsläget är det mycket förbättrat, senaste gången jag kommer ihåg att jag hörde röster var för nästan 1,5 år sedan.
Hörde två st röster som skrek åt varandra men jag kunde inte höra om vad, men det höll inte på vid regelbundna tider.
Har stött på personer som hört röster precis som jag hörde dem såsom jag beskrev ovanför.
Senast redigerad av Astroempires 2011-11-19 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in