2011-11-25, 19:24
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Annars är det en utsökt demonstration över hur sverigedemokrater et consortes resonerar; det är den anklagades oskuld som skall bevisat. Ett finfint sätt att avskaffa civilisation på.
Du blandade nog ihop det lite där, att importera ociviliserade negrer och araber ifrån primitiva och ociviliserade länder är ett sätt att avskaffa civilisation på.
Citera
2011-11-25, 19:59
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Finns det nåt om den som fick på truten? Vad var det för en slyngel?
Citera
2011-11-25, 20:00
Medlem
Jaro Paros avatar
Man kan ju undra hur denna tråd skulle te sig om det var en lärare med invandrarbakgrund och en blond blåögd elev istället.

OnT: Självklart är det fel att slå barn även om dom säger "kuk huvud". Att han säger upp sig är ju på grund utav att han annars skulle få sparken. Helt klart befogat och allt annat skulle vara en skandal utan dess like.
Citera
2011-11-25, 20:12
Medlem
Public Enemys avatar
Ge läraren böter, och sätt ungen i särskola där han hör hemma!
Citera
2011-11-25, 21:51
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Ungen förtjänade en lavett, ja. Men våld föder våld, det är fakta. Örfilen kommer knappast att förebygga hans framtid som brottsling (om det nu händer?). Men hur opedagogisk måste inte läraren vara på en skala? Läraren var ju minst lika omogen som 10-åringen i det här fallet.
Jag tror att det är skitsnack, det fetstilta. Jag fick stryk som ett litet barn, men ändå är jag en stabil människa som aldrig tar till våld. Generellt sett kan man kanske säga att våld föder våld, men det finns undantag.
Citera
2011-11-25, 22:09
Medlem
Men vilken jävla masshypnos till tråd!

Sida upp och ner om "blatteungen" på skolan, och fortfarande ingen som helst källa på att det är en invandrare det ens rör sig om.
Citera
2011-11-25, 23:08
Medlem
Lingon_s avatar
Var uppkäftig i grundskolan ungefär samma ålder som den där blatten, fick en lavett. Bettede mig efter sen var det inget mer med det. Hoppas han blir utstött av både polare och lärare nu när han tvunget måste gå och tjalla till media.
Citera
2011-11-26, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Jag tror att det är skitsnack, det fetstilta. Jag fick stryk som ett litet barn, men ändå är jag en stabil människa som aldrig tar till våld. Generellt sett kan man kanske säga att våld föder våld, men det finns undantag.

Tror samtidigt att det är en väldigt lurig fråga med fler undantag än regler. Jag blev aldrig slagen eller hamnade i slagsmål innan femtonårsdagen, men sedan dess har det bara eskalerat.

OnT: Medalj till läraren som sköter både arbetet som förälder och lärare på samma gång, och 10 till 15 piskrapp till klantskallen som hade mage att säga sådana saker till en vuxen man.
Citera
2011-11-26, 08:40
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Men vilken jävla masshypnos till tråd!

Sida upp och ner om "blatteungen" på skolan, och fortfarande ingen som helst källa på att det är en invandrare det ens rör sig om.

Solklart berikare, alla pusselbitarna på plats. Ingen svensk gör nåt sånt. Blatte och eller ziggisunge.
Citera
2011-11-26, 09:36
Medlem
Enigms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En fråga angående detta. Ska en lärare tvingas stå ut med vad som helst?

Nej men en lärare ska kunna hantera en 10-åring som inte sköter sig på ett bättre vis än att klappa till honom. Det ingår liksom i läraryrket att kunna handskas med rebelliska snorungar, då utan att använda våld för att lösa problem.
Citera
2011-11-26, 11:43
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Tror samtidigt att det är en väldigt lurig fråga med fler undantag än regler. Jag blev aldrig slagen eller hamnade i slagsmål innan femtonårsdagen, men sedan dess har det bara eskalerat.

Du menar att du har blivit väldigt våldsam på senare tid? Är det så, så styrker det verkligen min tes. Våld eller icke-våld i ungdomen behöver inte resultera i komplikationer, men det kan även göra det.
Citera
2011-11-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Du menar att du har blivit väldigt våldsam på senare tid? Är det så, så styrker det verkligen min tes. Våld eller icke-våld i ungdomen behöver inte resultera i komplikationer, men det kan även göra det.

Menar bara att femtonårsdagen agerade startskott. Det är egentligen först detta år som jag tvingats slåss oftare och oftare, eftersom våra lokala förmågar anser sig ha rätt att både "cutta" och "knulla alla svennars mammor", och någon måste ju för Fan sätta dem på plats. Jag är i vanliga fall ganska restriktiv, och undviker gärna slagsmål om möjligt, men vissa folkgrupper klarar inte av simpelt resonemang...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in