2014-05-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Jag gillar Love och Hugo.

Tänk på att barnet ska ha namnet även som vuxen, så även om ni tycker det är ett gullepluttigt namn på en liten söt bebis så kanske det inte känns lika kul för lille "River" eller "Henny" själva när de är vuxna?

Jack är f.ö. ett diminuitivt smeknamn för John, men nu för tiden döps folk till det. Helt okej tycker jag.

Jag vet att barnet ska ha namnet hela livet. Jag tycker inte att det bara är ett gullegulle namn, jag tycker även att det är fint på en äldre, okej kanske inte alla men några av dom.
Senast redigerad av massies 2014-05-14 kl. 13:05.
Citera
2014-05-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massies
Jag har suttit och funderat på namn till framtida barn, annorlunda och fina namn. Tycker det är så roligt att sitta och fundera och tänka. Det är inte dags för barn än men om 3-5 år kanske Här är min och killens favoriter. Vilka tycker ni är finast?
Kille: Love, River, Milan, Jack, Malte
Tjej: Meja, Novalie, Henny, Noelie, Nellie, Tilde

Min kille fastnade för Henny och jag för Novalie och River

Riktiga WT-namn. Speciell Novalie och River...

Om du vill se statistik och förslag på olika namn borde du gå in på scb.se och kolla.
Citera
2014-05-14, 13:12
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Tilde heter ju var och varannan unge numera.

Jack låter som en knarkare.

Henny likaså, riktigt WT.

Nope, tycker ärligt att de flesta förslag var rätt kassa och folk kommer att döma ditt barn och dig efter valet.

Tips - ta ett namn som passar även på engelska.

Love kommer inte uttalas som du tror, lika lite som Jerker.

Tänk dig din son som framgångsrik affärsman i slips, bli introducerad på engelska som "Kärlek"

Vet en snubbe som heter Love och pluggar på Oxford i England... har inte hört hur hans namn tagits emot dock.
Citera
2014-05-14, 13:12
Medlem
Ola-Conny är ju jävligt unikt eftersom jag bara hört det namnet på en person och han har ju en originell personlighet milt sagt...

Jag vill gärna att ni skaffar 4 barn, två av varje kön, där ena har något av dina hittepån som namn och den andra har ett "vanligt" namn. Dokumentera sedan ungarna och deras uppväxt så att andra kan ta del av denna kliniska studie...

Har du/ni tid och ork så gärna en tredje pöjk som du döper till Ola-Conny bara för att se hur han blir
Citera
2014-05-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Nope, tycker ärligt att de flesta förslag var rätt kassa och folk kommer att döma ditt barn och dig efter valet.

Om folk kommer döma mig och mina/mitt barn pga ett namn så är det personer som jag inte vill ha att göra med och personer som jag inte bryr mig om vad dom tycker, personer vars åsikter inte räknas
Citera
2014-05-14, 13:22
Medlem
kjellouts avatar
Tor-peder
Citera
2014-05-14, 13:39
Medlem
Tjelvar för bövelen Tjelvar!
Citera
2014-05-14, 13:43
Medlem
Mr.Majestics avatar
Rune-Jesus kanske?
Citera
2014-05-14, 13:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massies
Om folk kommer döma mig och mina/mitt barn pga ett namn så är det personer som jag inte vill ha att göra med och personer som jag inte bryr mig om vad dom tycker, personer vars åsikter inte räknas

Det är inga problem att resonera så som vuxen.. Som åttaåring i andra klass? Kanske inte lika lätt.

Inte för att jag tycker att man ska låta bli ovanliga namn, men man ska vara medveten om att det trots allt är barnet som ska leva med namnet.
Citera
2014-05-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är inga problem att resonera så som vuxen.. Som åttaåring i andra klass? Kanske inte lika lätt.

Inte för att jag tycker att man ska låta bli ovanliga namn, men man ska vara medveten om att det trots allt är barnet som ska leva med namnet.

Om vi kommer bo där vi planerar och bo så är det inte så stor risk att våra barn kommer bli mobbade pga sina namn. Där finns det några till som heter så och dom flesta är riktiga wt, går på socbidrag/har massa ungar som dom knappt klarar av. Nej alla är inte så där såklart, finns några förnuftiga människor.
Senast redigerad av massies 2014-05-14 kl. 13:54.
Citera
2014-05-14, 13:53
Medlem
shbous avatar
Tommy-Izildur, Sonny, Aaron eller Konny-Kevin. Melizza eller Sagodröm kanske hade varit något till en flicka.
Citera
2014-05-14, 14:01
Medlem
Foofies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipulli
Vet av ett par syskon som heter Humla-Stina och Maja-myra

Inte påriktigt va?
Låter som Krösa-Majas systrar som bor i en stuga i skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera