2011-11-12, 19:34
Medlem
Rainmans avatar
Min kompis fick husrannsakan inte allt för länge sen. Polisen trodde att han var en stor gräs-dealer. Polisen hittade endast 20gram gräs i hans lägenhet. Tog med han till stationen på förhör etc.

När han vart släppt och fick åka hem igen hade polisen glömt att beslagta 1 joint vid skrivbordet samt 10.000 kronor i kontanter som låg i en bok.

Varför tog inte polisen pengarna och jointen? Missade dom helt enkelt jointen och cashen? Hade det inte varit bra bevis för snuten iochmed att det fanns 10.000:- i 500-sedlar?

Förvirrad ...
Citera
2011-11-12, 19:42
Medlem
lzroners avatar
Poliser är bara allmänt korkade
Citera
2011-11-12, 19:52
Medlem
neonbruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lzroner

Eller smartare an man tror.. Vill man vara lite konspiratoriskt lagd sa insag dom val att dom kammade hem noll denna gang. Dock har dom ju lamnat alldeles lysande forutsattningar for din van att fortsatta bedriva handel och dom hoppas kanske pa att i framtiden kunna komma at flera/storre aktorer nasta gang polaren koper ett hegge. Eller sa slarvade dom bara vilket tydligen sker ratt ofta.
Senast redigerad av neonbrun 2011-11-12 kl. 19:55.
Citera
2011-11-12, 19:53
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lzroner

Jo poliser brukar mest anställa utvecklingsskadade

OnT: Skulle tro att de inte orkar riva upp en hel lägenhet/hus om din polare inte pysslar med mer än gräs.
Citera
2011-11-13, 20:26
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis > Drogakuten

/Mod
Citera
2011-11-14, 02:19
Medlem
Dmizors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Jo poliser brukar mest anställa utvecklingsskadade

OnT: Skulle tro att de inte orkar riva upp en hel lägenhet/hus om din polare inte pysslar med mer än gräs.

Hos mig var de 5 snutar å en hund bara för att någon granne rapporterat en trevlig lukt från balkongen... Hittade inte ett skit utom allmäna meck-rester heller (dvs tomma cigg och dylikt, inge gräs). Bör kanske tilläggas att dom inte hittade nåt för att inget fanns, det sista hade lägligt nog konsumerats lite innan. Däremot missade dom en våg och lite andra grejer som säkert hade varit mer dryga om dom hitta.
Citera
2011-11-17, 19:14
Medlem
Rainmans avatar
Så man kan dra slutsatsen att dom gjorde en dålig husrannsakan och kan förmodligen inte fälla min vän för mer än innehav av 15-20g gräs? Hade dom hittade 20 stycken 500 lappar så hade dom väl tagit med dom för att använda det som bevis för försäljning?

Och att dom lämnade en halvrökt gås mitt på skrivbordet verkar ju också vara idiotiskt. Kan det verkligen vara så att dom missade en joint som låg mitt på skrivbordet i en askkopp? Dom hade ju garanterat beslagtagit den om dom såg det.
Citera
2011-11-18, 14:01
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Så man kan dra slutsatsen att dom gjorde en dålig husrannsakan och kan förmodligen inte fälla min vän för mer än innehav av 15-20g gräs? Hade dom hittade 20 stycken 500 lappar så hade dom väl tagit med dom för att använda det som bevis för försäljning?

Nu vet jag inte exakt hur polisen jobbar, men tänk om de lämnat kvar pengarna med vilje, tagit serienumren på sedlarna och väntar och ser om de dyker upp i något framtida sammanhang.
Citera
2011-11-18, 21:51
Bannlyst
Jag åkte in i arresten en vacker dag, polisen ringde mina föräldrar och berättade att jag var arresterad!

Min kära bror drar direkt hem till mig och river upp och ner på lägenheten och hittar till sist mina gämnställen.

Sen kom polisen och min bror öppnade och de var där i två timmar med hund, hunden gick tydligen "amok" och dreglade över min soffa!

Som tur hade brossan tagit drogerna och lagt i sin bil så polisen hittade inget!

Frågade sedan min bror om jag fick tillbaks mina "saker" men där var det stopp!

Det slutade med narkotikabrott av normalgraden endast på grund av min bror tömt lägenheten timmarna innan!

Vad har man familjen till
Citera
2011-11-22, 17:03
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
Jag åkte in i arresten en vacker dag, polisen ringde mina föräldrar och berättade att jag var arresterad!

Min kära bror drar direkt hem till mig och river upp och ner på lägenheten och hittar till sist mina gämnställen.

Sen kom polisen och min bror öppnade och de var där i två timmar med hund, hunden gick tydligen "amok" och dreglade över min soffa!

Som tur hade brossan tagit drogerna och lagt i sin bil så polisen hittade inget!

Frågade sedan min bror om jag fick tillbaks mina "saker" men där var det stopp!

Det slutade med narkotikabrott av normalgraden endast på grund av min bror tömt lägenheten timmarna innan!

Vad har man familjen till

Så polisen hittade ingenting men du vart dömd för narkotikabrott? Är du säker på att det inte var ringa narkotikabrott?
Citera
2011-11-22, 17:20
Medlem
WeeMaans avatar
Inte första gången dom missar saker och definitivt inte den sista..
Har varit många gånger dom missat grejjer hos mig med..
Bland annat: https://www.flashback.org/t371043
Citera
2011-11-23, 02:12
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Inte första gången dom missar saker och definitivt inte den sista..
Har varit många gånger dom missat grejjer hos mig med..
Bland annat: https://www.flashback.org/t371043

Läste din tråd. Dom kollade inte i min frys heller när jag tänker efter, inte för att jag hade något utav värde då förutom oxfilé

Så polisen slarvar alltså ganska ofta när dom gör husrannsakan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in