2015-03-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Vad brukar de ligga på i pris?

På Blocket brukar dom gå för ca 10 kr stycket. Med lite tur hittar man stora samlingar som säljer för 5-6 kr / pocket.
Citera
2015-03-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Någon som vet vilket nr jag ägde när jag var liten..

Jocke hade någon maskin som visade vad man tänkte på och dom åkte och letade efter någon skatt, alla platter som inte hade växter/jord under sig föll ner flera 100 meter på vägen in till pyramiden eller liknande

Vilket årtionde snackar vi? Finns ju över 400 pocketar att kolla igenom så vore skönt att kunna ringa in det lite
Citera
2015-03-31, 02:41
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekspade
Vilket årtionde snackar vi? Finns ju över 400 pocketar att kolla igenom så vore skönt att kunna ringa in det lite

Mitten/mot slutet av 90-talet, jag har för mig att det är en mumie som springer bakom kalle och knattarna på omslaget och att marken faller ner bakom dom alla
Citera
2015-03-31, 20:58
Medlem
Citat:
Mitten/mot slutet av 90-talet, jag har för mig att det är en mumie som springer bakom kalle och knattarna på omslaget och att marken faller ner bakom dom alla

Hm har kollat igenom framsidorna från KAP 200 (1996) fram till nr 370 utan att hitta någon med det omslaget du beskriver.
Citera
2015-03-31, 22:02
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Säker på att du inte blandat ihop det med filmen från Ducktales?
Där handlar det precis om det du beskriver, Kalle och knattarna som blir jagade av en mumie i en gammal pyramid och plattorna de trampar på faller ner.
Tror till och med det är med i introt på filmen

Har inget minne av något sådant omslag alls från pocketarna.
Citera
2015-04-01, 04:45
Medlem
TokyoBarns avatar
Isåfall så är det mitt minne som verkar svika mig, kan ha blandat ihop det med ducktales av någon anledning. Minns dock att pocketen jag söker så sitter även kalle i en robot, som är någon slags simulator, detta är en ny historia efter den första då dom är på skattjakt
Citera
2015-04-01, 04:46
Medlem
Älskade dem som liten, hade en hel hylla fylld med dessa.

Har tyvärr inte kvar ett enda exemplar idag
Citera
2015-04-02, 01:06
Medlem
vilken kalle anka pocket?

kanske ska spoilervarna, om någon känner för att äntligen börja läsa kalle anka

Jag har försökt googla fram detta men utan resultat och testar här istället.

Vilken pocket var det där joakim von anka och von pluring inte kunde komma överens om vem som var rikast och istället startade en tävling för att avgöra detta. Det gick ut på att båda börjar från scratch. Har något svagt minne av att joakim börjar deala med en grönsakshandlare i det tidigare skedet. Tror det hela slutar med att de har var sitt torn jämte varandra. Vill även minnas att plurings kaxighet förlorade honom tävlingen.

anyone?
Senast redigerad av littlewiloo 2015-04-02 kl. 02:05.
Citera
2015-04-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av littlewiloo
kanske ska spoilervarna, om någon känner för att äntligen börja läsa kalle anka

Jag har försökt googla fram detta men utan resultat och testar här istället.

Vilken pocket var det där joakim von anka och von pluring inte kunde komma överens om vem som var rikast och istället startade en tävling för att avgöra detta. Det gick ut på att båda börjar från scratch. Har något svagt minne av att joakim börjar deala med en grönsakshandlare i det tidigare skedet. Tror det hela slutar med att de har var sitt torn jämte varandra. Vill även minnas att plurings kaxighet förlorade honom tävlingen.

anyone?

Är du helt säker det inte var ett avsnitt ur ducktales
Citera
2015-04-02, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo

Jag har också läst den pocketen och kan intyga att den finns, kommer dock inte ihåg vilket nummer och har slängt min 'samling' sedan länge. Skulle också vilja veta så tråden följs!
Citera
2015-04-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo

Jag är helt säker ja. Kan vara så att Joakim och ungdomens källa finns i samma pocket
Citera
2015-04-02, 23:35
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlewiloo

anyone?

På Inducks finns en lista på alla i Sverige utgivna Kalle Ankas Pocket, och de serieepisoder som de innehåller. Det är bara att metodiskt klicka på varje titel och se efter. Låt oss säga att det tar maximalt två minuter att kolla upp var och en av de 439 böckerna. Då skulle hela genomsökningen ta drygt 14 och en halv timme, om jag räknat rätt - men sannolikt kommer du att hitta den eftersökta episoden långt tidigare.

Kunde du möjligtvis berätta när du läste den här historien? Någon form av tidsavgränsning skulle underlätta sökandet. Minns du om det var en nyutkommen pocket eller nyutgåva av en äldre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in