2011-11-10, 15:48
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag har lillbror som har under många år varit beroende av kokain, alkohol. Han gått terapi långa perioder och säger sig nu vara återställd.
Men de jag märkt på sista tiden är att han blir arg för minsta lilla, de saker han blir arg över kan vara att man kommer försent till ett träningspass på 3 mins försening, till att man säger kanske fel ord någon berättelse. Sist så var jag hemma hos honom och hans tjej. Jag la toalett pappret på fel sida om toaletten, och hela hans värld gick under verkar som. Jag ursäkta mig och sorry de var inte meningen, men han blev fly förbannad???
Frågan är om Kokainet har förstörts hans skalle och de kommer bara bli värre hur mer tiden går. Just nu har jag inte haft kontakt med honom på över 2 veckor, och man saknar ju ens syskon liksom, så frågan är om han börjar bli helt sinnesjuk vad finns för hjälp egentligen? är de pysket the only way?
Citera
2011-11-10, 17:29
Medlem
Tror nog att det blir bättre med tiden. Tiden läker ju alla sår brukar man säga! Prata med han eller hans tjej och fråga hur han mår? Säg att han blir arg över minsta lilla och att du inte nöjer dig med att han säger att han är helt återställd.
Citera
2011-11-10, 20:15
Medlem
Jag tror inte att han håller på att bli galen. Han kanske fortfarande håller på med droger? Eller så kanske han är missnöjd med sitt liv UTAN droger?
Citera
2011-11-10, 23:53
Medlem
lithionits avatar
drogmissbruk kan ge permanenta skador.

Men det första jag skulle misstänka är att han börjat missbruka igen. Har han några fler diagnoser?
Citera
2011-11-23, 11:03
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
drogmissbruk kan ge permanenta skador.

Men det första jag skulle misstänka är att han börjat missbruka igen. Har han några fler diagnoser?

Nej, han blev inlagd förra veckan som tur är ! Hoppas att han får den hjälp han behöver..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in