2025-02-21, 20:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselgnissel
För mig räcker det med att det är så tydligt engelskt för att kvala in i samma kategori, inte nödvändigtvis WT heller utan snarare lättpåverkad. Hunter låter (övre) medelklass men extrem följare, om den kinesiska kulturen varit mer dominant, hade Lièrén varit de hypotetiska föräldrarnas val istället? Det var därför jag tog upp om bäraren är helt/delvis från ett engelskspråkigt land, då hade det varit en helt annan historia.

Egentligen passar jag mest på att uttrycka mig ofiltrerat, jag förstår hur du tänker och självklart är inte alla får utan de kan ju bara ha blivit "inspirerade" på en normal nivå snarare än "jag såg reklamen/kändisen, bäst jag köper".

Ja, men nu har det ju inte varit någon pop- eller rocksångare, ESC-vinnare, skådespelare, film- eller TV-serie-karaktär, fotbollsspelare, manlig modell eller liknande som har hetat Hunter, så då finns det inget för fåren att följa. Den enda jag vet är Bidens son, men få eller ingen lär ta namnet efter honom... han är ju en loser, trots alla fina skolor och möjligheter.
Citera
2025-03-27, 22:34
Medlem
Har tänkt på det här. Min bror har ett ganska unikt namn och jag har sett honom klaga på det genom livet. Han hade önskat att han hette något vanligt bara för att slippa förtydliga hela tiden. Något att tänka på för er föräldrar!
Citera
2025-04-12, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Har tänkt på det här. Min bror har ett ganska unikt namn och jag har sett honom klaga på det genom livet. Han hade önskat att han hette något vanligt bara för att slippa förtydliga hela tiden. Något att tänka på för er föräldrar!
Man kan vara missnöjd oavsett. Det kan även gälla ett efternamn. Det är fritt fram att byta namn i det här landet
Citera
2025-04-23, 23:45
Medlem
Bertil85s avatar
Är namnet Sminka roligt?
Citera
2025-05-27, 01:07
Medlem
Bertil85s avatar
Döpa sin unge till Car vore roligt.
Citera
2025-05-27, 08:26
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Döpa sin unge till Car vore roligt.
Man döper inte sitt barn till något man tycker är "roligt", man döper barnet till ett namn man tycker är fint som kommer att fungera hela livet utan att ställa till några problem för barnet. Döper du ungen till Car kan du räkna med att han kommer ha följande konversation hela livet:
"Hej, jag heter Car".
"Hej Carl, jag heter Karin"
"Nej alltså C-A-R"
"Jaha, vad lustigt, vad kommer det namnet ifrån?"
"Det kommer från att min pappa är dum i huvudet"
Citera
2025-05-27, 11:37
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Man döper inte sitt barn till något man tycker är "roligt", man döper barnet till ett namn man tycker är fint som kommer att fungera hela livet utan att ställa till några problem för barnet. Döper du ungen till Car kan du räkna med att han kommer ha följande konversation hela livet:
"Hej, jag heter Car".
"Hej Carl, jag heter Karin"
"Nej alltså C-A-R"
"Jaha, vad lustigt, vad kommer det namnet ifrån?"
"Det kommer från att min pappa är dum i huvudet"

Ja det måste till en dum pappa för att döpa barnet till Car.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in