2017-01-24, 06:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv

Skulle det fungera att döpa sin son till Ragnar?

Tycker jag absolut. Den generationens namn har ju kommit tillbaka nu, så varför inte just Ragnar? Ragnar är ju ett rejält, manligt gammalt vikinganamn. Tänk "Ragnar Lodbrokes saga" t.ex.. Dock ska jag erkänna att jag inte tycker att det är så fint rent ljudmässigt. "ng"-ljudet är inte fint i namn, enligt mig. Men det finns ju andra fornnordiska namn som slutar på -ar, om det är det du gillar: Reinar och Runar t.ex.. Jag känner en pojke som heter Eldar också, men hans mamma är så konstig att jag inte vet om jag vill rekommendera det namnet... Fånigt att känna så, jag vet!
Citera
2017-03-18, 13:16
Medlem
kan du stå ut med att han lär bli kallad Ragge så go for it
Citera
2017-03-20, 20:38
Medlem
Ansjovisars avatar
Är det normalt att döpa sitt barn till Elvis?

Hej.

Jag är upprörd.

Min dotter och hennes slapptask till man har precis fått en son och nu kommer det jävliga...

De vill döpa honom till Elvis.

Jag gick så klart i taket och ifrågasatte beslutet med synnerligen kloka argument men inget hjälpte.

Min dotter och hennes värmländska idiot till man visste inte ens vem Elvis var och bad mig att stänga av när jag spelade Jailhouse Rock på min telefon i avskräckande exempel.

Vad fan ska jag göra?
Citera
2017-03-20, 20:44
Medlem
ihelps avatar
Vad är problemet?
Citera
2017-03-20, 20:46
Medlem
Ansjovisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Vad är problemet?
Det säger väl sig själv?

Jag är från Ungern och vill att min dotterson ska ha ett traditionellt namn som passar in i vår kultur.

Elvis? Vad är det för jävla namn?
Citera
2017-03-20, 20:48
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansjovisar
Det säger väl sig själv?

Jag är från Ungern och vill att min dotterson ska ha ett traditionellt namn som passar in i vår kultur.

Elvis? Vad är det för jävla namn?

Nog för att det inte är världens bästa namn, men har sätt väldigt mycket värre. Inte något namn som är svårt att uttalas, eller något man blir mobbad av. Sen är det självklart deras beslut, men jag förstår dig till vis del. Men som sagt, inte det värsta namnet jag hört.
Citera
2017-03-20, 20:49
Medlem
Kebabfysikers avatar
Elvis är/har varit ett populärt hundnamn.
Citera
2017-03-20, 20:51
Medlem
Ansjovisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Nog för att det inte är världens bästa namn, men har sätt väldigt mycket värre. Inte något namn som är svårt att uttalas, eller något man blir mobbad av. Sen är det självklart deras beslut, men jag förstår dig till vis del. Men som sagt, inte det värsta namnet jag hört.
Det är katastrof att döpa ett barn till Elvis.

Det är det värsta namnet jag hört och jag kan inte tänka mig att hänvisa till mitt barnbarn som Elvis.

Vad ska jag göra?
Citera
2017-03-20, 20:53
Medlem
Ansjovisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Elvis är/har varit ett populärt hundnamn.
Precis.

Elvis är ett så nischat namn att inte fan döper man ett barn till det.

Jag är äcklad och så besviken på min dotter och hennes jävla socialbidragstagare till man.
Citera
2017-03-20, 20:54
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansjovisar
Det är katastrof att döpa ett barn till Elvis.

Det är det värsta namnet jag hört och jag kan inte tänka mig att hänvisa till mitt barnbarn som Elvis.

Vad ska jag göra?

kalla honom för Junior eller..
hitta på ett smeknamn till ditt barnbarn istället!

tex:
Citera
2017-03-20, 20:57
Medlem
Ansjovisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
kalla honom för Junior eller..
hitta på ett smeknamn till ditt barnbarn istället!

tex:
Det är självklart otänkbart att använda utländska smeknamn på mitt barnrbarn.

Jag ville att han ska heta Balázs efter min far men det gick inte hem så klart.
Citera
2017-03-20, 20:58
Medlem
Dom vill väl att alla ska tänka på rockaren Elvis när dom hör barnets namn. Jag skulle nog inte hänga upp mig på namnet även om det är ett lame namn. Det är deras barn. Du kan kalla barnet vad du vill. Du vill nog inte använda "döpa det till ett ungerskt namn" som argument för det får dig att låta mer lame än föräldrarna i fråga. Skämta: Jag har ett tips till ett mellannamn. Jaha? Ja Presley
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in