2011-11-11, 20:46
Medlem
SemperTergos avatar
Lärare som igår stod åtalad inför Ystads tingsrätt för att ha gett en kulturberikare en örfil.
Kulturberikaren är en 10-årig pojke som kallade läraren för "kukhuvud", "bög" och som sade ""jag ska knulla din mamma".
Kulturberikarens föräldrar kan vittna om vilket trauma detta inneburit för lille Mohammed som under en veckas tid inte kunde somna på kvällen.
Jag anser att läraren skulle tilldelas en guldmedalj av HM Konungen för att han gör det jobb somm föräldrarna bevisligen misslyckats med.
Utfallet lär tyvärr bli att läraren blir dömd för misshandel och förlorar sitt jobb.
Lille Mohammed får bekräftat att hans agerande är ok i Sverige och om ytterligar 3-4 år kommer han gå runt och råna människor med kniv och skjutvapen.
Citera
2011-11-11, 20:53
Medlem
seydoukeitas avatar
Länk?
Citera
2011-11-11, 20:56
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperTergo
Lärare som igår stod åtalad inför Ystads tingsrätt för att ha gett en kulturberikare en örfil.
Kulturberikaren är en 10-årig pojke som kallade läraren för "kukhuvud", "bög" och som sade ""jag ska knulla din mamma".
Kulturberikarens föräldrar kan vittna om vilket trauma detta inneburit för lille Mohammed som under en veckas tid inte kunde somna på kvällen.
Jag anser att läraren skulle tilldelas en guldmedalj av HM Konungen för att han gör det jobb somm föräldrarna bevisligen misslyckats med.
Utfallet lär tyvärr bli att läraren blir dömd för misshandel och förlorar sitt jobb.
Lille Mohammed får bekräftat att hans agerande är ok i Sverige och om ytterligar 3-4 år kommer han gå runt och råna människor med kniv och skjutvapen.

helt korrekt! man kan INTE klappa till någon bara för att man blir förolämpad. det står i lagen.
Citera
2011-11-11, 20:57
Medlem
ganglere2s avatar
En fråga angående detta. Ska en lärare tvingas stå ut med vad som helst?
Citera
2011-11-11, 20:58
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Att aga borde inte vara förbjudet, får man sig en örfil så lär man sig som barn. Lyder inte hunden slår man till den lite lätt utan att skada. Varför skulle man inte kunna göra det på barn?
Citera
2011-11-11, 21:01
Medlem
caztors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En fråga angående detta. Ska en lärare tvingas stå ut med vad som helst?

Nepp, men det finns andra lösningar än att sjunka så lågt. Snack med rektorn, avstängning, kvarsittning och dylikt. Slå barn i skolan doftar medeltid i min bok.

Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Att aga borde inte vara förbjudet, får man sig en örfil så lär man sig som barn. Lyder inte hunden slår man till den lite lätt utan att skada. Varför skulle man inte kunna göra det på barn?

Jag antar att du inte har egna barn. Eller hoppas det.
Citera
2011-11-11, 21:18
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:

vild chansning: för att barn inte ska bli som djur när dom växer upp?
Citera
2011-11-11, 21:37
Medlem
SemperTergos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seydoukeita
Länk?
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article1573640/Jag-vill-inte-kalla-det-for-slag-for-det-later-hardare-an-vad-det-varrdquo.html
Citera
2011-11-11, 21:38
Bannlyst
Det finns andra alternativ.
Citera
2011-11-11, 21:42
Medlem
SemperTergos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
vild chansning: för att barn inte ska bli som djur när dom växer upp?
Inte bli djur? Hur vill du kategorisera de gäng av 12-15 åringar som i Malmö idag dagligen står för flertalet brutala personrån? Mönstermedborgare? Änglar? Missförstådda stackare?? Eller helt enkelt avskum!?
Citera
2011-11-11, 21:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperTergo

Helt rätt att ge ungen en örfil och jag är helt säker på att han han sagt något liknande till sina föräldrar så hade han fått mer än en örfil.
Det är ju inget annat än påhitt att han inte kunnat sova på en vecka.
De är bara ute efter ett skadestånd.
Citera
2011-11-11, 22:08
Medlem
MedelLagoms avatar
Varje dag går du till jobbet och varje dag är ett hav av skrik, tjo och stim från dina arbetskamrater, de kallar dig för alla fula ord som finns och du kan inget göra åt det för det går inte att döma dina arbetskamrater. Det är få som skulle orka ha ett sådant jobb men det är en vardag för många lärare. Som jag nämnt flera gånger innan i andra trådar så är det inte invandrarbarnen som mobbas i Sverige, det är oftast de som står för mobbningen. Men för var dag som går så smittas denna attityd vidare till övriga barn i klassen, de måste tuffa till sig för att klara gå i skolan. Finkultur i all sin prakt?
Citat:
Att slå en hund även med ett mycket lätt slag är helt fel sätt att uppfostra en hund. Hunden förstår inte att en smäll är ett straff så det är en helt meningslös handling att göra på en hund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in