Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-15, 13:42
  #13
Medlem
SMBHs avatar
Om det är så att du vill ha en trekant så råder jag dig att uppsöka ett par prostituerade i Tyskland eller nått.

Såhär: Ifall de nu ville att du runka i en kopp, är det lika intressant då?

Personligen kan jag endast se negativt på detta, du är nära vän med kvinnorna nu, du är singel(?) nu, du har ingen emotionell koppling till dessa fiktiva barn nu. Men hur blir det sedan? Att bli förälder är ett livslångt ansvar (även om det juridiska tar slut efter 18år) och jag kan inte alls se det som något positivt att ha sina egna gener bli uppfostrade av några andra.

Om du har någon föreställning om att det skulle vara kul att föra gener vidare, runka i kopp och bli en anonym donator istället.
Citera
2011-11-15, 14:37
  #14
Moderator
v50s avatar
Som redan nämnts så finns det ett uppmärksammat rättsfall där en man som agerade spermadonator till ett lesbiskt par efter deras skilsmässa blev underhållsskyldig gentemot de tre barnen han donerat sperma till, det är alltså inget du kan avtala bort.

Så är du inte beredd att betala underhåll för barnet/barnen så skall du inte donera dina riddare heller, skicka över dina polare till en lämplig fertilitetsklinik istället det finns på olika ställen i landet där de kan bli inseminerade, det kostar iofs en slant men betydligt mindre än det kommer kosta dig om du skall betala underhåll till ett/flera barn fram till han/hon blir myndig.

Vad dina kompisar säger idag behöver inte gälla imorgon, glöm aldrig det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10681349.ab
Citera
2011-11-16, 21:08
  #15
Medlem
För det första: du är inte surropappa utan donator eller biologisk pappa.

Är ganska insatt i ämnet och den första tanken som slog mig är varför tjejerna vill ha en trekant med dig när det går att sköta det med inseminationsredskap. Storkkliniken i Danmark säljer sådana. Är du säker på att det inte bara är en sexfantasi?

Som flatpar har man ingenting att vinna på den här konstellationen mer än om man vill snuva någon på pengar, dvs underhållsbidrag. Det finns spermabanker och det kostar ca 2000 spänn att köpa säd. Rätt lite om man relaterar till vad det kostar att uppfostra ett barn. Fattar om man vill ha en kompis som biologisk pappa om han även ska vara deltagande pappa men så är det ju inte i ditt fall.

Bara mina tankar....
Citera
2011-11-17, 13:20
  #16
Medlem
Liten77s avatar
Jag tänker på det framtida eventuella barnet. Hen och alla andra ska alltså få veta att du är pappan, men utan att du är involverad på något sätt? Hur känner barnet då? Pappa bryr sig inte om mig?
Citera
2011-11-17, 16:32
  #17
Medlem
Greentractors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollito
För det första: du är inte surropappa utan donator eller biologisk pappa.

Är ganska insatt i ämnet och den första tanken som slog mig är varför tjejerna vill ha en trekant med dig när det går att sköta det med inseminationsredskap. Storkkliniken i Danmark säljer sådana. Är du säker på att det inte bara är en sexfantasi?

Som flatpar har man ingenting att vinna på den här konstellationen mer än om man vill snuva någon på pengar, dvs underhållsbidrag. Det finns spermabanker och det kostar ca 2000 spänn att köpa säd. Rätt lite om man relaterar till vad det kostar att uppfostra ett barn. Fattar om man vill ha en kompis som biologisk pappa om han även ska vara deltagande pappa men så är det ju inte i ditt fall.

Bara mina tankar....

Noterat om benämningen, hade inte en aning om hur jag skulle benämna det. Surrogat var det första jag kom på.

Jag kanske uttryckte mig oklart i mitt första inlägg gällande den ev. trekanten. De har sagt att de vill att det skall ske med samlag och att ev. bägge mammorna skall vara med (om det "blir bättre" då) och delta under akten - tror jag skrev det i trådstarten? Varför de vill ha en trekant med mig? Tror inte det är någon sexuell fantasi från deras sida utan mer ur praktisk synvinkel.

Ja, det finns spermabanker att köpa säd för 2000 kr men de vill inte köpa grisen i säcken - är inte det uppenbart...? Mig känner de sedan många, många, år och vet vilken personlighet jag har och hur jag ser ut - således vet de vad de får.

Tack, uppskattar att du tog dig tid att svara.
Citera
2011-11-17, 16:33
  #18
Medlem
Greentractors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten77
Jag tänker på det framtida eventuella barnet. Hen och alla andra ska alltså få veta att du är pappan, men utan att du är involverad på något sätt? Hur känner barnet då? Pappa bryr sig inte om mig?

Bra kommentar. Det får väl bli upp till mammorna att uppfostra barnet att det har två mammor... Men jag förstår vad du skriver...
Citera
2011-11-17, 16:59
  #19
Medlem
Tapiridaes avatar
Jag tänker att det blir en konstig situation för barnet
att veta att du är hennes/hans pappa, men att du inte
beter dig som en pappa. Han eller hon ser ju i skolan hur
andra barns pappor hämtar dem och gör saker med dem.
Är du så nära vän med en av tjejerna att du tror att ni kommer
ses mycket? Finns det andra män i barnets liv som kommer att
vara närvarande? Jag är absolut för homosexuellas rätt till adoption
och barn, men jag är samtidigt övertygad om att alla barn behöver
en manlig förebild- speciellt pojkar.
Citera
2011-11-17, 18:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Kolla upp det där riktigt ordentligt, förmodligen är det deras goda vilja du lever under om du slipper betala underhåll. Tänk på att de fortfarande är kvinnor även om de lesbiska.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10681488.ab

3000kr i månaden för tre barn är ju inte direkt någon skyhög kostnad dock. Skulle den smällen komma kan man leva med den.
Citera
2011-11-17, 19:58
  #21
Medlem
Greentractors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapiridae
Jag tänker att det blir en konstig situation för barnet
att veta att du är hennes/hans pappa, men att du inte
beter dig som en pappa. Han eller hon ser ju i skolan hur
andra barns pappor hämtar dem och gör saker med dem.
Är du så nära vän med en av tjejerna att du tror att ni kommer
ses mycket? Finns det andra män i barnets liv som kommer att
vara närvarande? Jag är absolut för homosexuellas rätt till adoption
och barn, men jag är samtidigt övertygad om att alla barn behöver
en manlig förebild- speciellt pojkar.

Jag är så nära vän med tjejerna att vi kommer ses (vilket vi gör i dag) flera gånger i veckan - vissa veckor ses vi dagligen och umgås. De har dock sagt att de inte vill att jag skall "vara pappa" (dvs delta aktivt i uppfostran), men det innebär ju inte att man inte kan vara en förebild för barnet. I dagsläget finns det inga andra män som kan vara närvarande tyvärr.
Citera
2011-11-17, 20:35
  #22
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Blir ni osams eller om ni glider ifrån varandra på den vänskapliga sidan kan du förvänta dig att de kräver dig på underhåll tills knodden blir 18.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback